Kjære, jeg har syndet! Be om forlatelse HER!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chrt, 16. jan 2020.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en tråd som har manglet og som jeg mener har sin plass her etter at jeg ser at mange med meg har snublet litt i årene som har gått. Dette er tråden for deg som trenger å erkjenne dine "synder", be om forlatelse og bokstavelig lette på trykket (fra sommerfugler evt. stress) - uten å bli sett ned på, utstøtt og tråkket ytterligere på. Dette takket være likesinnede, medpassasjerer og andre med likeledes lidelser og diagnoser (fra tid til annen).

    Eksempler på ingredienser som man kan be om forlatelse for:
    • Din "kjære eller omgivelser generelt" ville under normale omstendigheter ikke gjøre det samme, og evt. bli sint / skuffet / overrasket eller annet over din sinnstilstand og/eller kjøps-/reisevalg.
    • Du har brukt (masse) penger eller poeng på ekstraordinære fly- og reiseopplevelser (uten) å fortelle (hele / deler / vesentligheter) til din "kjære eller omgivelser".
    • Du har kjøpt noe hinnsides av noe "uventet" for å samle ekstraordinært med bonuspoeng.
    • Du har holdt dine reiser hemmelig, men i fare for å sprekke forran din kjære, så lufter du hjertet her, for å unngå for stort press og stress...
    • Du har bokstavelig blitt tatt på fersken av "din kjære" for fly-galskap (eller tilsvarende) som du har gjort, med tilhørende skjennepreken eller nedlatentende/smilende blikk - og trenger støtte fra andre med samme lidelser eller tidligere bekjennelser.
    Du viser din støtte og omsorg til de som sliter og ber om forlatelse ved å trykke "Liker".
    Du trykker "Liker" selv om det ikke alltid er noe å like (eks. samlivsbrudd (med mindre det var ønsket)).
    Ved å konsumere "Liker" vil den som erkjenner synder - straks kunne føle omsorg og helbredelse.
    Måtte InsideFlyer-medlemmer være med deg og ha en indre bønn for at det går deg godt i (fly-)fremtiden.
    o_O
     
    Earl, Are, ELEM and 18 others like this.
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har "syndet" og ble tatt på fersken under middag i går kveld...

    Min kone, datter og meg var invitert ut på middag i går av en venn med sin familie som vi ikke treffer så ofte. Hyggelig det. Like etter ankomst starter samtalen med julen og siste høydepunkter, hvor alle følger med. Min venn heier (dessverre) på samme engelske fotballag som meg, og han sier;

    - "Boxing day, London og hjemmekamp på Nye Tottenham Hotspur Stadion levde virkelig opp til forventningene. Nevøen min ble virkelig overrasket på julaften når han fikk vite at han dagen etterpå skulle ut på tur for å se Tottenham... Egentlig ganske pussig at vi dro dit bare noen uker etter at DU var på Tottenham-kamp!" :confused::mad::oops:

    Jeg hadde jo ikke fortalt min kone at jeg gjorde en to-dagers avstikker like før jul for å se Tottenham spille hjemmekamp på ny arena. ;) Det kom noen rare grimaser, men jeg lot som ingenting. Bare ventet på en undrende spørsmål gjennom hele middagen, men den kom ikke. Nå er jeg små-uggen i magen, og vet ikke om det kommer noen forventede oppfølgingsspørsmål. Og ikke vet jeg hvordan jeg skal forklare dette enkelt...

    Men Men, jeg ber uansett om unnskyldning.
    Klarte bare ikke å dy meg...

    Strekning: OSL-STN-OSL
    Flyselskap: Ryan Air (dobbelt-synding, ingen luksus, ingen bonus)
    Forbruk: 6000 kroner inkl. kampbilletter og øl
    Overnatting: Hampton by Hilton London Stansted
    Turen fant sted: Månedskiftet November/Desember 2019
    Annet vesentlig: Egotrip sånn plutselig på sparket. Dyre kamp-billetter med lounge og øl/snack på stadion. Hjemmelaget vant 3-2.

    (velg gjerne dine egne titler i nye innlegg)
     
    BendikHa, Earl, Are and 30 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har "syndet" og ble fersket ved årlig husholdning budsjett revidering, da samtlige kreditt kort forbruk ble summert opp for 2019 :eek:

    Om jeg skal få lov å leke i min lille midtlivs krise,altså bil(nedad gående trend, og fly(en BETYDELIG oppad gående trend), må dette godkjennes innenfor de normale rammer:
    1. Regninger , ingen rente rabalder her nei!
    2. Sparing(hva tull er nå det, er jeg dau så tørker de jo bare støv i banken, til dødsboet er overført, og minst 5mill i forsikrings utbetaling til fruen).
    3. Ferier(YES :D her er jeg snart i eliteserien.)

    Dyster oversikt:
    AmEx Elite DNB Saga SAS MC Shell MC NCC MC Widerøe

    De hun ikke vet om er:
    SAS TW , Revolut Curve

    Kompromisser ble inngått og kun nødvendig spend var tillatt, større innkjøp måte "godkjennes" Ferie, Fly, bookinger, Allianser, hoteller godkjennes...

    Ja jeg har syndet...

    Skal en føle skam?, Hverken fly skam eller ferie skam, må en tenker mer på samfunnet?Hva ville egentlig fruen formidle?

    Nei vi forsetter nesten som før, bare litt små justering her og der, skjer det samme for 2021? Ganske sikker på nytt oppvask møtes til da...

    Heldigvis for meg har jeg IF og likeså med at hun ikke har(nå må ingen plante noen ideer i hue hennes)
     
    Earl, Klubba, Are and 19 others like this.
  4. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har syndet et par ganger og handlet på Rema med mastercard istedet for Amexen/Trumf på Kiwi. Det var et par svake øyeblikk der min manglende handledisiplin gjorde at jeg mistet både litt eurobonusopptjening og omsetning mot ct. Jeg skammer meg og føler meg skitten. Sånn, nå er det sagt...
     
    BendikHa, Earl, Are and 18 others like this.
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Close call;
    "Kjære? Sover du?"
    -Mja.Nesten.
    "Skulle vi tatt nyttår i Zürich?"
    -Hm?
    "Det er billige billetter, og vi har ingen planer..."
    -Vi pleier jo å feire med JAKE, men det kunne sikkert vært hyggelig med en tur.

    Det var fremdeles mulig å avbestille innen 24 timer, men det ble tur:)

    K
     
    Earl, Are, kfly and 15 others like this.
  6. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Røyk på en tur til HKG under friends and family salget. Problemet er at det blir helt uten friends eller family, altså kun meg :D Har ikke turt å melde fra om denne turen i heimen enda... Tømte også expedia poeng kontoen for å få fint rom litt billigere :rolleyes:
     
    BendikHa, Earl, Are and 19 others like this.
  7. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bjeffet litt til kona for at hun hadde brukt over 4000 kr på Lyko, uten Viatrumf.:oops:
    Har prøvd å få henne til å forstå viktigheten av Viatrumf, som blir belønnet med alenetid for henne.
    Som jeg pleier å si, jeg er veldig snill med kona mi, og er sjelden hjemme:p
     
    BendikHa, Earl, Are and 19 others like this.
  8. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Det er derfor overvåker jeg min samboers ønskeliste og handelstransaksjon. Slik at jeg håver inn mest mulig poengene, slik som vellykket handel hos Lyko viatrumf med bonus på 92kr! for noen dager siden.

    Ellers som sagt. Er også snill med samboeren min, og takker samboeren for tålmodigheten for «gratis» reise i framtiden.

    Men men! Jeg har syndet i 2019 med wizzair for 319 kr med innsjekket bagasje og setevalg og selvfølgelig uten bonus. Det skjer en gang og det forblir også en gang i fremtiden.
     
    Earl, Are, ArthurDent and 5 others like this.
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,427
    Likes mottatt:
    29,351
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, ikke synding kanskje. Men rapporterte bare 50% julebonusen inn til «husholdningsbudsjettet» , så har jeg litt spillerom i 2020
     
    Earl, Arvid1410, animals and 24 others like this.
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    And the winner is... :)
     
    Earl, Arvid1410, ArthurDent and 3 others like this.
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Fra nå av er det helt slutt på å vippse penger til barna våre som er over 18. Er så dyrt med vips er min forklaring. Alternativet jeg mener er mye bedre en vipps er at de får hvert sitt Amex pointearner som de får benytte på mine vilkår :)
    Kona stresser litt med «sykdommen» min :)
     
    BendikHa, Earl, markus and 11 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset:p

    EDIT glemte er jo hun som gjør regnskapet:eek:
     
    Earl, chrt, ArthurDent and 4 others like this.
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, ja du er jo skikkelig stucked der :D:D:D
     
    Earl, chrt, ArthurDent and 2 others like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :(:(:(
     
    ArthurDent and jgroneng like this.
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det bare å overta regnskapet. Du gjør jo bare så hun får tid til å gjøre andre ting.
     
    drsyk, Eddie47 and ArthurDent like this.
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Syndig handel
    I dag kjøpte eg middag på Coop. Altså ikkje noko Trumf å hente. Rett før kassa vart eg tatt av bonusskam og raska med meg ein isboks av Diplom-Is' premiumserie...
     
    Last edited: 17. jan 2020
    Earl, Flyvende_mare, chrt and 8 others like this.
  17. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Vi pusset opp et bad i fjor og jeg overskred budsjettet for fliser og innredning/armatur med ca 100%. Argumenterte i etterkant med ekstra verdistigning på huset og vår egen opplevelse av luksus osv. Alt selvfølgelig kjøpt gjennom Viatrumf som hun ikke aner hva er :)
     
    Earl, Kristian, chrt and 4 others like this.
  18. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke butikker på Viatrumf har brukbart utvalg av flis og baderomsinnredning?
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Autorisert regnskapsfører med daglig leder tittel gruser en embetseksamen i helse når det gjelder økonomi, jeg taper uansett... @jgroneng har så rett, derfor er hun med på nesten alle turene(en bak tanke der ja)Reise feber basillen smitter over mer og mer, dag for dag, snart i uhelbredelig smittestatus(dvs blir som meg) :D
     
    chrt and SAJblue like this.
  20. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe kjempeutvalg, men BilligVVS hadde alternativer som ikke var utpreget billige. Fliser fra ByggMax.
     

Del denne siden