Kan man få wagyu til frokost på Haneda? OSL-FRA-HND-LHR-OSL

Tråd i 'Reisebrev' startet av Points4Fun, 20. sept 2021.

1. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Det er naturligvis flere måter å finne ut dette på. En kjapp telefon ville kanskje være det enkleste, men det enkle er jo ikke nødvendigvis alltid det beste.

Poengsaldoen øker og noen CT’er er i ferd med å bli litt for gamle for fortsatt god nattesøvn. På tide å «ta grep» som det heter.

24+ timer på fly og 3 timer på Haneda fristet ikke konemor og jeg fikk raskt innvilget en solotur:) Vi har forsåvidt en felles tur i januar, men i lys av siste dagers kanselleringer og endringer kan det jo være greit å la far i huset å sjekke ut om det er noe å gå glipp av eller ikke.

En tur som dette må antas å være kun for spesielt interesserte, men noen må jo ta en for laget og finne ut om smaken av Krug og kaviar påvirkes av langvarig munnbindbruk. Kanskje man bare blir ekstra tørst?

Ideelt sett skulle det vært 2 x First via LHR, men det er litt tricky å få booket og det er heller ikke mulig å få et kort opphold i transit. Innreise til Japan lar seg ikke gjøre i disse dager. Derfor blir det ANA C ut fra FRA og F tilbake til LHR.

Booking: Etter 25 min venting fikk jeg prate med en hjelpsom Thomas på CT telefonen og i løpet av 10-15 min var turen booket. Det jeg fant på Awardfares og Expertflyer stemte med hva som kunne bookes. Thomas fikset bruk av eldste CT først, beregnet poeng og avgifter, ordnet setevalg og sendte alt på mail så jeg kunne sjekke før han la på. Opplevelsen var fullt på høyde med Krystina/Cristina/Vibeke og den gjengen.

GC map.jpg

Flyselskap: SAS & ANA
    Klasse: Plus, Biz og First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 97.500p + CT
    Skatter & avgifter (per person): kr 1186,-
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: September 2021
    Booket: September 2021

Flyvninger:
    OSL-FRA SK Plus (A320neo) Sete 1C
    FRA-HND ANA Biz (787-9) Sete 3A
    HND-LHR ANA First(777-300ER 2019) Sete 1K
    LHR-OSL SK Plus (A320neo) Sete 1C

Forberedelser: Undertegnede er som de fleste fullvaksinert. En COVID test er bestilt til i ettermiddag. OSL-FRA går fint med grønt sertifikat, men LHR virker i tillegg å kreve en COVID test som er nyere enn 3 dager også ved transit. Med løfte om GBP 500 i bot om formalitetene ikke er i orden er det jo klønete å ikke ha ting på plass. Når det gjelder Japan skal det ikke være noen krav ved airside transit, men ANA er hissige på å sende påminnelser om alt som må være på plass av dokumenter for i det hele tatt å få boarde flyet. En mail til ambassaden i Oslo med skriftlig svar om at det skal gå fint med airside transit så lenge den foregår internt på HND og ikke er mellom HND og NRT.

Foreløpig eneste passasjer i F fra HND-LHR.

Det er en understatement å si at jeg gleder meg. Halvannet år siden forrige reise ut av landet....

T-1

kristiaan, Avixlo, Kristian and 41 others like this.
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    For en vidunderlig reise :D Her må en gratulerer med en forventet F reise som er over alle drømmer. Vi gleder oss også til å følge med på denne reisen. Når er avreisen:)

ArthurDent, Shyneno and Points4Fun like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ser jeg veldig frem til å følge! Har samme tur i november, og sånn sett kan jeg bare følge i dine fotspor. :)

Største forskjellen er vel at jeg har 28 timer på HND.. Og lurer på om det er mulig å bli på flyplassen så lenge. :cool:

runese, ArthurDent, Shyneno and 2 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Det står T-1, så da regner jeg med at det er i morgen? ;)

ArthurDent, indahla and drsyk like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp fått i meg morgen kaffen :rolleyes:

ArthurDent, Points4Fun and holmen like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur mot Frankfurt. På første strekket er det lite Wagyukjøtt å oppdrive, erfaringsmessig.

Selv er jeg langt ut i rekken i Insidflyertoget med ANA F til HND. Men hva gjør vel det? Det gledes til detaljer og nyttig og unytting informasjon om muligheter og begrensinger som ligger litt frem i tid.

7. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Dette prosjektet fortjener all honnør, men jeg hadde ANA F i slutten av februar 2020 (etter en natt airside på hotellet) i transfer, og hvis du søker vil du finne en god morgen post som heter sulten og tørst mandag fra HND. Nesten all mat var borte, kun noen bitte små sandwicher i plast. Ikke mulig å få kaffe. Lurer på om de kanskje hadde noe vann. Jeg gikk ut av F-loungen for å kjøpe meg litt frokost. Tviler på at det er noe mer nå. Men opplevelsen ombord var svært bra.

ArthurDent and Points4Fun like this.
  8. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge leve galskapen :D
    Bra at du tar en for laget. Har vært i tvil selv om å gjennomføre noe lignende, men har blitt feig etter å ikke reist på lenge.

Gleder meg til å følge betraktningene dine videre.

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, dette bli bra :)

10. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Kult! Hold oss oppdatert :)

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Å hei, dette er fristende å kopiere. Gleder meg til fortsettelsen.

ArthurDent, LaDuden and Points4Fun like this.
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Juhu! Dette blir festlig å følge. Jeg skal selv om et halvt år, har 20 timer i Tokyo, forhåpentlig er det lempet på restriksjoner til da.

13. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er saker! Og frister skikkelig å gjennomføre noe sånt. Gledes til fortsettelsen!

14. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,841
    Bonuspoeng:
    93
    Morro! Har ei booking FRA-HND-FRA i januar med ANA F begge veier og 4t på HND, så dette reisebrevet gjer jo berre til at ein gledar seg ekstra mykje :)

ArthurDent, Shyneno and Points4Fun like this.
  15. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Lenge leve IF galskapen. Sikkert dumt spørsmål, men siden Japan er stengt for innreise for alle utenom japanere - tillater ANA ombordstigning til Japan selv om man ikke har tenkt seg inn i landet?

16. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår jeg det riktig med at du reiser rett tilbake eller har du funnet en vei for karantenefri innreise til Japan?

ArthurDent liker dette
  17. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Kun 3 timer på Haneda, så snur sånn ca i døra. Jeg kommer ikke inn i Japan.

18. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Det er tillatt med internasjonal transit, så det går fint. I tillegg til info på ANA sider sendte jeg en mail til Japans ambassade i Oslo for å få bekreftet det. Jeg har i tillegg tatt en PCR test med full dokumentasjon. Sånn i tilfelle en ivrig agent i innsjekken ikke vil la meg slippe ombord, selv om jeg kun skal i transit. Kjipt med bråstopp i Frankfurt:p

19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut til å kunne bli litt av en tur. Blir veldig spennende å følge med og se hvordan dette går, særlig i disse tider.
    Riktig god tur :)

20. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Covid-hvem, sa du?! det er herlig å få den 2019-følelsen av å overvåke en tråd for et reisebrev igjen! Så kan ikke engang forestille meg den følelsen du nå sikkert sitter med! :)

God tur! :cool::)

Del denne siden