Hei. Vi er 3 stykker som har kjøpt billetter t/r Oslo-Dusseldorf. Nå har jeg fått ett jobbmøte i Romania, dagen før utreise, så jeg vil isteden fly Oslo-Bucuresti, og deretter Bucuresti-Dusseldorf for å møte resten av reisefølge. Deretter flyr vi sammen hjem fra Dusselfor noen dager etterpå. Det jeg lurer på, er hva jeg er med bookingen Oslo-Dusseldorf. Snakket med SAS, og de mente jeg burde kansellere min utereisebilett, slik at ikke hjemreisen ble kansellert, pga no show. Når jeg så noen dager senere ringer for å kansellere min utreisebillett, blir jeg fortalt at de ikke kansellerer utreise ved no show, så lenge det er innenfor Europa. Så de mener jeg ikke trenger å foreta meg noe som helst. Er derfor litt usikker nå, vil jo for all del unngå at jeg jeg kommer til flyplassen i Dusseldorf, for å oppdage at min hjemreise er kansellert.. Trenger derfor noen gode råd fra dere
Er det noen bakdeler med å avbestille utreisen? Du får jo igjen noen hundrelapper i skatter og avgifter, så det ville jeg gjort uansett. I tillegg kan du være helt sikker på at hjemreisen din består.
Det var ikke så enkelt av avbestille utreisen. Da måtte de vist splitte opp reisen slik at vær passasjer fikk sin egen referansekode. Dermed kunne man risikere å ikke få sitte sammen, sa den siste jeg snakket med. Hun sa også at jeg kunne ta kontakt etter at jeg hadde kommet hjem, for å få refundert skattene på den ubrukte billetten. Så hun anbefalte meg å ikke avbestille utreisen.
Det holder vel å splitte deg ut til egen PNR åskam de sitte sammen. Jeg hadde ikke tatt sjansen på ikke å gjøre det korrekt ved å avbestille reisen ut.