Skal fly GOT–SPU med SAS 26.9 og vurderer å ta med en Mammotion SPINO E1 bassengrobot som innsjekket bagasje. Den har fastmontert Li-ion-batteri på 129,6 Wh (21,6 V / 6,0 Ah) og esken er merket UN3481 – Lithium ion batteries contained in equipment. Jeg har lest SAS sin detaljerte Dangerous Goods-policy her: https://assets.ctfassets.net/8g77hr...9d8664a692547db1bc377d883/SPM_6.2_01AUG25.pdf Slik jeg leser tabellen, er “Lithium battery-powered electronic devices” med batteri over 100 Wh, men maks 160 Wh tillatt både i håndbagasje og innsjekket bagasje etter godkjenning fra SAS, så lenge utstyret er helt avslått og beskyttet mot skade. Samtidig har SAS andre formuleringer om batteridrevet utstyr/bagasje, og på nettsiden deres står det også at enkelte batteridrevne produkter må sendes som cargo. Derfor er jeg litt usikker på hvordan dette faktisk håndteres i praksis. Har sendt spørsmål til Diamond-mailen på mandag, men ikke fått svar ennå. Noen som har erfaring med å sjekke inn tilsvarende utstyr hos SAS – spesielt noe med fastmontert Li-ion-batteri mellom 100 og 160 Wh? Hva tenker ekspertisen her – vanlig innsjekket bagasje etter godkjenning, eller bør jeg belage meg på cargo?