Kickstart hjelp OSL-NCE

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kiroespen, 13. juli 2019.

?

Oppgrader til SAS Plus - Worth it?

  1. WORTH IT

    5 vote(s)
    71.4%
  2. Bruk de ekstra kronene på noe annet

    2 vote(s)
    28.6%
  1. kiroespen

    kiroespen Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Ny på forumet, og helt ny i bonusverden, jeg skal en uke til Nice i overgangen Aug-Sept. Håper å få mest mulig poeng på gode pris ved å leie bil, en natt på hotell, samt fly til og fra.

    Er EBB, håper på å få oppgradert til EBS ila neste året, er nå nylig blitt medlem av MC premium, alt skal betales med dette kortet, og forsøke å bruke VIatrumf.

    -Jeg ser at jeg kan få fly ned for 919,- på GO, mot 1520,- for plus, er 2000 EB poeng i forskjell, verdt det? (inkl stopover)
    -Leie av bil: AVIS ca 1300,- med viatrumf på 7.8% =99 Trumf kroner som jeg har forstått er ca 1500 EB poeng
    -en natt på hotell via Hotels.com rundt 900,- =70 trumf kroner =1000 EB poeng
    -Returreise (direkte): GO Smart 500 EB poeng for 920, mot sas plus 1236,- for 1500 EB poeng
    alt rute: med stopover GO smart 1180 750 EB poeng eller Sas plus 1526,- for 2250 EB poeng

    //Ser at det er mulig å få 3000 poeng med en ekstra stopover, men vet ikke om jeg får med frøkna på det enda.

    Noen tips, er det smartere av meg å "spare" penger på å kjøre go, eller skal jeg gå for å flere poeng som jeg kan bruke til å oppgradere til EBS. Er egentlig mest ute etter deres erfaringer og tips.

    God sommer
    Espen
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    De sier nei, helt til de har vært på sin første F tur :)
     
    Kalsnes, RoadKing, Storbaba and 3 others like this.
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel også åpnet FT for SAS på NCE nå? Den var vel før kun for Turkish hvis jeg ikke husker feil (ja man kan huske feil etter X antall dager på solkysten).
     
    Wiolenze liker dette
  4. kiroespen

    kiroespen Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    FT? Er det fast track?
    Er det noen lounge på NCE av verdi?
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    600 kroner for 2k poeng. Vel verdt hvis du trenger poengene for å nå neste statusnivå, men ikke god valuta for poeng du bare skal fly for, da tjener du mer på å handle grønnsaker på Kiwi.

    Men du får jo mer enn poeng. Du får fast track, FT, lounge og mat og drikke ombord. Det mener jeg er greit å betale 600kr for.

    K
     
    kiroespen liker dette
  6. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    kiroespen and democomputer like this.
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke glem ekstra bagasjekvote som følger med Plus - så kona kan ha med seg alt hun vil og shoppe helt hemningsløst! :)
     
    kiroespen liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    ..med et kredittkort som gir bonuspoeng. Her er det mye å hente!
     
    kiroespen and Eddie47 like this.
  9. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Gå for plus. Lett verdt 600kr ekstra
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    FT = Fast Track.
    Lounge er av samme kvalitet som Cafe Loungene i Norge med litt mer servering. Ikke noe å skryte av over hodet. Gå heller opp i 2 etg og ta sklia ned nesten rett ved SAS køen og snik forbi alle som står der å venter :cool:
     
    kiroespen liker dette

Del denne siden