Den siste uka har jeg bodd på to hoteller i Bangkok, henholdsvis Park Plaza Soi 18 og Park Plaza Sukhumvit. Begge opphold ble booket gjennom ViaTrumf/Hotels.com. Jeg er medlem av Club Carlson, men anser førstnevnte for å gi meg mer tilbake. Så viser det seg at begge hoteller har brukt navn og epost til å gi meg nye medlemskap i Club Carlson. Første gang sa de ingenting, men jeg oppdaget det ved en velkomstepost. Andre gang fikk jeg medlemskort i hånda på vei ut. Jeg sitter nå da med tre medlemskap. Det er jo helt fjernt og uakseptabelt å gjøre noe sånt uten å spørre på forhånd. Har noen andre opplevd dette? Er det en ny policy globalt eller bare lokalt i Bangkok? Et annet spørsmål er jo om de nå har startet med å gi meg poeng hos eget lojalitetsprogram ved booking gjennom disse store websidene. Og, nei, jeg tok ikke diskusjonen med disse stakkars resepsjonistene med såvidt grunnleggende kunnskaper i engelsk ...
Helt enig i at dette er uakseptabelt. Har opplevd det samme med nh hotels. Stygg sak hvis dette skal bli en trend.
Det er veldig mye rart som står med liten skrift på det arket de ber om et par tre signaturer på ved innsjekk en del steder. Både hoteller og leiebiler er grusomme på å forsøke å tilsnike seg ting der.
Dette er vel ganske grisete sett rent juridisk, Å benytte dine personlige attributter, og samtidige akseptere ett sett av betingelser (Terms & Conditions) som er utarbeidet ene og alene for å sikre program-innehaver. Dette ville jeg tatt opp med Neumann eller Knut Kleven (Norsk). http://www.rezidor.com/phoenix.zhtml?c=205430&p=irol-executive Lykke til, Lifetime Concierge status hadde kanskje vært en brukbar kompensasjon !
Utfordringen her var vel at det var i Bangkok, så rent juridisk så er det vel et villniss ifht. Europa som er ryddig på det med aksept for bruk av personopplysninger. Men ifht. Rezidor og deres interne regler samt T&C er det jo en annen sak...