Kjøpe seg lounge-tilgang i Frankfurt

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Susann Larsen, 16. sept 2015.

  1. Susann Larsen

    Susann Larsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg er ny på dette forumet, men prøver meg på et par spørsmål reisefølget mitt lurer på. Vi skal mellomlande i Frankfurt på tur fra Tanzania, og har derfor 5 timer å slå ihjel der tidlig en mandags morgen. Lurer derfor på om det er noen lounge som man kan kjøpe seg inngang til? Helst en lounge med gode hvilestoler og bra matservering. Vi reiser med Qatar Airways hvis det har noe å si.

    Takker for all hjelp! :)
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg lurer på det samme, flyr Europarute og lurer på om jeg skal kjøpe oppgradering for 835.- pr pers eller kjøpe meg inn i LH loungen. Hvis det går?
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen! Normalt vil de fleste kontraktslounger (uavhengige lounger som ikke er knyttet til et spesielt flyselskap eller en spesiell allianse) tilby kjøp av inngang for passasjerer som reiser på økonomi. Her er en oversikt over alle lounger på Fankfurt: http://www.frankfurt-airport.com/co.../en/services/container_services/lounges1.html Der ser man at det er to kontraktslounger på flyplassen, henholdsvis LUXX og SKY. For å finne ut av hvilken av de to som gir best valuta for pengene ville jeg tatt noen kjappe google-søk og se om du finner noen bilder av matservering, mm.
     
    Last edited: 19. sept 2015
  4. Elin

    Elin Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg hadde snaue 5 timer på Frankfurt i august i år og kjøpte meg inn på LUXX loungen. Det kostet €35 (for tre timer) og var vel anvendte penger. Siden jeg landet 05.30 om morgenen etter en lang nattflight fra Afrika, var det deilig å slappe av. Det ble servert frokostbuffet, var fri bar, både alkohol (alle typer), juicer, te, kaffe, mineralvann mv. Ingen serveriing, man forsynte seg selv. Gratis wifi som fungerte godt, gode stoler, stillerom, aviser mv. Også dusjfasiliteter.
    Jeg har tidligere vært i SKY loungen (med gullkort, så ingen fee den gang), og oppdaget i etterkant av LUX besøket at det også skal være mulig å kjøpe seg inn her. Litt dyrere, €40 tror jeg. Men denne loungen er etter min mening bedre. Det er store vinduer som gir dagslys og utsikt, og de samme gode serveringen og fasiliteter. Den er også større. I tillegg ligger den innenfor sikkerhetskontrollen, noe som gjør transittiden mellom lounge og gate litt kortere. Men "kjøpe-tilgang" til lounge er bare tilgjengelig dersom det er plass. Og reiser du på et hektisk tidspunkt kan det være at du blir avvist ved SKY loungen, da kan det være at det lønner seg å heller gå til LUX loungen. Var uansett veldig verdt pengene når man har en slik lang ventetid, du bruker raskt tilsvarende på å sitte på en av de hektiske restaurantene/barene/cafeene.
    Lykke til og safe travels!
     
    geddi and Travellingalf like this.
  5. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har 3 t 50 min stopover i Frankfurt (Lufthansa fra Oslo, Terminal 1 og videre med Lufthansa til Bangkok, også Terminal 1, ser dagens avgang på samme flight er på gate Z men usikker på om det er samme gate hver dag? ). Airbus A380 til Bangkok så det er vel en fordel å møte opp ved gate i god tid....

    Er litt i tvil om det er verdt å styre med lounge når det er såpass kort tid, men jeg har nylig fått Priority Pass slik at jeg får første besøk gratis og betaler £15 for gjest, jfr. https://www.americanexpress.no/undersider/sas-eb-platinum-card/priority-pass/ .

    Ser det kun er LuxxLounge som befinner seg i Terminal 1 av de loungene Priority Pass gir tilgang til, men registrerer at "Transit passengers must leave the transit area and go through immigration and customs to access the lounge." jfr. https://www.prioritypass.com/en/loungesearch?entity=ddcbac6b-5ee0-4326-8e84-a54fb9cd4617
    Er det verdt "bryet"?
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har to vidt forskjellige begrep på kort tid merker jeg ;) Jeg hadde tatt turen.
     
  7. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    I utgangspunktet høres 3 timer 50 min mye ut, men "Transit passengers must leave the transit area and go through immigration and customs to access the lounge."

    Og Frankfurt er Europas 4 største flyplass, så man bør vel beregne litt tid både her og der, samt at man må møte opp i god tid før avgang ved gate når man skal fly med A380.... Så om man sitter igjen med maks en time i loungen blir det for mye styr.

    (NB! Er ikke så godt kjent på flyplassen i Frankfurt! Flere år siden jeg var der sist)
     

Del denne siden