Hei, jeg har saumfart SAS-sin side, men kom til kort. Mulig det har noe med at jeg vet noen av dere vet svaret på dette. Jeg leker med tanken på en jorden rundt i C med CT. Mitt spørsmål er i all hovedsak: Hva koster dette i poeng? Er det stor prisforskjell på F? Min plan var å bli noen netter i en av disse byene: Shanghai, Mumbai eller New York. Jeg tenkte følgende, uten at noe er låst eller bestemt, og tar gjerne i mot tips til de beste rutene. OSL - New York ( SAS C) NEW YORK - SOUL ( ASIANA C // Mellomlanding ) SOUL - TOKYO ( ASIANA C) TOKYO - SHANGHAI ( ANA C) Bli her noen dager? Shanghai - Mumbai ( Air India C) Mumbai - Frankfurt ( Lufthansa C) Frankfurt - OSL ( Lufthansa C)
SAS tilbyr i utgangspunktet ikke RTW billetter på award. Det er mulig du kan få til dette ved å booke en reise som skissert og kun ha stopp i Asia, men du er avhengig av godvilje fra Tallinn..
CT-retningslinjene har vel blitt strammet inn på dette, og sannsynligheten for å få booket denne er svært liten (men det var en forumist som fikk det til for kort tid siden...). Går jo selvsagt an å kjøpe en RTW. (Ser det er mulig å booke en RTW for KrisFlyer miles) Edit: ser @Are var raskere...
Så alternativet kan være å booke en til øst (open jaw) og booke japan-usa. For så å booke fra vest tilbake til OSLO.
Du får ikke til open-jaw fra ulike soner. Tror det er noen regler rundt maks lengde på det åpne segmentet skal være kortere enn de lange som du faktisk flyr.. Litt usikker på nøyaktig måte å få det til på.. En mulig mulighet, som jeg selv har fundert mye på, men neppe får gjennomført er å booke Asia via USA. Og så en ny CT fra Asia til Norge med retur på et senere tidspunkt. Da får man i prinsippet to jorden rundt. Eneste aberet er at man må (måtte) ta SAS på Asia/Europa pga regler om utreise fra Skandinavia. Dette er vel i utgangspunktet nå ikke lenger et krav, men jeg fant ut før en stund siden at det var mulig å booke feks NRT-CPH-OSL-ARN-HKG med CT
Jeg har ikke poengprisene foran meg, men dette løser du ved å kjøpe flere one way-reiser som du skisserer i posten din. Du kan bruke CTer på det også hvis du ønsker. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvor du vil stoppe, men her er et eksempel: OSL - New York ( SAS C) = 60.000 poeng NEW YORK - SOUL - TOKYO (ASIANA C) = 140.000 poeng TOKYO - SHANGHAI ( ANA C) = 50.000 poeng Shanghai - Mumbai ( Air India C) = 75.000 poeng Mumbai - Frankfurt - Oslo = 120.000 poeng Totalt 445.000 poeng. Så kan du jo putte CT på et par av turene.