Jeg har EBG og kona EBS

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av JollyJumper, 23. juni 2016.

  1. JollyJumper

    JollyJumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    har prøvd å snuse opp hvordan det fungere å bestille en reise når kona og jeg har forskjellig status. Jeg får EBG straks og da får kona EBS. Hvis jeg bestiller en SAS GO tur vil vi kunne benytte både fasttrack og lounge. Men hva med setevalg til kona? Kan jo ikke bestille både og på samme bestilling og jeg behøver jo ikke SAS PLUS? Kanskje klønete skrevet, men skjønner noen hva jeg mener?
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Når du oppnår EBG og du bestiller turen i Go, vil du kunne velge sete til alle reisende på samme Pnr. Hvis jeg har forstått deg riktig.
     
    RoadKing liker dette
  3. JollyJumper

    JollyJumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, regnet med at det var slik.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du bestiller før du blir EBG kan du bare kontakte SAS enten på chat eller mail så oppdaterer dem statusen din på bookingen og du kan med engang gå inn å velge seter.
    Og ja du kan da også selvfølgelig benytte både Lounge og Fasttrack.
     
    JollyJumper liker dette
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig å ha samme PNR dersom du skal velge sete på konas vegne. Jeg har riktignok som EBD et par ganger aller nådigst fått velge sete på reisefølges vegne når vedkommende ikke har vært på samme PNR, men som oftest fått "sorry, no can do" ved slike anledninger. Fair nok det. Merk også at dere må være booket på samme flight for at du skal kunne gjeste henne (og andre) gjennom fast track, mens det i lounge (inntil videre) holder med dagsaktuell *A-billett.
     
    JollyJumper liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Pass på det @Scandipendler skriver! Har selv gått i sammen fellen!
     
  7. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    @JollyJumper , hvorfor kan du ikke bestille for deg og kona på samme bestilling? Legger du inn EB nummer på begge i bestillingen så vil bookingen komme opp i begges SAS App automatisk. Og er du registrert som EBG, så får du velge seter for begge, også om hun hadde vært "statusløs"
     

Del denne siden