Innsjekket bagasje og forsikring

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sikiduck, 22. febr 2019.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Bestilte reise med kredittkortet mitt som gir reiseforsikring for meg og medpassasjeren som skal være med.

    Men tenker å bestille innsjekket bagasje nå siden det ikke var med i prisen, på medpassasjeren sitt navn. Jeg tenker å ta noen ting oppi der og. Men det er medpassasjer som bestiller.

    Men det jeg lurer på da, er hvis den denne innsjekka bagasjen forsvinner eller blir forsinket, og forsikringen skal dekke dette, hvem er det som får dette dekket? Er det medpassasjeren eller meg? Kan dette bli problematisk? Burde jeg bestille den innsjekkete bagasjen? Eller har det nada å si?

    Takk for svar på en fredags kveld :)
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Bagasje følger navnet til den som sjekket den inn. Mange forsikringer dekker bagasje til reisefølget på samme booking, men er du bekymra for dette sjekker du inn bagasjen på deg. Da er du sikra uansett
     
    Sikiduck liker dette
  3. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.

    Ifølge bank norwegian:
    "Som alternativ til familie/hustandsmedlemmer kan forsikringen gjelde for inntil 3 øvrige medreisende. Dersom gruppen består av mer enn 3 medreisende, gjelder forsikringen kun for de 3 yngste slik at den maksimalt dekker inntil 4 sikrede (inkl. kortinnehaver). For disse personene gjelder forsikringen når de reiser sammen med kortinnehaveren og kun for den perioden de reiser sammen. "

    Så jeg antar det er good uansett da hva jeg gjør(?).
     
    Last edited: 22. febr 2019
  4. pensjonisten

    pensjonisten Rype/bonusjeger

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Var i en kanskje litt uvanlig situasjon i fjor med tanke på reiseforsikring og forsinket bagasje.Har en sønn i Stavanger som spanderte miles på på kona og meg til Porto med KLM. Vi reiste TRD - AMS- OPO. Møtte familien i Porto.
    Koffertene våre ble igjen i Amsterdam.Kom til hotellet neste morgen.
    Sønnen hadde betalt skatter/avgifter med sitt Amex premium , og jeg vipset
    over til han.Ingen problemer med forsikringa , (JBF ,Jernbanepersonanalets bank og forsikring).Bordingkort var nok.Fikk 5000,-
    I etterkant kom tanken : Hva hvis jeg hadde gitt han mine kredittkortopplysninger ,
    og han hadde betalt skatter/avgifter med mitt premium kort ?
    Ville Amex kortet gitt høyere utbetaling ?
    Stemmer dette ? I så fall kan vel dette være et tips til folk som kan komme i samme situasjon en gang.
     

Del denne siden