insideflyer.no= adblock

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mka83, 03. okt 2015.

  1. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    En ting å si, hent og installere adblock,
     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det jo sånn at hvis du skriver 90 innlegg om dagen, så slipper du reklamen og sidene laster kjappere. Du kan også gi bort ÷50% reklame til en av vennene dine eller familie.
     
  3. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Tjener ihvertfall masse på å ha annonsene der da.
     
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Adblock er på, det kan jeg love deg...skal ikke si noe mer om dette, for det kommer jeg til å angre!
     
  5. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Den nye siden blir mer og mer slitsom dessverre :-/
     
    Darkcho liker dette
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er klart det er uvant med mer reklame enn det har vært tidligere, men gutta driver en business og ikke veldedighet. Det er klart de ønsker å tjene så mye penger som mulig på denne nettsiden.
     
  7. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Reklame må man leve med, men det må balanseres bedre. Men det er mye annet også som bør justeres, men det kommer vel etterhvert. Veldig mye scrolling. Men jeg er glad jeg fant en knapp så den holder på innloggingen.
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan faktisk leve med reklamen, men er det noen som syns sidene er blitt grusom treg??
     
  9. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er dag 1 etter stor ombygging. Alt dette vil bli mye bedre gi de litt tid.
    Om en uke er nok det meste av det vi i dag klager og irriterer oss over glemt
     
    yukho and Henrik like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens, de annonsene vi nå har er bare place holders. Det blir ikke sånn i fremtiden.

    Ett meget stort løft har blitt tatt de siste to ukene. Gi oss litt tid, så får vi opp farten og tweaket ting, all feedback mottas med takk og leses.
     
    rkvalvaa, view, gardamix and 2 others like this.
  11. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har litt erfaring med sponsor osv. Det at de satser på såå mye reklame ut av Google AdSense er feil vei å gå. Derimot det samarbeidet med Emirates er smart. Det at InsideFlyer er et aktivt forum med mange medlemmer som er akkurat en attraktiv målgruppe kan interessere mange flyselskaper. Dermed får man en verdi inn i bilde.

    Jeg støtter oppdateringen fullt ut, men er litt problematisk med så mye annonse ja :) Håper de tenker litt på UX og UCD når de kjører ut løsningene sine :)

    UX = User Experience
    UCD = User-centered design
     
    RoadKing liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Annonser er bra, vi skal vel alle tjene penger?
    Og dersom 90 poster om dagen er det som skal til, da blir det iallfall aktivitet her på "gården"
     
  13. zico77

    zico77 IT Consultant, milage junkie

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Kor fant du den?
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    På "Bli medlem", og så si at du allerede er medlem. Logisk nok...
     
  15. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Google Adsense er egentlig genialt og bruker det selv på egne nettsider jeg driver. Men ikke som hovedkilde til annonseringer. Mer for å fylle ut ledige plasser, eller plasser jeg vet det kan være bra CTR.

    Google Adsense tilpasser seg leserens egne surfevaner og historikk, i tillegg til att den tilpasser seg innhold i artikler. Så om du ser annonser fra et eller annet forsikringsselskap så kan det være att du har søkt eller lest artikler om det tidligere før du entret Insideflyer.
     
    tommy777 liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Øverst til høyre ser du en liten jordklode, en konvolutt og en liten mann, lille mannen er log In før eksisterende medlemmer

    I know, lite praktisk. Flott for innovative programmerere men vanskelig å finne
     
    SASDC8 and rkvalvaa like this.
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og inntil adsense har funnet ut dine vaner, er det litt random, cookie ting som vises.

    Det jeg som ikke teknikker ikke liker er

    -- en del av annonsene ber deg om å fortelle din lokasjon,, det skal vekk

    -- jeg har en liten mistanke om at en av grunnene til at siten er såpass treg er disse annonsene, før de var på plass, testet vi sidene og de var lynraske. Husk at vi gjorde en kjempestor oppgradering på server og fart, samt flyttet alt europeisk til Hosting i Europa. Er dog ikke sikker på at dette er grunnen, men mistanken er der.

    Vi sendte alle utviklerne bortsett fra en lørdagsnatten for å hvile til mandag. De har vært på jobb stort sett konstant siden tirsdag og var rett og slett såpass nedkjørt at det måtte hvile til, men i dag er man tilbake og vil løse de kristisle tingene som

    -- at det tar 16 timer å laste på iPad og mobil
    -- plasseringer av annonser
    -- mobilopplevesen må endres drastisk
    -- plassering av diverse knapper
    -- oversetting av alt

    Samt mange mindre ting

    Så takker igjen for tålmodigheten, dette blir veldig bra!
     
    RoadKing, KatManDu, Baldrick and 5 others like this.
  18. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Slår jeg på adblocker så går siden mye raskere hos meg hvertfall enn med reklamen tilgjengelig. Spesielt på mobil. Så kan nok stemme bra..
     
  19. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Ta gjerne med at jeg må logge på hver eneste gang jegbesøker siden... imotsetning til før hvor jeg logget inn en gang så var det i orden
     
  20. zico77

    zico77 IT Consultant, milage junkie

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Den knappen fant eg -men den holder ikkje innlogginga mi om eg stenger Chrome og opner den neste dag.... Er det ingen cookie eller liknande?
     

Del denne siden