Kjøpe flybillett til Japan nå eller vente?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Chinh Le, 21. juli 2014.

  1. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Trenger tips fra dere erfarne brukere. Jeg vurderer sterkt å bestille en t/r billett til Japan rundt midten av september, 2 ukers reise. Bør jeg vente til august eller tidlig september på å bestille pga kampanjer? Eller bør jeg bare bestille nå å bli ferdig med det? Taper jeg noe på å vente mtp økning av pris gitt at det ikke blir noe kampanjer?
     
    tommy777 liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen!

    Slikt blir like vanskelig å svare på som "hvor mye koster en rød bil?" ;)

    Man vet jo aldri når flyselskapene dukker opp med kampanjer. Så det er jo ingen som kan garantere at det dukker opp noen kampanje som er brukbar i din reiseperiode.
    Så kommer det jo an på om du vil reise direkte eller med stopp underveis, om du har preferanser til spesielle flyselskaper, om seter, mat, bonuspoeng betyr noe osv.

    Det lureste er vel å surfe litt rundt på de ulike flyselskapene og sjekke priser. Ofte kan det være billigere å fly med en mellomlanding underveis. F.eks. Oslo-Bangkok-Tokyo, eller Oslo-Doha-Tokyo fremfor direkte Europa-Tokyo. Men det kan også være opp og ned i forhold til kampanjer osv.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Et tilfeldig søk i midten av september viser at Turkish har Business til rundt 15 000,- og Emirates til rundt 19 000,-. Om du må reise ville ikke jeg tatt sjansen på å vente, det blir mest sansynlig dyrere.
     
  4. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for raskt svar. I og med at reisen er før høsteferien tenkte jeg at flyselskapene kommer til å ha kampanjer når skolen starter igjen..
     
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Kan hende det blir kampanjer ja, men det er ikke sikkert at reiseperiode for kampanjen er når du reiser. Med spåpass kort tid igjen, hadde jeg ikke satset på det.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann, Chinh Le og velkommen til Bonusfeber.

    På ett såpass sent tidspunkt, ville jeg ikke ventet. Prisene ligger ganske konstante og økonomi koster vanligvis rundt 5K t/r mens Business rundt 20K. Kampanjer hos Emirates og Turkish nevnes over. Dersom det er Business du er ute etter, liker jeg Turkish minst av de som flyr til Tokyo.

    God tur!
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har en konto hos US Airways Dividend Miles, så har de nå en kampanje hvor du kan kjøpe 100 000 miles for 11 600 kr. Dette tar deg til Japan tur/retur på første klasse ;)
    Klikk her for mer info.
    Vær obs på at kontoen din må være eldre enn 12 dager for å kunne kjøpe, så hvis du ikke allerede har en konto bør du opprette en nå i påvente av fremtidige kampanjer.
     
  8. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, jeg har 100 000 poeng. Vurderer å gå for DM tilbudet, og da kan jeg bestille for 2 personer. Jeg har nå registrert meg på ANA freq flyer. Hvilken rute/leg bør jeg velge hvis jeg skal til Narita/Haneda. Flyr business. Aldri gjort dette før. På ANA tool får jeg kun velge mellom tyskland og østerrike som avreise, men det som er kjipt er at jeg må connecte fra FRA til ulike EU by før jeg kan ta flyet videre til Narita (liker ikke mange legs når jeg reiser, hehe). Andre forslag? Andre tools jeg bør bruke? Takknemlig for hjelp...
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke lenger lete i ANA tool ettersom USAirways er ute av *A. Jeg vet ikke om et godt verktøy for OneWorld, men mest aktuelle routingene er vel OSL-DOH-HND/NRT eller OSL-LHR-(HKG)-HND/NRT.
     
  10. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Sant det! Da bruker jeg bonushjelp posten for å ta problemet videre.
     

Del denne siden