Tror også det går mye på hvordan folk snakker til kundebehandleren... Det er jo ikke verre enn å ringe inn, være hyggelig i telefonen og si du ønsker å reise til feks Manila og at du har sett på en rute. Alternativt la de finne en rute, si du har funnet en bedre rute gjennom SAS.no men at du fant den kun ifra LHR og ikke OSL/TRD og om de ikke kan se om de kan finne den ruten Sier rådgiveren nei nytter det hvertfall ikke å legge opp til noe diskusjon, og det nytter heller ikke å ringe inn å være bastant å lite medgjørlig, det fører bare til at kundebehandleren ikke blir så veldig villig til å strekke seg noe ekstra...
1) Hi, my name is Kryztina. How may I help you? 2) Finally, hi. Uhmm, yes, ehh, I would like to book a ticket in C | F. 3) Ok? Where to? 4) <dit du vil> 5) Ok, when? 6) <opplys om datoer> 7) let me see...taste, taste...I find the following options for you: XYZ 8) Great. I’ll take it. 9) ok. What is your Eurobonus security code? Hvis det feiler på 7), gå tilbake til 4) så mange ganger som du har behov for, ev. legg på og tenk nytt.
Et annet tips er at Tallinn kan plukke navn på medreisende fra family pool, samt bruke betalingskortet du har lagret på Eurobonus-profilen din. Med dette på plass blir prosessen ganske mye mer smidig, og man reduserer risiko for stavefeil ol. Man kan også be om å få en kopi av reservasjonen sendt til epost før billettene skrives ut, slik at man kan kontrollere navn, flightnummere og bookingklasser. Noen agenter gjør dette uoppfordret.
9) ok. What is your Eurobonus security code Hvor finner jeg security code? På profilen på hjemmesiden? Finner den ikke i app.
Du kan enten få den tilsendt fra sas.no eller når du snakker med Tallinn. Pass på å ha riktig telefonnummer i profilen din.
En sannhet med modifikasjoner. Vanligvis er det helt sant, og denne begrensningen, også for EBG/EBD ble innført 1.1.2019. Men de gjør unntak. Jeg fikk endret en booket reise fra økonomi (LH) til business (TAP) av gullmailen, uten endringsgebyr og det ble billigere i avgifter.
Tur til Maldivene booket leg by leg i dag. Agent #1 nektet, og kjørte kun søk fra OSL til MLE, og klarte i tillegg å si at Open Jaw ikke lenger var lovlig = Ring tilbake Agent #2 var i smilende godt humør, og booket reisen leg by leg uten å stille spørsmålstegn ved ruten. "This will be a nice trip" avsluttet hun med.
Hvilke spesielle behov hadde du for å booke den leg for leg? Jeg spekulerer på om det kan være lettere å få Tallinn med på en booking som ikke går å bestille på sas.no ved å forklare at "Jeg ønsker open jaw", "jeg ønsker 23 timers layover i by xyz", "jeg ønsker å kombinere business long haul med økonomi short haul" eller lignende...
Alle reiser som ikke dukker opp som et helhetlig resultat i SAS sin søkemotor tar jeg leg by leg for å ha kontroll på det jeg vil ha. Open jaw, lange layovers og mixed classes kan alle være årsaker til at agent ikke får ende-til-ende resultat dersom man kun oppgir avreiseby og destinasjon.
Jeg har samme tilnærming. Ring inn, si du har funnet en reise du vil sjekke. Les opp "First flight is Oslo - Frankfurt LHXXX i Business Class". Så fortsetter du. Aldri fått nei på det.
Samme her, men når jeg leser noen av de rutene som folk tidligere har booket så skjønner jeg jo Sas/amex strammer inn. Det var feks ingen overraskelse når de kom med reglene om kun ett stopp per sone.
Forsåvidt enig. Som alltid gjøres det innstramminger om man blir hakket for kreativ Jeg fikk til Hawaii via Tokyo kontra USA, godt fornøyd med det. Tilgjengeligheten fra USA er vel bortimot ikke eksisterende.
Jeg er ikke på innsiden, så sikker kan jeg ikke være, jeg ble fortalt det en gang. Om det stemte da, fortsatt stemmer, det vet jeg ikke.
Jeg mener det ikke er så lange siden det var umulig å få HNL via Asia og at det måtte gå via USA. Virker som de er blitt snillere på det den siste tiden.
Da har jeg nettopp gjort en ny CT. Der fikk jeg bekreftet det vi har snakket mye om. Det er strammet inn på lokal business. Jeg oppga Lufthansa legg først, selv om Xflyer flommer over av tilgjengelighet, så var det ikke snakk om annet enn X klasse til München, og retur selvsagt. Det ble dessuten informert om at siste frist for endring/kansellering nå er eksplisitt 24 timer før avgang. Dvs at når man reiser før 9 på morgenen en fredag, så må man for alle praktiske formål gjøre endringer/kanselleringer før kl 17 onsdag. Det blir sikkert værre, bare å forberede seg.
En ting jeg opplevde som en forbedring når jeg ringte nå, var at jeg fikk reservasjonen både på epost og i appen mens jeg hadde dialogen og kunne dermed selv få lese gjennom og kontrollere flights og ikke minst navn før reserveringen ble effektuert. Prima
Responstiden var forøvrig ok. Jeg stod i kø som nr 1 (EBD) i 4 minutter før jeg fikk Anastasia på øret. Ringte inn 16:23
Jeg vil tro at de tillater Europa med stopp i Tokyo før HNL. Er nok lite sjans på HNL via annet kreativt som Sørøst-Asia og Oseania.
Ja, den dialogen fikk jeg også i forrige uke. Kjekt å både få bekreftet staving på navn og riktig ruting før de utstedes