Hvor: Forumet Enhet: MacBook Air Nettleser: Chrome Sted: Australia Internet: Eduroam 100/100 Lastetid: 7 sekunder
Hvor: Forside Enhet: W10 PC Nettleser: Chrome Sted: Oslo Internet: Lynet (100 mbit), kabel Tid: 8 sekunder Hvor: Forum Enhet: W10 PC Nettleser: Chrome Sted: Oslo Internet: Lynet (100 mbit), kabel Tid: 6 sekunder
Takk for tipset! Sykt rask (som i gamle dager) med inkognitovindu i Chrome (ikke innlogget). Edit: Innlogget i inkognitovindu = tregt som alt annet. Dette tyder på at det er et eller annet som trigger når man er innlogget og som øker lastetiden med 10X... Hvor: Forumet Enhet: Lenovo X1 Carbon m/Windows 10 Nettleser: Chrome Sted: Oslo Internett: Rett i NIX'en (levert av Evry) Lastetid: 7-8 sekunder
Hvor: Direkte til nye innlegg (som innlogget) Enhet: MacBook Nettleser: Chrome Sted: Sogndal Internet: Aner ikke, men "nest raskeste nett i Sogn og Fjordane" i følge utleier Tid: 12,31 sekunder
Hvor: Direkte til Forumet nye innlegg Enhet: Windows 8 (utvikler maskin) Nettleser: Chrome 45.0.2454.93 m Sted: Skøyen Internet: Kommersielt, high performance (software firma) Tid: 12,48 sekunder Etter en periode hvor jeg har opplevd at farten har forbedret seg, opplever jeg det nå som værre enn noen sinne. En annen sak. Menyen (den svarte med FORSIDEN FORUM NYHETER osv) er veldig dårlig bruker grensesnitt. Anbefaler sterkt at den byttes ut.
Tok en runde før jeg var innlogget på forumet og da oppleves det som normale hastigheter, etter innlogging ble det tregt(6-7 sek lastetid)
Akkurat hatt en samtale med teknisk og dette er korrekt: Det er vårt serverhosting i UK, Nimbus som har problemer med server response. All optimering som kan gjøres fra vår side er gjort, men serverne svarer ikke som de skal. Vi jobber på spreng 24-7 sammen med Nimbus for å løse dette. I dag har vi satt en tidsfrist til Nimbus og har parallelt begynt å line opp alternativer dersom de ikke klarer å få sving på sakene. Dette skaper meget store problemer for oss og jeg beklager dette på det sterkeste. Takk for din tålmodighet!
Og da har man identifisert hva problemet er. HALLELUJA. Farten i dag er dobbelt så raskt som tidligere, (Jeg måler 0,4 sekunder i Nydalen Oslo på Radisson Blu stinkaruinternet) men vi har måttet disablet en del stæsj og vil bruke helgen på å teste før vi legger disse på igjen. Men på forumet er vi på g. Nå kan vi begynne med å gjøre ting enklere og triveligere basert på feedback fra DEG. Takker for din tålmodighet!
Dette er fordi de driver å sjekker hvilke plugins som skaper problemet. Dette vil komme å gå til vi finner synderen. Stay tuned
Her har det skjedd kvantesprang i hastighet på noen timer... Måler nå i underkant av 5s til ferdig loadet forum, men det viktigste for meg er at det er respons med en gang! Forsiden virker fremdeles å slite...
Ok, vi har foreløpig gått over til ett standard forumlook ala det vi hadde før inntil vi har løst problemene offline Farten er nå meget bra
Endelig går det an å lese forumet som før oppgraderingen. Kanskje jeg rekker å lese gjennom x antall sider med poster som jeg ikke har giddet å skule til engang pga. lang ventetid. Så får vi også håpe at dette vedvarer og at forumet tar seg opp igjen til gamle høyder.
Hvor: Forum Hovedside Enhet: Dell Latitude E6440 (Fedora Linux med kryptering) Nettleser: Chrome Sted: Trondheim Internet: Uninett/NTNU (WiFi) Lastetid: 3.90 s Hvor: Forside Enhet: Dell Latitude E6440 (Fedora Linux med kryptering) Nettleser: Chrome Sted: Trondheim Internet: Uninett/NTNU (WiFi) Lastetid: 11.67 s