Da er det snart klart for neste Tier Point (mileage) run for min del. Jeg kjøpte en reise i september 2018 når BA hadde kampanje til MIA fra GOT eller ARN. Etter uante timer med Google flights og ITA Matrix kom jeg opp med en rimelig grei reiserute som gir meg 600TP og 31691 Avios på BA. Jeg betalte 10500 NOK for alle flyturene som jeg synes var en meget god deal. Som kjent er kravet til Gull på BA 1500TP. Etter denne turen er jeg oppe i 1280 TP og jeg har booket en tur til Portugal i 5 timer før jeg returnerer med Iberia for å sikre meg de siste 240TP Men det blir et annet reisebrev. Når alt var klart ringte jeg BA en kveld i september og brukte over 1 time på telefonen. I tillegg til å bestille turen oppgraderte jeg meg også fra C til F på BA som dere ser under. Dette kostet meg 20.000 Avios og ingen ekstra penger Jeg hadde selvsagt sjekket før jeg reiste at det var ledige bonusseter på F. Nå har jo BA akkurat lansert en helt ny service i F som jeg har lest har fått veldig gode tilbakemeldinger, så jeg gleder meg I tillegg har jeg fått ordnet meg sete 1A på 747 som er reservert for gull medlemmer. GOT - HEL AY C A319 (overnatting på Scandic Airport Hotel der jeg har Top Floor) HEL - LHR AY C A350 (deilig å fly A350 mellom europeiske byer ) LHR - PHL BA F 744 (det var denne jeg oppgraderte med Avios og sete 1A. Får også noen timer på Concorde room på T5 ) PHL - MIA AA C 767 Så bor jeg 3 netter i Miami. Planlegger 1 dag Premium Outlet shopping og 1 dag i downtown Miami MIA - JFK AA C 757 (I Miami kan jeg som BA gull (Emerald) bruke Flagship check in. Da blir man eskortert til begynnelsen av security køen og jeg får også tilgang til de nye Flagship loungene til AA som skal være ganske bra) JFK - LHR BA C 747 (Upper deck. BA reserverer også her gode seter for gull medlemmer så jeg fikk et sete ved nødutgang i 2 etasje. På JFK får jeg tilgang til BA F loungen) LHR - HEL AY C A350 (Jeg flyr fra T3 på LHR på hjemreisen og har ca 2t tilgjengelig tid så jeg skal rekke innom alle de 3 F loungene på T3 (BA, AA og CX) samt Qantas C loungen) HEL - GOT AY C A319 I tillegg har jeg kjøpt en bonusreise med SAS Plus (SEB MC) når SAS hadde kampanje på Eurobonus siden jeg bor i Norge hjem fra GOT. Spesial prisen gjaldt som kjent kun fra GOT eller ARN. Vi planlegger en familieferie i Gøteborg neste uke med barna før jeg reiser til HEL fra GOT. Tror dette blir en bra tur. Skal passe på å få drukket en god mengde med LPGS både i Concorde room og på flyet (BA F) Synes 10k NOK gir god valuta for pengene med tanke på antall flygninger og at det er både C og F.
Ja, det blir masse bilder! Regner med at bildene nok blir litt ustøe etter hvert som jeg fullfører LPGS flaskene Nå sitter jeg og vurderer hvilken hovedrett jeg skal bestille på BA F. Står mellom en kyllig rett og biff. Har hatt dårlige opplevelser med biff, men har lest om andre som har bestilt biff på den nye oppgraderte F menyen som var mør, så går nok for den. Jeg vurderte også å bestille en Cabana på Concorde room, men dropper det. Vil prioritere tiden i restauranten og baren i loungen Det siste som er oppe til vurdering er om jeg skal kjøre en BYOC (Bring your own Caviar) da BA F ikke har Kaviar. Har lest om enkelte som har gjort det Får se om jeg får tak i noe Kaviar i Gøteborg. Er det innafor å gå med F pyjamas i Concorde room?
Ja, tenkte på det. Men vil helst bruke all den tiden jeg har tilgjengelig i Concorde room, så da hadde det vært greit å ha alt klart før jeg kommer dit. Må jo ordne med meg alt det andre tilbehøret også.
Dette er en flott rute som også gir veldig bra med belønning i form av både tier points og flytyper. God tur
Takk alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger på den kommende turen min. Jeg har flydd mye til USA med BA i C men dette er første gang med BA F. Og i tillegg er det jo litt spesielt å sitte i nesen på 747 På denne turen har jeg en TP ratio på 1.66£ per TP (1000£ / 600 TP) og alt under 2£ per TP er bra. Jeg kunne faktisk optimalisert ruten enda mere og lagt til ett stopp hver vei i USA som gir 80TP ekstra for samme prisen. Da hadde jeg vært nede på en faktor på 1.47 som er veldig bra. Husk at jeg også tjener ca 32.000 Avios på turen. Det er nesten 3 stk t/r Oslo - London med BA
Det går nok ikke så lang tid å shoppe litt kaviar, dessuten... mangt kan sies om baren i Concorde, men Champagne og vodka har de, hva annet tilbehør trenger du? Når det er sagt, jeg må innrømme at for min del hadde det vært flaut med medbragt i en First lounge, men det må selvsagt sees i forhold til forventningene man har.
Jeg tenkte ikke å spise Kaviar i loungen. Planen er å ta med Kaviar på flyet og spise den der Da ber jeg bare betjeningen legge ingrediensene opp på tallerken for meg. Så må jeg selv ta med en «Mother of Pearl Caviar Spoon» på flyet
Da er jeg i Gøteborg med familien og lader opp til TP turen som jeg skal starte på snart. Aldri dumt med Champagne til frokost på hotell rommet for meg og kona God Påske alle sammen! Fortsettelse følger...
God tur videre! Dette er en tur jeg kunne tenke meg å snuse nærmere på hvis det skulle dukke opp en ny kampanje.
Ja, følg med i September, de legger alltid ut kampanjer rundt den tiden for året etter. Du kunne også kjøpe denne billetten om sommeren, så da kunne du flydd 2 voksne og 2 barn til Miami i business for under 40.000 NOK. Det er ikke så ille midt på sommeren Legg inn noen flere stopp som jeg gjør så har alle i familien sølvkort på BA (samme som SAS gull)
Da har jeg kommet meg frem til Scandic Helsinki Airport fra Gøteborg. Vi har hatt 2 fine familie dager i Gøteborg før kona og ungene kjørte meg til Landvetter på starten av min TP run. De kjørte så tilbake til Norge. Vi bodde på Scandic Europa og jeg er Top Floor på Scandic. Mot et tillegg fikk jeg ordnet meg Master Suite på nesten 90 m2. Kjempeflott rom med spisestue, stort badekar, badstue og stor stue. Så bestilte vi frokost på rommet på morgenen. Ungene storkoste seg Jeg sjekket deretter inn på Landvetter på Finnair innsjekkingen. Vi var bare 3 i business og 22 stk på flyet. Helt ok service på Finnair men ikke noe spesielt. Rakk 3 flasker Champagne som var helt ok Menzier loungen i GOT var ikke noe spesielt bra. Dårlig utvalg av mat og en type øl samt vin på tappekran. Men jeg var der bare litt over en time så jeg overlevde Ganske tomt i C på flyet... Nå sitter jeg i baren på Scandic og drikker opp kupongen jeg fikk på 15€ som Top Floor medlem
Da er oppholdet i Miami over. Har vært 2 fine dager der jeg hadde en dag på South Beach med litt sightseeing og i går var jeg på Dolphin Mall for å kjøpe noen merkeklær. Det er veldig billig her borte, spesielt hvis man passer på å få med seg de riktige kupongene Men først om utreisen, andre legget var med Finnair (AY) med deres A350 som de bruker om morgenen fra HEL. Denne bruker de normalt på langrutene, men siden den står ledig om dagen og at AY har mye frakt har de satt inn denne. Er jo selvsagt noe helt annet å fly med et så stort fly med ekte business seter enn f. eks BA, SAS, Lufthansa eller Ryanair. BA og LH har seatblock, men kan ikke måle seg med A350. Når jeg kom ombord ble jeg møtt av Purseren som så hvilket sete jeg satt meg i. Jeg ble da ønsket velkommen med navn og det var en god start på flyturen Selve maten er standard business mat og det tok ca 30 min før de begynte å servere. Her er noen bilder Så kom jeg til LHR T3 akkurat på rutetiden. Jeg visste at jeg ikke hadde så mye tid i Concorde room så jeg prøvde å skynde meg litt til T5. Når jeg kom til T5 med bussen tok jeg trikset med å gå ut av immigration, gjennom bagasjehallen og opp til First Wing innsjekkingen. Der var det 0 mennesker i kø og dette er mye kjappere enn å bruke den vanlige transit security. Men man må være OneWorld Emerald for å kunne bruke First Wing. Jeg kom meg så inn i Concorde Room og gikk deretter til restaurant område for å ta litt frokost. Etter frokost satte jeg meg i baren for å sosialisere litt med de som jobbet der. Ikke så stor lounge, men kjempeflott service og terrace området på utsiden hadde fine stoler som man også legge seg ned i. Servitørene gikk hele tiden rundt om sjekket om alle hadde det de trengte Som dere ser under bestilte jeg et par cocktails, men det gikk også en del LPGS Denne Champagnen heter Laurent-Perrier Grand Siecle og er topp 1% i følge Vivino. God var den uansett. Problemet med Concorde room er at tiden går så altfor fort Fortsettelse følger i neste post
Så var det klart for min første tur med BA i F. Mye er sagt om BA men de som sier at BA F er samme som en god business på andre selskaper kan ta seg en liten bolle Jeg sa en liten bolle fordi BA F når ikke opp til F på noen av de asiatiske selskapene, men det er fortsatt F. Jeg hadde som BA gull reservert sete 1A og når jeg kom ombord var sete 1K blokkert, så jeg satt aleine i snuten på 747 i F som helt klart var en veldig spesiell opplevelse Jeg ble eskortert til setet mitt og ønsket velkommen med navn. Det var vel totalt 4 ledige seter i F. Jeg fikk utlevert pyjamas og tøfler og crewet gikk igjennom menyen og spurte når jeg ønsket å spise. Etter avgang kom CSD (cabin service director) frem til meg og gav en Gold greeting som også var veldig hyggelig. Jeg hadde passet på å nevne at dette var min første tur i BA F Maten og service var helt topp, de var hele tiden fremme og sjekket at jeg ikke hadde gått tom Men IFE var av gammel modell og det var dårlig utvalg, men dette var jeg klar over og hadde lastet ned filmer på min mobil. Setet var også ok, ikke noe spesielt med det. Det som dro opp inntrykket var BA servicen. Der foran satt jeg Som dere ser av bildet over har BA rullgardiner inne i vinduene på F og det er litt kult. Når jeg kom til PHL så tok jeg en ny rekord på å komme gjennom immigration. Fra jeg ankom immigration området og var inne i bagasje hallen tok det 1 min og 23 sek Hjelper jo selvsagt å komme først ut av flyet... Jeg hadde ikke så mye tid i PHL og gikk til en AA Admirals lounge. Ikke noe å skryte av disse men jeg fikk 2 bonger jeg kunne bruke. Deretter flydde jeg med en Boeing 767 til Miami med 1-2-1 konfigurasjon. Helt ok flight, men ikke noe spesielt hverken med mat eller service. Var ikke noe IFE på flyet heller. Nå sitter jeg i AA Flagship loungen i Miami og venter på min neste flygning som er til JFK på en 757. Kommer en rapport om hjemreisen seinere. Vil bare si at som OneWorld Emerald har jeg tilgang til Flagship Checkin som ligner litt på den i FCT. Det var veldig lange køer i security, men jeg ble eskortert til forrest i køen. Sparte en time der