Heisann, Den 02/08 ankommer jeg EWR med SAS 12:55 PM og planlegger å booke innenriks videre med United Airlines til SAT 4:05 PM. Er det noen som har erfaring på om det er nok tid, i forhold til overgang og innsjekking av bagasje? Jeg antar den ikke kan sjekkes inn hele veien fra Oslo når det ikke er en gjennomgående billett.
Plukk opp bagasjen din, gå gjennom tollen og noen skritt videre kan du lempe bagasjen din på et rullebånd før du fortsetter reisen.
Vi kommer med SAS 13:15 og har fly videre 16:45. Gjennomgående booking m SAS, United. Regner med at vi har god tid.
Brukte mer enn en time passkontroll sist på EWR. Og hadde det ikke vært for *gold hadde vi brukt en time i sikkerthetskontroll på vei hjem.
Har flydd inn til EWR med SAS og ut med United på seperate billetter flere ganger de siste årene. Så lenge SAS ikke er forsinket inn, skal det holde fint med tre timer forbindelse, slik du planlegger. Som andre sier, du levere bagasjen umiddelbart etter tollen, og er da sjekket inn for neste flyvning. De fleste innenriks flyvningene til United går fra terminal C. Med Airtrain kommer du dit på få minutter fra terminal B. Min opplevelse er at immigration også går kjappere nå, de siste gangene har det tatt under 15 min.
Jeg blir aldri klok på hvor lang tid man trenger ved EWR. Sist, 24. april, en tirsdag, tok det 1t 55 min i immigrasjonen med SAS fra Oslo, og 1t45min i kø ved security. Det var så my folk at de la den Fast track for Star Alliance!! Mistet fly med glans, men hadde gjennomgående billett og fikk ny på SAS appen, en time forsinket. En annen gang, høsten 2017, hadde jeg ikke gjennomgående, men egen United billett fra EWR. Da mistet jeg flyet. Jeg gikk til United skranken, og de skaffet ny billett for kun noen dollars i avgift, selv om jeg ikke hadde gjennomgående.
Du kan spørre i skranken. Jeg har fått det til med SK+ET. På KRS gikk det på 2 minutter. På CPT gikk det også, men da tok det 45 minutter...