Kjapt spørsmål om kansellering av reise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jebus, 21. sept 2023.

  1. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann, jeg har bestilt en tur/retur europa reise med companion ticket. Så til spørsmålet: Hvis jeg avbestiller denne turen, får jeg companion ticket og eurobonus tilbake på konto med en gang?

    Jeg tenker å endre denne reisen til et annet land, funnet de billettene jeg ønsker meg og skal til å ringe inn men jeg kan jo egentlig bare kansellere reisen og booke ny via sas sine sider, men vil helst få bestilt idag før billettene blir revet vekk.

    Fått svar, takk alle sammen.
    Jeg endte opp med å kansellere og booke på nytt men noen her tipset om at det blir billigere å ringe inn for å endre reise.. Så dette litt for sent og 600 kr er pisset bort i gebyrer.
     
    Last edited: 21. sept 2023
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    7,935
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, hos meg har det skjedd med en gang
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge poengene og CTen ikke har gått ut på dato, så skal du få tilbake ganske umiddelbart. Avgifter tar noen dager før de kommer tilbake, men det er jo mindre problematisk.
     
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det bedre å ringe inn å endre reisen over telefon.

    Booking av Star Alliance bonusreise har et tjenestegebyr på 450kr per pers, dette får du ikke tilbake om du avbestiller.

    Endring koster 150kr per pers + eventuelle endringer i poeng, skatter og avgfiter
    Du sparer da 600kr ved å gjøre dette over telefon.
     
    Are liker dette
  5. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8

    Å nei! Jeg gjorde endringen selv nå 3 minutter før jeg så din post :(
    Satt først i telefonkø i 15 minutter før jeg så de første svarene her hehe, faen!

    Jeg bestilte via sas sine sider, ikke ringt inn, samme gebyr på 450 per pers da?
     
  6. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det er en Star Alliance booking, ja.

    Her ser du hvordan det ser ut i oversikten. Bilde er fra en random reise OSL-MAD for 1 person.

    upload_2023-9-21_10-7-18.png
     
  7. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Æsj det var jo jævlig irriterende da!! Takk for svar!
     
  8. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Blir tjenestegebyr refundert ved avbestilling innen 24t fra bestilling?
     
  9. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    425
    Likes mottatt:
    841
    Bonuspoeng:
    93
    SAS innførte jo gebyr for kansellering av bonusreiser for en tid tilbake.

    Men hvordan fungerer dette for Star Alliance-reiser bestilt på nett?

    Hvis jeg booker en Star Alliance-reise på egen hånd på sas.no - og kansellerer - vil jeg få ALT tilbake eller må jeg betale noe slags gebyr?
     
  10. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    425
    Likes mottatt:
    841
    Bonuspoeng:
    93
    2.14 Kanselleringer og endring. Du kan kansellere bestillingen og få full refusjon innen tjuefire (24) timer fra bestillingen ble utført. Endring og kansellering av Star Alliance-bonusbilletter tillates frem til 24 timer før utreisetidspunktet. Så snart du har startet utreisen, kan hjemreisen ikke endres eller kanselleres. I tilfelle kansellering frem til 24 timer før utreise, vil gyldige poeng overføres tilbake til EuroBonus-kontoen (utløpte poeng kan ikke overføres tilbake til EuroBonus-kontoen). Ingen servicegebyr vil bli refundert ved kansellering. Et servicegebyr vil belastes for endring av Star Alliance-bonusbilletter.

    Ingen servicegebyr vel om man booker selv på sas.no ?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    7,935
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance service fee på 450 NOK tilkommer alle bookinger uansett hvordan de er booket
    Skjermbilde 2024-01-31 120854.png
     
    rookietrader liker dette
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    980
    Likes mottatt:
    5,216
    Bonuspoeng:
    163
    Stjeler tråden litt. Er det bare meg som ikke finner knapp for å kansellere reiser på bestillingene på sas.no lenger?
     
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    721
    Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    93
    Den er der på de av mine bestillinger som er betalte billetter og SAS bonusbilletter, men mangler på star alliance bonusbilletter. Bruker også å forsvinne på SAS bonusbilletter dagen før avreise.
     
    Jeanette and rimitone like this.
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    980
    Likes mottatt:
    5,216
    Bonuspoeng:
    163
    Da må det vel ringes eller chattes
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    De kaller det "be om refusjon", eller er det også borte?
     
  16. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    980
    Likes mottatt:
    5,216
    Bonuspoeng:
    163
    Også borte, klar over den endringen en stund
     
    RoadKing liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte ringe inn i går for å kansellere neste ukes tur til Thailand og Vietnam, og damen i andre enden sa at "den muligheten er nå fjernet, men vi kan hjelpe deg på telefonen". Det gjelder tydeligvis på Star Alliance-bookinger.
     
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøkte å avbestille deler av en bonusbillett i helgen, men det gikk dårlig.

    Lørdag bestilte jeg en bonusbillett t/r TRD for kona nå til helgen, men søndag morgen (innenfor 24t) innså vi at returen var litt for tidlig. Det var ingen ledige bonusbilletter på noen av de senere avgangene så jeg ville avbestille returen. Klikket på "avbestill", "be om refusjon" eller noe lignende. Fikk da opp valg om hvilken avgang jeg skulle avbestille. Jeg valgte hjemreisen og fikk melding om at endringen var sendt til refusjonsbehandling.

    I dag kontaktet jeg SAS siden hjemreisen fortsatt sto på bookingen. Konsulenten sa at de kunne ikke se at jeg hadde avbestilt. Hvis jeg hadde fått mulighet til det på søndag, var det tydeligvis en feil på nettsiden, som jeg etter konsulentens mening burde ha forstått selv...:confused: Det står jo tydeligvis et eller annet sted på nettsiden at å avbestille bonusreiser selv ikke går. Jeg forsøkte meg med at hvorfor skal jeg som kunde ikke stole på det som vises på nettsiden? Men nei, her var det ingen bønn. Jeg måtte oppgi kortdetaljer for å betale gebyret på 250kr, så vil jeg få tilbake avgiftene på 226kr senere. Poengene kom fort inn da, så noe positivt var det...:rolleyes:

    Etter å ha vært strålende fornøyd med SAS kundeservice ved to tilfeller denne uken, ramlet jeg fort ned på bakken igjen i dag. Heretter skal jeg huske å ta skjermdump hver gang jeg gjør en bestilling/endring eller noe annet som kan være greit å kunne vise til i ettertid. Kunne sikkert klagd på de 250kr, men tror ikke jeg gidder.
     
  19. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    562
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Så alle avgifter, foruten service fee, refunderes i utgangspunktet, ved kansellert CT-bestilling?
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,894
    Likes mottatt:
    2,143
    Bonuspoeng:
    113
    Alle flyavgifter og poeng. Ev. endringsbegyrer du har betalt ved ev. endringer av reisen refunderes selvsagt heller ikke på samme måte som de 450 kr p.p.
     
    Thomas123 liker dette

Del denne siden