Jeg oppdager i dag til min store overraskelse og forskrekkelse at @Eddie47 har blitt mobbet ut av IF. Jeg blir sint, sur og sår!! Er dette virkelig sant? Hvem blir nestemann/kvinne? IF har vært et hyggelig og nyttig sted hvor man oppfører seg snilt og dannet, om enn i enkeltes øyne av og til litt rart. Trollene har holdt seg vekk, eller har de bare blitt luket ut? Inntil @Eddie47 er tilbake legger jeg ned min pekefinger og tastatur. Dette da antagelig til glede for flere enn jeg tror, men så slipper jeg å bli nestemann. NB: Kommentarer til dette innlegget blir ikke besvart.
Håper å se både deg og @Eddie47 tilbake snarest! Og at det ryddes opp i forsurende og ødeleggende adferd
Pludringen og avsporingene - i tillegg til spisse, raske og ikke minst riktige råd og tips (i motsetning til diverse facebookgrupper hvor det stort sett spørres om loungetilganger og folk som svarer på spørsmål altfor ofte ikke har filla peiling på det de svarer på) er en av de viktigste grunnene til at jeg er nesten daglig på dette forumet. I tillegg til inspirerende reisebrev selvsagt (som jeg aldri somler meg til å skrive selv. Ja, jeg skjemmes litt over det) Nesten så noen (vi?) burde ta en tur til Bergen for å få Eddie tilbake. Virker jo som han har sitt å stri med privat om dagen, så jeg har inntrykk av at forumet har vært et nyttig fristed for han. Og forumet blir definitivt fattigere uten han og @Berlioz
Trodde jeg fikk med meg det meste her inne, men nå må noe ha gått meg hus forbi. Håper som alle andre at @Eddie47 snarest kommer tilbake!
Dette har jeg absolutt ikke fått med meg, og synes det er veldig trist. @Eddie47 er jo definitivt et av de «beste» medlemmene her, med morsomme kommentarer, både nye og gamle historier, og generelt mange positive bidrag. #BringBackEddie!
Eddie...come back eddie. Her er det da plass til alle. Blir matt av nevnte fb gruppe, det er jo det samme hver gang, så melder meg ut derifra.
Det er veldig synd at det er en ukultur som gjør at ikke alle føler seg velkommen her. Kom tilbake @Eddie47!!
Kan melde om at Eddie er på vei til hytten. Han sa det var godt med pause. Satser på at ordet pause er riktig.
Bring back @Eddie47. Savner de daglige bildene fra solkysten. Som @Spielhaug sier. En meetup kan kanskje få lokket han tilbake igjen.
Dette har jeg ikke fått med meg. @Eddie47 har jo alltids en fin kommentar på lur. Du verden #BringbackEddie
Hils gjerne til hytten om det passer seg sånn @holmen. For egen del synes jeg det er trist at både @Eddie47 og @Berlioz har pause.
Alle skal føle seg velkommen på InsideFlyer. Vi skal ha takhøyde her inne til å ha forskjellige meninger, men hvis noen føler seg mobbet, og ikke velkommen her så håper jeg de kan ta kontakt med oss, så skal vi gjøre hva vi kan for å løse situasjonen.
Neppe noen trøst, men jeg har også fått noen skikkelige overhøvlinger her inne samt fått slettet innhold for å gå off topic. Husker spesielt i starten på pandemien hvor noen ikke så relevansen at Covid ble diskutert i et flyforum (sic), og en lang tråd bare forsvant. Heldigvis har slike humørløse sjeler en tendens til å forsvinne av seg selv, så de (vi?) utsatte kan bare holde hodet lavt noen dager til gemyttene roer seg. Det ser ut som tråden har full konsensus: vi trenger gamlekara! (Selv om de (vi?) kan vase litt ut i geografien av og til…) Bring back @Eddie47 og @Berlioz !
Etter et lengre fravær fra forumet (skyldes ikke forumet og mobbing derifra) så mangler jeg historikken i akkurat dette tilfellet, men det er ikke avgjørende for mitt syn. Jeg har vært så lenge på forumet at jeg husker en nokså stygg episode (eller en serie hendelser som mest av alt lignet på personforfølgelse, i alle fall sett fra mitt naive ståsted) og jeg har til dags dato dårlig samvittighet for at jeg ikke hevet stemmen og prøvde å stoppe det som jeg så på som urettvis behandling av et enkeltmenneske. Selv om vi skal ha takhøyde her, så skal vi også beholde en god tone, noe jeg synes vi stort sett får til. Vi kan jo alle ryke på en smell av og til. Min rettesnor for all posting på Internett er noe i denne retning: ville jeg ha sagt det jeg skriver rett i ansiktet til en person -- og se vedkommende i øynene etterpå? Hvis ja: publiser. Hvis nei: la tastaturet hvile.
Det er kilent å kommunisere kun skriftlig. Ord og setninger kan oppfattes med annet tonefall enn tenkt og da kan det fort bli baluba selv om det ikke var intensjonen til noen. Vi må og skal oppføre oss her inne, men vi som modererer klarer ikke å få med oss alt og er avhengige av at det rapporteres til oss om det sklir ut. Jeg er veldig opptatt av å ha takhøyde her og å moderere minst mulig rett og slett for at de aller aller fleste ter seg her inne. Igjen, ikke nøl med å kontakte meg eller noen av ambassadørene (moderatorer) om det er noe vi burde se mer på.
Er det noen fremgang her? Noen som klarer å lure @Eddie47 og @Berlioz ut av mørket? Hvis noen kjenner @Stuttfeiten og @Travellingalf så kan de 2 også bli informert om at de er savnet. Kanskje for mye forlangt, men skulle gjerne hatt hele firkløveren tilbake.