Det er mye intern lingo i denne bonusverdenen, noe jeg fortsatt driver å lærer meg litt etter litt, blant annet for flyselskapkoder, hvor Qatar Airways har koden QR
Dog intern lingo i den forstand at disse kodene er noe man bruker når man snakker/skriver om det. Eksempelvis snakkes det mye om å reise i C, og ikke business class, slik "mannen i gata" gjerne ville omtalt det som.
Jeg er forresten såpass miljøskadet at når jeg på jobben ser en pakke til (landet) Qatar, og ser landskoden QA, tenker jeg et lite øyeblikk at "det er feil"
Jeg prøver personlig å minimere bruken av IATA koder her. Det er ganske mange nye folk her som ikke har blitt miljøskadet enda, og da er det vrient. Jeg kan godt skrive LYR i en post, men da prøver jeg å ha nevnt Longyearbyen eller Svalbard minst en gang i samme post. Det er den fremdeles i flg SAS.no. Sjekket flights til HAM(burg) i går og da stod det "flight operated by QA" mellom CoPenHagen og HAMburg
Mye intern lingo gir fullstendig mening etter man har lest denne tråden (tror jeg...) - http://forum.bonusfeber.no/threads/bonusfeber-lingo-merkelige-ord-og-uttrykk-som-brukes.2438/