En ekte Sunnfjording vet vel at det er billigere "pylser" på f.eks. Rema1000, enn Joker sine med 40% i avslag
Jeg snakket i forrige uke med en disponent i en av Jokers forretninger, og han mente (å ha hørt at) disse 50%-kampanjene ikke skulle skje mer, fordi det var mye misforståelser (Sikkert mellom joker sentralt og forskjellige disponenter), og sikkert at det er endel tap rundt disse kampanjene.
I fjor høst husker jeg vi fikk servert de forskjellige ukene med tilbud på forhånd, så noen her på forumet har inside-info fra NorgesGruppen eller Joker sentralt, - håper de kan bekrefte/avkrefte påstanden.
Jeg kan jo godt forstå Joker/NG også, når noen her for eksempel under brød-kampanjen med Joker i fjor, fikk med seg -masse- frosne ustekte butikkbrød, hentet de like før kveldstid slik at de i kassa fikk med seg ytterligere -50% rabbatt... Da er det jo som å be om at slike supre kampanjer blir permanent fjernet.
Dessverre er mye av bonussankingen prisgitt at hver enkelt har et sunt forhold til bonus-allmenningen, ellers blir det fort "allmenningens tragedie" ut av det - mange eksempler på det. Å drive å betale kredittkort med et annet kredittkort, sende penger til seg selv/betale regning til seg selv (tidligere payr) bestille mobil og strøm hver 14. dag, og bestille bil for å avbestille så fort bonuspoengene er i boks - man ber jo om at det blir restriksjoner og fjerning av gode tilbud/muligheter. Hadde man forvaltet disse mulighetene optimalt, kan det godt hende vi fortsatt kunne betalt våre regninger via Payr og fått bonus for det.
Synes det burde blitt laget noen moralske retningslinjer for bonussanking
Ellers regner jeg med det blir pylsefest på nordvestlandet i nærmeste fremtid
Vis alt...