Kanselleringskrøll og ombookingseventyr

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av euroboms, 13. mai 2016.

  1. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    I går skulle faren min og jeg i begravelse i Bergen kl. 14. Hadde booket oss inn i SAS Go på flight kl. 09:10.
    Etter en liten time i loungen fikk jeg melding om gate change. REM, sto det...
    Køen nede ved billettkøen var allerede lang da jeg kom ned for å se hva som sto på.
    Det viste seg at maskinen hadde problemer, og flighten måtte kanselleres.

    Neste flight var 10:35, og vi fikk beskjed om at de ville sette opp en 737-800 (istedenfor 737-600) på den flighten, og forsøke å få plass til så mange som mulig.

    - Følg med i appen eller SMS for å få beskjed om ombooking, var beskjeden.

    Etter et stykke tid var billettkontoret klare med ombookingene, og da så jeg at de hadde gjort et kunsstykke. De hadde booket meg om til 10:35-flighten. Faren min, derimot, hadde de flyttet til 13:25. Merkelig, siden vi var på samme referansenummer (og rimeligvis reiste sammen). Forklaringen kan være at jeg er EBG og han er EBB...

    Han ble tilbudt en plass på venteliste på 10:35, men vi forsøkte å forklare at dersom han ikke fikk plass på den, så kunne han like godt dra hjem igjen. Flighten 13:25 ville jo lande en halvtime etter at begravelsen startet. Enden på visa var at vi fikk faren min inn på en Norwegian-flight kl. 10:40, til den nette sum av 2049,–. SAS tilbød seg ikke å gjøre dette for oss, men damen i Norwegian-skranken var behjelpelig.

    Vi kom oss til begravelsen på hvert vårt fly, og tilbake med SAS uten problemer samme kveld.

    I dag sendte jeg en refusjonssak til SAS, og fikk refundert 898,– for den flighten som ble kansellert for faren min.
     
    Last edited: 13. mai 2016
    RoadKing liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er så hyggelig med god service og viljen til å gjøre noe ekstra når det går skeis..,
     
  3. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke bra nok spør du meg. Som EBG legger vi igjen mye penger hos SAS, og da forventer jeg at de skal prioritere meg og mitt reisefølge. Mulig de har det formelle på plass, men de skaper ikke lojale kunder på denne måten. Klag!
     
  4. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde ett lignende tilfelle selv nylig, flyet mitt ble kansellert og ikke noe mulighet for og få meg til destinason før 6 timer etter oppsatt tid.

    Kjøpte da billett med et annet selskap, noe som reiseforsiktingen i ettertid dekket pga at det var teknisk.
    Sente så et standar komensasjonkrav på 250euro til sas og fikk dekket det også.
     
  5. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal sende en mail til Gullmailen ;)
     

Del denne siden