God morgen fra kontoret. Totalt gjennom frosset på elsparkesykkel gjennom byen Selv med hansker følte jeg knapt mine egne fingre, motivasjonen er dette Ha en strålende torsdag alle bonusnisser
God torsdag godtfolk! I går trodde jeg at jeg hadde funnet en perfekt høstutflukt, to biletter til Buenos Aires. Da må det jo handles raskt, men jeg manglet noen skarve tusen points, så gikk til det ekstreme steg å betale overpris for å fylle opp kontoen nok. Skuffelsen var derfor stor når jeg endelig skulle komme til siste steg på bestillingsprosessen, betaling av avgifter, "Computer says NO!". Billettene var tydeligvis bare tull og fanteri. Ringte inn i etterkant og også der kunne de se billettene, men ikke booke. Ba om å få reversert poengkjøpet, da det ikke var så reevant lenger. Selvsagt en annen avdeling som håndterer dette, så vi får nå se om noe skjer. I følge damen på kundeservice var dette noe som typisk skjedde med Ethiopian billetter, så vær obs.
God morgen og tilbake til kontoret. Sola skinner, og reisefeber`n har fått passe mengde med behandling etter vellykket lounge safari. Cathy var meget bra, American Airlines ikke noe å skryte av, og selveste AmEx ble stedet der vi avsluttet kvelden med god mat. BA ga solid service med både tittel, velkommen til BA og status. CC satt vel av Ca 5 min til litt smale talk, noe en aldri hadde forventet. Aldri opplevd slikt med SAS. Cathy: Bra Mr Lee stasjon: American Airlines: Nada Piper Hendriks AmEx Centurion: Litt BA sørvis:
Morn fra kontoret! Var veldig glad for å ha vinterdekk på den ene bilen, for veien (og alt rundt) var hvit. Sitter nå trygt og (alt for) varmt på kontoret og venter på at kl blir 9, og skal da kurses i prosjektøkonomi. Noe jeg ikke har lyst til, men som visstnok er viktig når man har fått noen millioner å brenne av på et prosjekt. Jaja, overlever nok det også. Ha en flott dag!
God morgon frå solskinet i Florøida. I går kunne madammen meddele at ho og systra skal til Berlin på jentetur i august. Eg var kjapp på bookingfingeren og ordna ho billett. Det betyr at ho har to utflukter på planen for seinsommaren og hausten og at eg har ein egotrip til gode! Dette må bli saker. Ho har framleis ikkje høyrt om Tokyo/Chicago-turen i januar. Her er det berre å hive seg i kalosjane og planlegge endå ein langtur. Men då trengs endå fleire poeng. P.t. har eg akkurat nok til den planlagte sommarferien til USA med SAS neste sommar, men med bolaget sin noko avgrensa tilgang på billettar om sommaren ser det ut som om eg bør belage meg på Star Alliance tur. Skal eg gjere alvor av pinseferien til IAD?
Jeg prøvde mye med ET-billetter, endog med poeng hos Aegean og ikke SAS. Tok en haug med forsøk før de faktisk gikk gjennom, frustrerende nok - men lot seg booke til slutt. Ethiopian har ikke alltid verdens mest robuste backendsystem, tror jeg, ihvertfall ikke for håndtering av egne bookinger.
Hadde det enda vært EB poeng .. God morgen fra kontoret i Sandefjord! Solen er tilbake og nå bør det ikke komme mer snø eller sludd. Var noen få minutter med små hagl i går, men jeg har forstått det var verre i andre deler av landet, ikke minst noen få mil nordover hvor snøen hadde lagt seg .. Ikke mye spennende som skjer idag. Jobbing står på programmet. Ha en flott torsdag, snø og sludd eller ei! T-57 Tokyo
Jeg prøvde også å bestille ET billetter med en CT. Ringte CT telefonen og fikk beskjed at det ikke fantes noen billetter ledig for SAS Eurobonus. Jeg hadde sjekket rett før jeg ringte og det skulle være tilgjengelige seter. Spurte enda en gang om de var sikre på at det ikke fantes noen tilgjengelighet. Fikk beskjed om at det var helt sikkert og ingenting de kunne gjøre. Tok så en HUACA og etter 10 min var billettene ordnet
Meget god torsdag fra gullstova! Etter mye om og men ble billetten ferdig på toget på vei til OSL. Puster nå igjen med magen. Hele historien dukker opp blant vellykkede bookinger. K
Kjølig på solkysten i dag +2 grader i morges, nå er det frokost! Noen ville nok kalle det lunsj, men siden det er helg blir det sen frokost ..
Forresten, heia kong Willem-Alexander Claus George Ferdinand av Oranje-Nassau. Hurra og greier. Hele Nederland har fri i dag, det var det første vår (dersom man er Nederlender i alle fall) ferske konge har gjort da moren abdiserte. Historisk sett har dronningensdag blitt feiret 30. april, men nå er kongensdag altså 27 april. Det forventes mange skuffede turister i Amsterdam om 3 dager, som alle forgående år siden endringen for 10 år siden.
God ettermiddag fra kontoret. Travel formiddag, men rakk å trene litt før lunsj. Nå er det et par møter, før nok en dag er ferdig. Hadde besøk i hagen til frokost. (Og ja, vi har litt snø fortsatt...)
Spent på denne! Har en lenge planlagt tur neste helg med en nokså grei utreise, men om det skulle dukke opp LH F på kort varsel er det jo fristende å ringe for å endre. Men jeg vet jammen ikke om jeg tør med angst rundt billettering og slikt
God ettermiddag fra solen i hovedstaden. I ettermiddag har solen tittet frem så det var en fin gåtur hjem fra jobb i sol og litt mer vårlige forhold enn tidligere i uken. Likevel langt unna de temperaturene vi hadde forrige uke, så greit med både jakke og lue. Ingen flyturer før nærmere midten av mai, men straks er det langhelg og det er aldri feil Nyt kvelden folkens
God formiddag fra ferjen mellom Tsawwassen og Victoria! Ny pubquiz-fact for meg, er at Victoria er hovedstaden i British Columbia og ikke Vancouver. Flatt hav og fine forhold, våren har virkelig kommet her. Danskebåtstørrelse på ferja her, så det er ikke akkurat Fjord1 og sveler. Og så måtte man prøve Butter Beer. Det var 36% sukker og 0% alkohol. Smakte karamell. Ikke noe særlig. Nå blir det sightseeing i Victoria! Ha en solfylt dag!