Det må være bedre for SAS å selge ut Plus-kabinen må langdistanse med eksempelvis 10% rabatt enn å la setene stå tomme. Mange av langdistanseflightene mine med SAS har så lavt belegg at alt mersalg er ren netto. Ungdomsbilletter har aldri gått på bekostning av det ordinære salget uansett. Det blir bare solgt på avganger med mye ledig kapasitet og sluttes og selges når det fyller seg opp. Her har man mulighet til å la unge mennesker få fly godt, tjene bonuspoeng og bli lojal istedenfor å betale for mye for å bli lavprisselskaper.
Jeg har aldri sett annet enn Go så lenge jeg har søkt på ungdom (frem til mai tidligere i år). Det her må jo være SAS IT-bug, nekter å tro noe annet. I så fall er det bare å grine seg i søvn over at jeg fylte 26 et par måneder for tidlig!
Enig med @Upsaker her. Men, det ligger jo i ordet «ungdom». De har jo ikke samme årslønn som en godt utdannet voksen. Så om SAS sier at ungdom/studenter/under 25 år (what ever) får fly business til under 2000kr så ser jeg ikke noe galt i det.
Skjønner hva du mener, men SAS tjener nok mer penger på å selge de billettene til andre. Eller gi oppgradering for poeng, eller CU til gode kunder. Jeg vil tro at SAS "taper" mindre på å selge billige billetter i GO til unge mennesker (og de billigste billettene er nok mest etterspurt blant ungdom), samt at de får ungdom til å bli trofaste mot SAS.
Noen som får frem slike Ungdoms-Plus/Business-billetter, eller var det bare en liten bug i IT-systemet?
Nå syns jeg at business for 2000 kr er i billigste laget, men at det kunne fantes Go til 399 og Plus til 699 innenriks for eksempel ser jeg ikke problemet med.
Helt enig, hadde kjøpt Plusbillett i mye større grad om de hadde hatt et alternativ for ungdom. Klarer ikke å få meg til å kjøpe en Plusbillett til 1899,- når samme turen koster 399 på ungdomsbillett.
I dag hadde sas id kontroll for ungdomsbillettter ved boarding. Ante ikke at dette var noe selskapene faktisk sjekket. Betyr det at vi er nødt å skaffe legitimasjon til barn også, for å legitimere kjøp av barnebillett?
Med tanke på det store misbruket det har vært av ungdomsbilletter så er det vel ikke rart at de har begynt med kontroller. Bare bra spør du meg. Men jeg har aldri hørt om at dette skal ha vært noe tema rundt barnebilletter.
Dette er en endring som kom i løpet av året. Alle men Ungdomsbillett får ekstra id kontroll ved boarding. Bra spør du meg Men barnebillett er vel noe annet.
Er ikke rart det kommer kontroller på dette når man kan lese følgende på nett: Millionær dømt for å kjøpe ungdomsbillett. Utfra ligningen skulle man tro mannen hadde nok penger til betale fullpris. Han hadde 2,9 millioner i innntekt det første året han drev med bedrageriet og 1,5 millioner i inntekt det andre året. Mannen hadde også en formue på 3,6 millioner kroner. I tillegg til å sone 30 dager i fengsel, må mannen betale 80.253 kroner i erstatning til SAS og 5000 kroner i saksomkostninger til det offentlige.
Mine 5 siste flygninger med SK og WF har min ungdomsbillett ikke vært i stand til å åpne slusen ved gate, med mindre jeg har legitimert meg i innsjekkingskranken og mottatt boardingkort på den måten. Når jeg piper rødt i slusen kalles jeg bort til gate der de ber om ID og deretter "aktiverer" mitt boardingkort. Det har vært slik både i Tromsø og i Alta.
Jeg er godt under 26. En ung snik Tenkte bare det er greit å fortelle de voksne hvordan det nye systemet fungerer for ungdommen
Jeg vil anslå at jeg trenger å legitimere meg på omtrent 25% av flyvningene jeg tar med ungdomsbillett med SAS, så det er ikke alt for ofte. Bare for snikens skyld vil jeg nevne at Gardemoen er hyppigst på å be om leg ved gate, om du skulle finne på å være smålig millionær
Sånn har det vært hver gang mine 10 siste reiser med SAS fra TRD, OSL og HAU. Sist jeg var ute å reiste ble navnet mitt til og med ropt ut over callinganlegget ved gate Trodde først det var noe som hadde skjedd, men viste seg at dama i skranken bare ville forsikre seg om at jeg ikke snyltet. Spesiell tilnærming må jeg si..
Har måtte legitimere meg en gang med ungdomsbillett hos SAS. Det er med 50+ flyvninger i året, de 3 siste årene. Nå er jeg (bare) 23, så godt under grensen, kanskje de spør hyppigere jo nærmere 26 man er?
Jeg har hatt over 100 flyvninger per år i 2,5 år, hvor de fleste med ungdomsbillett – og det er omtrent det siste året har legitimering begynt for alvor, for min del. De gangene jeg har hatt bagasje vil jeg anslå at det er 90-95% og når jeg ikke har hatt bagasje har det kanskje vært 30-40% ved gate.
Ja, de har intensivisert kraftig i det siste, tror jeg 100% av gangene det siste året har blitt sjekket, og jeg har 50+ flygninger med SAS i året.
Rart at det skal være så stor forskjell på hvor ofte folk blir sjekket (eller kanskje ikke, siden det er SAS vi snakker om).