Jorden rundt på 80 dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Chrisbgg, 06. april 2017.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen!

Da var vi ankommet FCT. Med god stil, vil jeg tilføye.. gulbrun Taxi...

Startet morgenen med Egg og Bacon..

IMG_1674.JPG

Har nå nytt 4-5 glass med et utvalg Champagne, samt et par-tre glass med Whiskey..

Livet er rimelig greit og enkelt på Første Klasse..

Badeand, Påske-edition fikk vi også..

IMG_1679.JPG

Schnitzel er bestilt, og nå skal det nytes!

C

Sobril, watchaddicted, dkvt and 9 others like this.
  2. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    utrolig kul tur dette:) god fornøyelse!

3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Der Schnitzel!

IMG_1687.JPG

Og Fruen by proxy bestilte lammekottisser, som jeg også spiste.. Hadde følt det var dumt å bestille to retter.. ;)

IMG_1688.JPG

Og så en liten GT i baren før avreise..

IMG_1699.JPG

Så dro vi, endte i en "kassebil" men det gikk greit..

C

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Frue "by proxy"... Den tolket jeg som at du har med stand in for sjøla?
    Du verden... Det hadde ikke jeg fått lov til nei...

5. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, mente det som, fruen bestilte for meg..

Og så spiste jeg begge..

HELVETE så mye mat da! Hvis ikke jeg får kreft i tarmen av LH F, får jeg det aldri...

C

DanH, RoadKing and Stuttfeiten like this.
  6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Huff så leit. Mercedes Viano? Skikkelig nedtur, du får spyle av deg skuffelsen med noko musserande :)

Helsing Stuttfeiten (som straks må GÅ til gaten og DASH-en) :)

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Du MÅ ikke spise alt :D

Stuttfeiten, DanH and Chrisbgg like this.
  8. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Og det sier du først nå?

C

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjorde jeg også første gang. Irriterende. Passet på å spørre siste CT-runde om de kunne ordne en Cayenne til oss. Det er visst et eksternt firma som håndterer transporten, så de kunne bare legge inn request. Men fikk selvsagt Porsche. Synes faktisk at den Mercedes Sedan´en (ikke kassebilen) har bedre sittekomfort, med myke nakkeputer. #first-world-problems :)

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager sen oppdatering her nå, men vi har rett og slett kost oss så mye at dere ble helt glemt her inne! Men fortvil ikke..

Det kommer mer!

Frankfurt til New York:

Etter at vi hadde kost oss veldig på FCT, var det klart for å komme seg ombord i fuglen..

Vi ble kjørt sammen med en HON, som gikk å satt seg bak med Bermen i Biz, men som ønsket oss en god tur, og mente vi kom til å få det veldig kjekt der fremme...

Og det gjorde vi jo...

Førsteinntrykk var bra... Litt skitne sko tar seg alltid bra ut i sete 1A...
    IMG_1714.JPG

Så kom cockpit sin representant nedom for å hilse på.. Det var akkurat like kleint som det høres ut.. Han fortalte om været, jeg spurte om temperaturen, han hadde ikke svar..
    1-0 meg...

IMG_1717.JPG
    Nede til venstre i bildet var ammenity kit for påsken, en kurv med sjokolader og sokker osv..

Så kom purser, litt mindre kleint, men fortsatt utenfor min komfortsone hva gjelder oppmerksomhet.. (og jeg elsker oppmerksomhet, denne typen, kan jeg dog klare meg uten)

Nu kjør vi!
    IMG_1721.JPG

Så tok vi av, og kom oss opp i skyene..

Kaviarservice ble bestilt, og var veldig bra..

IMG_1740.JPG

Men så begynnte det å gå downhill..
    IMG_1741.JPG

Noe vræl som smakte høgg lang vei.. majones med erter og gulrot.. varmrøkt laks som smakte fiskeslo..(CPH-laks anyday)
    Og noe svinenabb med pesto..usj..

Er nesten flaut for LH å komme med slikt syns jeg. SAS har på mine 7 flygninger i biz levert bedre mat samtlige ganger.. (i luften)
    Men med så mye god mat på FCT, var ikke problemet veldig stort...

Så kom en tørr gjennomkokt entrecote.. nok en helbom.. var ikke verdt å ta bilde av..
    Men jeg gjorde det alikevell..
    IMG_1746.JPG

Men fortsatte med godt å drikke, og koste oss igrunn veldig..

Og en ApfelStrudel, som var over snittet god..
    IMG_1748.JPG

Så ble det litt søvn, hadde tross alt fullt program i NYC...

Live TV ombord var også et pluss..

IMG_1759.JPG

Burger med Guaco var digg når det nærmet seg landing.. Sammen med opptil flere erdinger, og Champions League live.. (bilde ble tatt i pausen)

Og vi landet i New York til 50 min kø i immigration...

NYC bød på gjensyn med en kompis, ut å spiste på Minetta Tavern, deilig biff med marg.. og god rødvin.. før standup på Comedy Cellar, som for første gang ikke helt levde opp..

Festen fortsatte i NYC til kl 02.30 amerikansk tid.. Så det ble en lang dag med mye alkohol... men jammen santen om vi ikke koste oss hele veien...

C

Petter B-C, Baldrick, Sobril and 12 others like this.
  11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    JFK-ICN..
    Asiana OZ221
    A380-800
    First(såklart)
    Sete 1E/1F

Etter en rimelig fuktig aften i NYC, kom morgenen, og vi dro ut for en frokost på diner i Brooklyn... stod å lurte på om vi bare skulle dra rett til flyplassen, og ta frokost i loungen.. men tok den heller i Brooklyn.. Veldig glad for det når vi kom til SwissLounge JFK..
    det var begredelige saker.. en DietCoke senere tuslet vi mot flyet..

Kom oss i setene våre, og fant fort ut at i vår egen lille suite, kunne vi klare oss helt greit i 14 timer.. lengste sammenhengende flyturen for oss begge.. stas!

Insideflyer bagtag var med, godt festet på min helt nye Rimowa, som jeg kjøpte i GT rus på FRA ved ankomst..
    32" tv er heller ikke feil.. føltes som kino når den var så nærme..
    IMG_1774.JPG

Ingen champers på bakken, så ble et glass vann, som gjorde godt etter gårsdagen, som fortsatt satt godt i..

Liftoff gikk greit, og service kunne starte..

Asiana sine flyvertinner er litt rotete, det er liksom ikke helt schwuuung over det.., og de mister gafler,og fniser, maten kommer litt hulter til bulter når man sitter to.. osv...
    Men det gjør for min del ikke så veldig mye.. Er ikke så nøye på slikt.. men det er forskjell på LH og OZ, helt klart..

Første rett:
    IMG_1782.JPG
    Kanskje den deiligste reken jeg har fått i luften.. og deilig spekeskinke med melon.. innertier..

Gikk for denne i glasset..
    IMG_1783.JPG

Så gikk denne karen for Kaviarservice.. Må innrømme at jeg er blitt rimelig hektet på det.. bare elsket å sitte å dandere kaviar..
    Og de minipannekakene de serverte med jer, var bare helt magisk gode..
    IMG_1786.JPG

Lagde meg også en liten Luksus Taco:
    IMG_1788.JPG
    Nam nam nam!

Så kom en salat.. også den digg.. cæsar..
    IMG_1795.JPG

Fruen gikk for biff til hovedrett:
    IMG_1794.JPG
    Svært god, stjal til meg et lite stykke...
    Vi snakker stor forskjell fra LH.. denne smeltet på tungen..

Jeg gikk for Korean..
    IMG_1797.JPG

Som var veldig bra, mye nye smaker, selv om jeg er stamgjest på Kimchi Princess i Berlin..
    Her var det litt vanskelig å få drikke.. ble ofte litt kluss med tomt glass når maten kom..

Så var det tid for ost og frukt.. var en blåmuggost her om var ut av denne verden god.. også her måtte jeg vente til portvinen kom.. litt skjipt.. men tar heller god mat og vente på drikke , enn å få noe vræl sammen med drikken..
    IMG_1798.JPG

Før det hele ble avsluttet med kake, som var litt for søt for meg..
    IMG_1801.JPG

Etter maten la vi oss til å sove, og sov gode 7-8 timer,

Når vi våknet, bestilte vi oss noe i glasset, og så LA LA Land, på to skjermer simultant..
    animated.gif

Ca 2t40m før vi landet.. var det ny matservering..

Da kom det en dugende 3 retters..
    IMG_1811.JPG
    Ikke fult så god reke...

En biff på spyd ble så servert..
    IMG_1813.JPG

Påfulgt av en terte av noe slag, med digg frukt..
    IMG_1814.JPG

Konklusjon: Asiana gruser Lufthansa på maten i luften, Lufthansa gruser Asiana på maten på bakken..
    Lufthansa Gruser Asiana på bakkeservice
    Lufthansa gruser Asiana på Service i luften, men samtidig liker jeg ikke å bli tatt for godt vare på, så trivdes bra hos Asiana..
    Plinger heller når jeg er tørst, enn at jeg blir spurt 6 ganger om påfyll..

It's been a pleasure..
    IMG_2012.JPG

C

Attached Files:

DanH, Edin, Mbj and 17 others like this.
  12. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,947
    Bonuspoeng:
    183
    To fine flyturer og gøy å lese sammenlikning av de 2. LH vinner all over da med fleste plusspoeng ut i fra slik jeg leser det? Men synd LH gjør det så dårlig med maten, ut i fra en del andre lesebrev så har jeg inntrykk av at de ofte levere bedre enn dette...

13. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, all over vil jeg si LH vinner.. hvertfall på en 8 timer flight hvor mat kanskje ikke veier så tungt.. men 14 timer med LH mat, hvertfall den vi fikk, hadde vært mindre hyggelig..

Lufthansa gir hvertfall mest unik opplevelse..

C

Earl liker dette
  14. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Man kommer ikke utennom at LH sine first Lounger er enestående uansett hvor kritisk man måtte være. Vanskelig å matche....

Chrisbgg liker dette
  15. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. det er altså helt utrolig hvordan Lufthansa klarer å tulle til maten.. vi hadde samme erfaring FRA-PEK og PEK-MUC to dager senere. Den etrecoten der hadde visstnok vært av så laber kvalitet at crewene hadde fått inn ikke mindre enn 600 klager på noen få dager. Fatter ikke hvordan man klarer å lage så gjennomført dårlig mat flere dager på rad.. men i det minste så er de konsistent på bakken på FRA:rolleyes::p

Forøvrig frister det med samme runden! Takk for at du deler:)

Ser frem til mer:)

16. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    De er vanskelig å matche, men det er da noe å sette fingeren på hvis man skal være kritisk. Champagneutvalg, for eksempel. Der har de bedre ting i luften enn på bakken.

CB1 liker dette
  17. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Man er jo ikke fult så kritisk til alkohol når man kommer i luften, er jo allerede småbrisen etter loungen:) Synes også vinutvalget til LH er bra. Var ellers godt fornøyd med maten på de to turenen jeg har hatt i F, men klart de legger lista veldig høyt med Loungene sine, så blir kanskje litt ekstra nedtur her....

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    I Seoul ventet noen hyggelige dager..

Hadde booket 3 netter på Courtyard by Mariott, Mandameun.. eller deromkring..
    som dukket opp på Hotels.com med en pris som var nær halve prisen av alle de andre ok+ hotellene i byen..

4900kr for 3 netter, i Executive room med Lounge acces.. de fleste hoteller jeg fant helgen vi var der, lå på 8k+ uten frokost..

Frokost i lounge var helt kurrant. Men det beste med loungen var tenpoet de presset i oss drikke.. når det nærmet seg stengetid, kom de å pushet på, sir, you want more beer? Ok, I go get one more for you..
    Helt knall.. Vin og Sprit var det også..

Utsikten var det heller ikke noe å si på..
    IMG_1829.JPG

Med et svært marked like over gaten...

Frokost..
    IMG_1825.JPG
    Rimelig standard, men til prisen, ikke noe å klage på.. egg og bacon, røkelaks.. alt en nordmann på tur trenger for å overleve..

Men rett etter innsjekk, så ippdaget min fru et lite innsekt i dusjen, jeg tok et kjapt bilde, og spylte det i dusjen.. slags minikakkerlakk..

Gikk så opp i loungen, og tenkte jeg kunne vise bildet, og se hvor det førte..

Damen ble så perpleks, og skremt, at hun satt igang himmel og hav for å fikse opp i dette ene innsektet..

Vi derimot, fikk beskjed om å promte sette oss inn i loungen, så skulle de finne et glass vin til oss.. så vi kunne slappe av..

De ordnet med flytting av bagasje, og kom og beklaget så veldig, de skulle gjerne ha flyttet oss opp i en suite, men de var opptatt for helgen.. 299 rom, 10 suiter.. men vår siste dag skulle vi få oss en suite..

Så sagt, så gjort..

IMG_2001.JPG
    Med Sprudlevann, Ost, skinke og disse runde franske bakverkene, med fyll inni.. helvete, jernteppe deluxe her nå..

Anbefalles på det sterkeste..

C

DanH, Mbj, Petter B-C and 10 others like this.
  19. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Fin rapport! Tusen takk. Neste poengtur med EB blir med Lufthansa F, tror jeg.

20. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hæhæ. Minder mig om vores tur til Sri Lanka for et par år siden. Vi var på rigtig rundtur og blev indlogeret på mindre hoteller/b&b's. Et af stederne hørte vi lidt puslen på badet om aftenen og da vi så der ud var der en lille edderkop. Lille krop, men nogle lange ben. Så den var på størrelse med en hånd. Kæresten syntes ikke det var specielt sjovt så hun løb ned i "receptionen", men jeg prøvede at fange den i en skraldespand. Op kom der en ung knægt på en 14-15 år. Han så den og gik ud efter hjælp. Han kom tilbage med hvad der kunne ligne hans storebror. De var bevæbnet med en insektspray og en fejebakke. Det lille kræ havde gemt sig bag toilettet, og uanset hvor meget de brugte spraydåsen, så skete der ikke noget.
    Efter en 5-10 minutter syntes lille peter edderkop nok ikke at det var så spændende derinde mere, så han begyndte at flygte. Det skulle han aldrig have gjort. De to knægte gik fuldstændig amok på den lille fyr. Den ene med fuld knald på spraydåsen, den anden bankede løs med fejebakken.
    Hele optrinnet havde vækket det meste af hotellet, så alle skulle jo se hvad der skete. Efter den voldsomme omgang var der dog ikke meget at vise frem.
    Ud over at vi ikke rigtig kunne bruge toilettet/bad grundet de ustyrlige mængder af gift der var brugt, så blev vi også rimelig hurtigt enige om at hvis vi så en mere, så skulle vi ikke sige noget.

Mbj, jayeff, Baldrick and 2 others like this.

Del denne siden