Så er det dags for hjemreise fra årets familieferie og flyturen hjem går fra MXP med bolaget. Toget bringer oss dit ca tre timer før avgang. En ubehagelig tanke for enhver småbarnsforelder er å bli stående i innsjekkingsområdet i påvente av at skranken skal åpne. Normalt skjer jo dette to timer før avgang, men ettersom der er MXP er det vel en del *A-selskaper med avganger. Kan man bruke disses innsjekk når man flyr SAS?
SAS har flere avganger fra MXP om dagen, så med mindre du tar den første er det godt mulig at du kan sjekke inn tidligere. Ellers ser jeg at alle Står Alliance selskaper har sin egen innsjekk, så det er ikke et selskap som ordner innsjekk for alle (slik det f.eks. er i MUC). Jeg vil da tro at du kun kan sjekke inn hos SAS. Men det koster ingenting å spørre likevel.
Virket som det var mulig å sjekke inn hos SAS hele dagen, så det gikk jo som smurt. Ekstra pluss også til Luftwaffe-loungen, som lot meg gjeste inn hele familien. Småbarn er hellige i Italia. MXP synes å ha et litt frynsete rykte, men vi hadde det aldeles topp.
He he, i motsetning til "alle" middelhavsflyplasser har MXP en lounge som man har adgang til med SAS. Men greit nok, det er vel bare spanske flyplasser man ikke har noe som helst lounge når man reiser med SAS. @Scandipendler Takk for at du deler erfaringen!