Kansellering av utreise, uten å miste hjemreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jseleniu, 28. sept 2017.

1. jseleniu

jseleniu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.

Vi er 3 stykker som har kjøpt billetter t/r Oslo-Dusseldorf.

Nå har jeg fått ett jobbmøte i Romania, dagen før utreise, så jeg vil isteden fly Oslo-Bucuresti, og deretter Bucuresti-Dusseldorf for å møte resten av reisefølge.
    Deretter flyr vi sammen hjem fra Dusselfor noen dager etterpå.

Det jeg lurer på, er hva jeg er med bookingen Oslo-Dusseldorf.
    Snakket med SAS, og de mente jeg burde kansellere min utereisebilett, slik at ikke hjemreisen ble kansellert, pga no show.

Når jeg så noen dager senere ringer for å kansellere min utreisebillett, blir jeg fortalt at de ikke kansellerer utreise ved no show, så lenge det er innenfor Europa. Så de mener jeg ikke trenger å foreta meg noe som helst.

Er derfor litt usikker nå, vil jo for all del unngå at jeg jeg kommer til flyplassen i Dusseldorf, for å oppdage at min hjemreise er kansellert..

Trenger derfor noen gode råd fra dere :)

2. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen bakdeler med å avbestille utreisen? Du får jo igjen noen hundrelapper i skatter og avgifter, så det ville jeg gjort uansett. I tillegg kan du være helt sikker på at hjemreisen din består.

3. jseleniu

jseleniu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det var ikke så enkelt av avbestille utreisen. Da måtte de vist splitte opp reisen slik at vær passasjer fikk sin egen referansekode. Dermed kunne man risikere å ikke få sitte sammen, sa den siste jeg snakket med.
    Hun sa også at jeg kunne ta kontakt etter at jeg hadde kommet hjem, for å få refundert skattene på den ubrukte billetten.

Så hun anbefalte meg å ikke avbestille utreisen.

4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det holder vel å splitte deg ut til egen PNR åskam de sitte sammen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på ikke å gjøre det korrekt ved å avbestille reisen ut.

Flight Cancelled liker dette

Del denne siden