"Kaste" returreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 09. mars 2016.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei alle,

    Hvor vanlig er det _egentlig_ å booke en tur/retur om man bare skal/trenger én vei, for å spare penger? Er dette noe dere gjør bevisst? Får det noen gang noen konsekvenser?

    Mvh
    KristianR
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er veldig vanlig.
    Jeg har opplevd at ett av de større byråene i forretningsmarkedet, faktisk har foreslått dette. Det var særs vanlig på LH-ruten HAM-OSL-HAM, alltid svin-dyre fleksible billetter, mens "slutten" av fare-buckets gikk for en slik og ingenting tur/retur.
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom som de fleste selskaper er gått over til enveispriser, var nok dette mer vanlig før.
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har dem? Det har isåfall gått meg hus forbi :p
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har du gjort det selv? Isåfall, ga du beskjed om at du droppet returen, eller lot du bare vær å møte?
     
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri gjort dette...
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Har gjort dette en 3-4 ganger. Nada problem. Bare la være å møte. Ingen som takker deg for å si ifra.

    Dog, i prinsippet, kan de ta deg for det, så du bør ikke overdrive dette heller. Enkelttilfeller kan man alltid forsvare med at noe "skjedde", men blir det regulært, "kan" du risikere blacklist.
     
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Samboeren og mora har kasta returen på AMS-KRS-AMS noen år tilbake. Lønnet seg big time å gjøre det den gangen. De var hyggelige nok til å fortelle KLM om denne "uforutsette hindringen" etter ankomst KRS, men det vanket ingen takk, kun et skuldertrekk.

    For å dreie litt til noe som er delvis ned samme gate; har noen spart penger på saksing/back-to-back ticketing til steder som premierer overnatting til søndag, f.eks. steder i Asia? :)
    (B2B er, slik jeg skjønner, 1: å bestille 2 t/r reiser, f.eks. OSL-HKG-OSL med en bullshit retur du ikke planlegger å bruke, for så å dra samme skrøna HKG-OSL-HKG og kaste "returen" til HKG.
    eller 2: reise ned på 1. billetten, så hjem og tilbake på billett 2 for så å avslutte med å reise hjem på billett 1s retur.) Har lest det var MANGE som drev på slik med weekend tickets i USA før i tiden...
     
    Last edited: 10. mars 2016
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg bodde i Trondheim bestilte jeg ofte flybilletter til GDN eller LHR via OSL kun for å benytte meg av første leg. Kostet typ 399 TRD-GDN mens TRD-OSL kostet 799 ;)

    Returen var det litt verre med siden det ikke er mye som går fra OSL via TRD ;)
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kompis som mistet flyet hjem denne uken fra IAH kunne kjøpe billigste en vei til ca 19 tusen (eller TK over 2 døgn til 7500) eller en t/r med AA til 5600. Alt i Y.
     
    Petter B-C liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Helt tullete. Selskapene burde begynne å innse at den tiden de kunne skalte og valte med folk er forbi.

    Når der er sagt, TRD - OSL - GDN 399 og TRD - OSL 799 er jo meningsløst.
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    SAS mellomlander i TRD på vei til TOS på enkelte flyvninger husker jeg rett?
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp.. Har fløyet BDO-TOS en del ganger.. (Det som går 15.15) og da mener jeg det ofte har sittet en del folk der fra Trondheim..
     

Del denne siden