Joker Glad trumfkampanje på 50% attende på fredag og laurdag 2018

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 23. sept 2018.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle nok sikkert kjøpt mer smoothie, men får heller prioritere grønnsakene neste helg. Skal hvertfall tømme dem for poteter og løk, så var det dette med lagring da...all den tid vår tidligere potetkjeller nå er fuktig som faen grunnet at vi har revet opp taket. Jaja, gjorde opp regnskapet for bleier i sted, og må sies å være meget gunstig. Kompis betaler samme pris som på kiwi og jeg betalte overskytende. Endte totalt opp med ca 2500 i spend på Amex, og betaler ca 952 kr for 19 341 EBP. Skulle tatt mot til meg og spurt familiens småbarnsforeldre tidligere... Knappe 3000 for en t/r i biz er jo sabla billig...

    Så ble det jo så klart litt smoothie og slike maisstenger for egen regning til min nevø og et "starter kit" med litt bleier til min kusine som venter en liten en til nyttår, men de holder man i et eget regnskap ;)
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Tok meg en lørdagsrunde også, og endte da opp med å innkassere 42000 ebp..

    Men da var det tomme hyller som stoppet meg. Var tomt for bleier i 3-4-5...

    Men har 3-4 bæreposer med barnemat og smoothie nå. Godt de har god holdbarhet.. :)

    C
     
  3. boingboingsjutresju

    boingboingsjutresju Trumfhunter

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Du er klin gæærn! :D :D
    Bøyer meg i all barnematen!
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mange gærninger på forumet..
    Sykdommen bonusfeber manifesterer seg på mange måter.. Både ekstremt banan- og bleiekonsum.. Lurer på om det er en korrelasjon der... :rolleyes:
     
    DanH and Kristian like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,805
    Bonuspoeng:
    293
    Det er iallfall store muligheter for tørr bananhumor i det utsagnet:D
     
    Are liker dette
  6. TrondF

    TrondF Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Så hva fant vi ut om Joker sin klassifisering av frukt/grønnsaker.

    Botanisk sett er er jo ikke sopp grønnsaker. Men regner med de blir klassifisert som det.

    Tomater, Agurk, avocado, aubergine, paprika, Gresskar ( Halloween!) er jo alle eksempler på frukt/bær

    Hva er det man ikke får bonus på? Regner med det meste her vil gi bonus, mest usikker på avocadoen da jeg minnes noe snakk om den på fruktukene..
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Avocadoen mistenker jeg ligger inne som grønnsak i systemet til joker. Den ligger som frukt på nettbutikken, men fikk IKKE trumf for 1 pk avocado under fruktuken. Så jeg har tenkt å handle en pakke tidlig om morgenen på fredag (min joker 5 min unna åpner 6.00, så får vi se når jeg våkner). Melder her så snart jeg vet om den gir eller ikke.

    Alle du har listet opp regnes vel (med unntak av avocado) som grønnsaker hos hvermansen ihvertfall..Vil tro de går etter hva det ansees som i matlaginsøyemed og ikke botanisk sett.
     
    Last edited: 21. okt 2018
    Avixlo liker dette
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Da var den store uken de fleste av oss har ventet på her...

    Trenger gode tips til hvilke varer som er fornuftige mtp langtidslagring, og ideer til hvordan man kan bruke grønnsakene. Har et par forslag selv. De forutsetter fryser, og gjerne god plass. Håper folk kan dele både ideer og evt oppskrifter/fremgangmåter (legg dem i spoiler, så det ikke blir 15 sider ekstra i tråden).
    1)
    upload_2018-10-22_4-49-42.png
    Her har jeg tatt utgangspunkt i Findus sin standard wokmix, da det er den jeg liker best. Vannkastanjene er strengt talt ikke nødvendig - men jeg fikk både dem og minimaisen på storcash i 3 kgs bokser til knappe 50 lappen, men innser at ikke alle kan handle her. Fremgangsmåten her sier seg vel selv. Skrelle/kutte grønnsakene, forvelle dem (koke dem opp) og så fryse ned i porsjonsposer.
    2-3 poteteter gir som regel rundt en 500g fries, avhengig av størrelse. Skrell potetene. Skjær av en av sidene, veldig tynn slice. Derettet tar du og legger siden du nettopp skjærte av ned mot skjærefjølen. Dette gjør det lettere å skjære potetene i skiver og behandle poteten.

    Kok opp vann og kok potetene på full varme i en 6-8 min. Gjør klar et brett med bakepapir. Med en gang potetene er kokt opp, hell av vannet og legg potetene på brettet og hiv i frysen så fort som mulig. Blir potetene lit grønnaktige har du vært for sen å hive dem i frysen (de har da fått for mye oksygen etter de er ute av vannet). Avhengig av fryseren din, varierer det hvor lang tid før friesene er klare. Regn med minst 1 time om du legger dem dypt i frysen - jeg brukte 4-5 timer i vår fryser da jeg la dem på toppen rett under lokket. Mindre i bunn.

    Etter de er ferdig frosne, må du gjerne bruke noe for å få dem til å løsne fra brettet. Stekespaden fra ikea er veldig fin her. Hiv dem så i en frysepose og så er de klare.

    Når du skal lage dem, eksperimenterte jeg litt. En god sak jeg fant var følgende: Hiv 2 spiseskjeer maizena på de frosne potetene, lukk posen og rist rundt. Når alt har fordelt seg gjør du det samme med 2-3 spiseskjeer olivenolje - lukk pose og rist. Dette gir ganske crispy fries.
     
    Baldrick, Thomas123, paron and 3 others like this.
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
  10. TrondF

    TrondF Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Hvem tar utfordringen å lage en grønnsakssammenligning kiwi 17% vs joker 50%?

    Ser at sukkererter til 10kr er ukens tier hos joker, noen spennende retter med mye sukkererter?
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har jeg allerede gjort. Du finner den på en av de første sidene, husker ikke hvilken. Tok både frukt & grønt samtidig.
    EDIT: Side 2. På bunnen.
     
    TrondF, Zeppelin, Xflipper and 2 others like this.
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, først måtte jeg le og fortelle fruen om de gale kompisene mine på IF. Så leste jeg hva forvelling dreier seg om. Latteren stilnet og jeg kommer nå til å tømme min lokale Joker for grønnsaker som lar seg forvelle for å si det sånn:p Takker for SVÆRT relevant tips:cool::D
     
    Baldrick, Neonex and Sunnfjordingen like this.
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Operasjon spise seg ned i frysen fort som f er godt i gang, for å si det sånn. Så kjøpes det seff en pose med isbiter på butikken (det tar jo opp plass i frysen å lage sin egen!).
     
    watchaddicted liker dette
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Bare hyggelig! ;)
    Her blir det forvelling hele helgen! :D
     
    watchaddicted liker dette
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Grei timing at mailen fra DNB med 20% rabatt på Power til helga kom i dag. Her blir det ny fryser :D
     
    Thomas123, oyvindm and Baldrick like this.
  16. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Trippel-trumf til torsdag og Grønnsaker til Fredag og Lørdag hos Joker. Dette blir bra Trumf uke!
     
  17. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Tilfeldigheter (Ja, faktisk :p) gjorde at jeg befant meg i Søndre Land på lørdags formiddag. Et kjapt søk på google maps viste at det lå en Joker-butikk i Landåsbygda. Etter den mest humpete mila på hvertfall et tiår blei skuffelsen stor når jeg endelig ankom destinasjonen. Her var det ingen Joker, men en nedlagt Nærbutikken! :mad: landaas.JPG

    Endte opp med bleier og barnemat for over 5000 kr, til tross for denne bomturen!
     
    vegasbaby liker dette
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 24. okt 2018
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens recon, så dette er de mest oppdaterte prisene. Også lagt til noen grønnsaker som jeg ellers aldri rører, men til andres evt forlystelse:

    upload_2018-10-24_13-21-17.png
     
  20. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Supert! Noen som vet om tomat ol går som grønnsaker selv om de per definisjon ikke er det?
     

Del denne siden