Fellow SAS sufferers, apologies for writing in English. Is there a cut-off time before you are offloaded if you do not scan your ticket at security? For example, 17:45 departure flight time from TRD to OSL. Are you able to go through security at 17:25 or the system will assume you won't make it? Takk!
I can tell you that I was able to pass security 20 minutes after my original SAS flight had departed from TRD last year. So I am quite certain there is no cut off time if they did not change anything. (Background: SAS cancelled my flight and rebooked me to the flight an hour early, which I did not make. So I rebooked myself to Flyr, but was still able to use the Fast Track with the SAS Boarding Pass for the flight that already had departed).
Not in Norway, but Ive checked (with luggage!) in and cleared security 20 minutes after scheduled departure (delayed flight not communicated in advance). Myself and colleague woth gold/Diamond may have mattered
Logikken i slusene er såpass enkel at de bare sjekker at flyplass, avreisetidspunkt og kabinklasse/fast track stemmer.
Så flyplass sjekkes? Jeg var jo fristet å sjekke om returnbilletten på en dagstur TRD-OSL-TRD kunne brukes ved avreise på TRD i morges for å komme meg inn i Fast Track. Det ser forresten også slik ut at dem sjekker om billetten ble brukt i FT tidligere. Jeg kjørte nylig kona til flyplassen kl 6 - jeg hadde selv avgang kl 9. Jeg gikk inn med henne for å spise litt frokost i loungen. Deretter gikk jeg ut av terminalen igjen. Men da jeg kom tilbake kl 8 måte jeg bruke vanlig sikkerhetskontroll.