Satt i bilkø på vei til Flesland, med litt panikk på om jeg kom til å rekke flighten. Så tilfeldigvis at rebook/change link var aktiv i SAS appen. Klikket på den og fikk opp de avgangen hvor det var ledige bonusbilletter i Plus (dette var returen på en tur/retur). Trafikken løsnet så jeg fikk ikke prøvd om endringen lot seg gjennomføre. Noen som har erfaring? Hvis svaret er ja, så ble SAS MC enda litt mer verdifullt.
Jeg får det opp av og til, vet ikke hva det er som trigger det. Har lurt på det samme selv. Har også byttet til senere flight ved et par anledninger på bonusbillett i appen, så kan bekrefte at det faktisk fungerer.
Jeg har også benyttet meg av dette. Ser ut som at bonusbillettene går som Cc-klasse full flex, som da kan endres etter check-in online
Når det gjelder tilgjengelighet var det for min del kun mulig å endre til flighter med I tilgjengelighet.
Innenriks er det jo ofte god tilgjengelighet dagen før eller mindre en 24 timer. Selv om reglene til I sier at det ikke kan endres 24 timer før(tror jeg)
Ja, er min erfaring også. SAS er vel ikke redd for at forretningsreisende skal bruke egne poeng på jobbreise, og så får de massiv goodwill hos dem som må bestille en siste liten reise for å gå i en begravelse eller på et sykehusbesøk.
Hvordan ser du selve klassen i appen når du kan bytte? Mener det bare sto Plus hos meg, men kan jo huske feil.
Det stod bare Plus, men jeg gjorde et vanlig bonusbillettsøk i tillegg, og valgmulighetene var de samme.
Det gir jo god mening. Bonus er jo å anse som flex- billetter, er det andre ledige billetter på andre fly etter innsjekk har åpnet er det naturlig at man kan velge. Noen husker vel de glade dager med optiontown som var tilsvarende.