Innmelding i lojalitetsprogram uten forespørsel

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Herlov, 26. juli 2016.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Den siste uka har jeg bodd på to hoteller i Bangkok, henholdsvis Park Plaza Soi 18 og Park Plaza Sukhumvit. Begge opphold ble booket gjennom ViaTrumf/Hotels.com. Jeg er medlem av Club Carlson, men anser førstnevnte for å gi meg mer tilbake. Så viser det seg at begge hoteller har brukt navn og epost til å gi meg nye medlemskap i Club Carlson. Første gang sa de ingenting, men jeg oppdaget det ved en velkomstepost. Andre gang fikk jeg medlemskort i hånda på vei ut. Jeg sitter nå da med tre medlemskap.

    Det er jo helt fjernt og uakseptabelt å gjøre noe sånt uten å spørre på forhånd. Har noen andre opplevd dette? Er det en ny policy globalt eller bare lokalt i Bangkok? Et annet spørsmål er jo om de nå har startet med å gi meg poeng hos eget lojalitetsprogram ved booking gjennom disse store websidene. Og, nei, jeg tok ikke diskusjonen med disse stakkars resepsjonistene med såvidt grunnleggende kunnskaper i engelsk ... :eek:o_O
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig i at dette er uakseptabelt. Har opplevd det samme med nh hotels. Stygg sak hvis dette skal bli en trend.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er veldig mye rart som står med liten skrift på det arket de ber om et par tre signaturer på ved innsjekk en del steder. Både hoteller og leiebiler er grusomme på å forsøke å tilsnike seg ting der.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel ganske grisete sett rent juridisk,
    Å benytte dine personlige attributter, og samtidige akseptere ett sett av betingelser (Terms & Conditions) som er utarbeidet ene og alene for å sikre program-innehaver.

    Dette ville jeg tatt opp med Neumann eller Knut Kleven (Norsk).
    http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-executive

    Lykke til, Lifetime Concierge status hadde kanskje vært en brukbar kompensasjon !
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Utfordringen her var vel at det var i Bangkok, så rent juridisk så er det vel et villniss ifht. Europa som er ryddig på det med aksept for bruk av personopplysninger. Men ifht. Rezidor og deres interne regler samt T&C er det jo en annen sak...
     

Del denne siden