Dette er trolig en finurlighet hos Lufthansa. Det virker som at work-around her er at agenten reserverer OSL-FRA/MUC-OSL først, for deretter å legge til videre connections når disse er bekreftet. SAS endret fra «up to one business day before» til «up to 24 hours before» i Eurobonus-vilkår datert 1. november 2019. Det interessante her er at både https://www.flysas.com/en/legal-info/eurobonus/, https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/ og https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ linker til vilkår med gamle regler. Dette er ikke noe nytt, men har inntrykk av at praksis her varierer fra agent til agent. Som nevnt noen poster tilbake kan man etterspør en kopi av reservasjonen før billettene skrives ut om dette ikke gjøres uoppfordret
Jeg bruker CT for lite skjønner jeg , men det er som du sier, det varierer nok. For jeg har ikke opplevd å høre det før, men jeg har heller ikke fått ruta i app/på epost mens jeg har vært på tlf før.
Min erfaring er at de sender reiseruta på e-post, og så går jeg igjennom og sier at dette ser riktig ut (inkludert at navn er riktig).
Håper greit jeg spør her, er det mulig å booke om CT som hadde utløp 31.12.2019 nå? Er en reise gjennom Kina i April.
Nei, her kommer du til å slite maks. Du kan booke om, men du mister CT og må da evt benytte en som ikke har utløpt.
Coronavirus-tråden har et par innlegg hvor folk har blitt tilbudt ombooking av reiser til/via Kina selv om CT har gått ut på dato, så det virker som om SAS viser noe fleksibilitet.
Fant 2 seter i ANA F fra MUC-HND. Ingen problemer med å få agenten til å booke leg by leg, men helt umulig å få finne ledig OSL-MUC selv om Awardfares viser wide open. Det er i tillegg 11 mnd til reisen starter. Jeg tipper dette ligger hos Lufthansa, og satser på at jeg får lagt til første strek når SAS frigir seter.