Kina og Norge gjenopptar politisk kontakt

Tråd i 'Reisemål' startet av sexten, 19. des 2016.

1. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/l...ontakten-dette-har-vaert-krevende/a/23876719/

Det fyste eg tenkte når eg leste denne artikkelen;

Kan dette bety at det endelig vil være mogleg for nordmenn å få 72/144-timars transitt-visum for reiser til/frå Kina?

Det hadde vore ein svært kjærkomen endring i så tilfelle, som vil gjera Kina til ein ganske attraktiv stop-over destinasjon (SAS har mykje ledige award-seter til Beijing og Shanghai).

2. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det første jeg tenker på er laksekontoen min! :D:)

alexfins liker dette
  3. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Du drømmer nok riktig. Visum og formalia mellom landene må vi forvente ordner seg i løpet av et halvårs tid. Jeg vil gjette på at dette er på plass før sommeren :)

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Og kanskje vi til og med får lov til å reise til Tibet igjen som har vært blokkert for nordmenn siden fredsprisen.

5. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært sånn ca 15x på shoppingtur i Beijing, men måttet begrense meg til 24t som er mulig for nordmenn. Økning til det andre siviliserte lands borgere kan vil gjøre ting betydelig enklere. Men da er ikke lenger stop over på flyprisen. 1. verdensproblem.

jtmath liker dette
  6. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg håper virkelig at det blir mulig. Tog Beijing - Lhasa står høyt på min "må gjøre"-liste.

Last edited: 19. des 2016
    milehigh liker dette
  7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er supre nyheter. Kanskje jeg endelig kan få bestilt meg en tur til fastlandet hvis de myker opp immigrasjon litt. :)

8. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det har ikke vært noe problem tidligere heller? Bare litt omfattende prosess for å få visum, men i hvert fall på PEK har det vært veldig kjapt med immigration og generelt veldig ryddig for min del.

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje Kjos kan ta opp igjen forhandlingene med det kinesiske flyselskapet om å fly innenriks i Kina ... de ble jo avbrutt da Jagland delte ut fredsprisen ...

Del denne siden