Innstramminger for CT bestillinger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MartinR, 20. febr 2020.

Tags:
  1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er trolig en finurlighet hos Lufthansa. Det virker som at work-around her er at agenten reserverer OSL-FRA/MUC-OSL først, for deretter å legge til videre connections når disse er bekreftet.

SAS endret fra «up to one business day before» til «up to 24 hours before» i Eurobonus-vilkår datert 1. november 2019. Det interessante her er at både https://www.flysas.com/en/legal-info/eurobonus/, https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/ og https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ linker til vilkår med gamle regler.

Dette er ikke noe nytt, men har inntrykk av at praksis her varierer fra agent til agent. Som nevnt noen poster tilbake kan man etterspør en kopi av reservasjonen før billettene skrives ut om dette ikke gjøres uoppfordret :)

RoadKing and Xflipper like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker CT for lite skjønner jeg :eek:, men det er som du sier, det varierer nok. For jeg har ikke opplevd å høre det før, men jeg har heller ikke fått ruta i app/på epost mens jeg har vært på tlf før.

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at de sender reiseruta på e-post, og så går jeg igjennom og sier at dette ser riktig ut (inkludert at navn er riktig).

RoadKing liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Negativ. Jeg vet det her, og det var akkurat denne workaround jeg prøvde på.

trygveat liker dette
  5. Pepsicola

Pepsicola Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Håper greit jeg spør her, er det mulig å booke om CT som hadde utløp 31.12.2019 nå? Er en reise gjennom Kina i April.

6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, her kommer du til å slite maks. Du kan booke om, men du mister CT og må da evt benytte en som ikke har utløpt.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Coronavirus-tråden har et par innlegg hvor folk har blitt tilbudt ombooking av reiser til/via Kina selv om CT har gått ut på dato, så det virker som om SAS viser noe fleksibilitet.

8. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Fant 2 seter i ANA F fra MUC-HND. Ingen problemer med å få agenten til å booke leg by leg, men helt umulig å få finne ledig OSL-MUC selv om Awardfares viser wide open. Det er i tillegg 11 mnd til reisen starter.
    Jeg tipper dette ligger hos Lufthansa, og satser på at jeg får lagt til første strek når SAS frigir seter.

Xflipper, Lnbre and RoadKing like this.

Del denne siden