Da har også Iran gjort det mulig for 180 land (bla. Norge) å søke om e-visa. Gledelige nyheter. https://e_visa.mfa.ir/en/ Passer fint med planen min om aldri igjen å besøke et land hvor man må sende inn passet for å få visum.
Sist jeg sjekket gikk det direktefly fra Sverige og prisene var da slett ikke avskrekkende, men jeg er usikker på om den ruten eksisterer lengre?
Dere er sikkert klar over det, men det kan fort bli en utfordring å komme inn i USA etter et besøk i Iran. Verdt å tenke på om en har slike planer.
Fantastisk! Først blir Kazakhstan visumfritt, så starter Aserbajdsjan med e-visa og nå Iran! Logistikken for årets sommertur blir stadig enklere :-D Nå er det bare å vente på at Kina skal innvilge nordmenn transitvisum. Ping @Anders88
Negativt. Dvs, du blir kaldt inn til et intervju på ambassaden og må betale mer cash. Hvis du ikke driter deg ut der, får du spesialvisum for 10 år. Så selv om det er litt hassle i utgangspunktet er det relativt greit. Ikke minst ok å slippe å søke evisum hvert andre år.
Litt klønete skrevet av meg; det kan bli en utfordring om en bare møter opp i USA, med sitt gode gamle ESTA, men med et stempel fra Iran.
Reisebrev fra Swiss forventes. Var for tidlig ute til å teste nye loungen selv, så det forventes fyldig rapport
LH F i mai (mer enn to uker ut) og Swiss (tillater ikke EB-uttak), dette må være betalt, eller? Og, "Iran e-visa", er det snikislamisering av norske barnesanger?
Tenkte å lage rapport fra United Global First på SFO og tilhørende Swiss F derfra til Zürich. LH og tilhørende terminaler er nå så godt beskrevet at det blir bare hakk i plata. På returen har jeg antagelig bare 40 minutter i Zürich, så det blir neppe loungebesøk, men vi får se. Enten litt heftig medvind eller kraftig forsinkelse så kan det bli en visitt der og.