Kjendiser om bord

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henning, 17. sept 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Når man reiser en del, er det ikke utenkelig å møte på en og annen kjendis. En sjelden gang havner man til og med i samme lounge eller på samme fly som en av dem. Jeg har merket meg at hyppigheten for dette øker jo oftere man reiser i Business og First Class, merkelig nok...

    Selv har jeg nok sittet sammen med flere "kjendiser" enn jeg er klar over, og da særlig utenlandske politikere og toppledere som har fått "celebrity treatment" uten at jeg har visst hvem de var. I tillegg har jeg sittet på First Class på Thai med personer som har hatt med egen tjenerstab i Business Class, trolig kongelige eller andre høytstående.

    Jeg har i hvertfall sittet foran kronprinsparet og ungene på SAS Business, og jeg har sittet bak Siv Jensen på Norwegian. Nylig da jeg forlot SAS-loungen på Gardermoen, passerte jeg Magne Furuholmen som ble nektet inngang da det var kun for gullkort (hvilket han tydeligvis ikke hadde). I etterpåklokskapens lys kunne jeg jo ha gjestet ham inn, men jeg måtte uansett løpe til flyet.

    I fjor skulle jeg fly JFK-LHR med British Airways First Class, og jeg satt i The Concorde Room på JFK (BAs First Class lounge). Da fikk jeg øye på et par som så litt alternative og "rocka" ut. Han med skjegg, langt hår og lang frakk, og hun med Ramones-skjorte. "De er sikkert musikere" tenkte jeg, og fortsatte å drikke Veuve Cliquot. Da jeg omsider kom ombord, så jeg at de samme to satt bak meg på First Class. Etter at jeg hadde spist og skulle på toalettet, stoppet jeg ved hennes sete og spurte om de var musikere, hvilket hun bekreftet. De skulle spille konsert i London. Hun sa navnet på bandet, men jeg hadde aldri hørt om de. Vi snakket litt om musikk, og jeg ga henne en CD fra bandet til noen venner av meg. Da jeg kom hjem googlet jeg bandet, og fant ut at det var ingen ringere enn Sean Lennon (sønnen til John Lennon) og hans modellkjæreste Charlotte Kemp Muhl (som er i de fleste Maybelline-reklamer).

    Så, er det noen gode kjendishistorier der ute?
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje ikke de største kjendisene, men for noen år siden satt jeg i BA-loungen på LHR, da Richard Bennett og Glenn Worf plutselig dumpet ned på et nabobord. Hvem sa du? To musikere som har spilt for Mark Knopfler siden han gikk solo i 1996. (Er man litt fan av Mark, vet man litt mer hvem de er).

    Fløy også BA OSL-LHR et par dager etter Nobelkonserten i 2008, og ingen ringere enn Diana Ross hadde treseteren 1DEF for seg selv.

    Også var det på LHR-LAX for et par år siden. Det hører med til historien at jeg hadde lest tidligere samme dag at Eagles skulle komme til Norge. Som relativt blodfan var det kjempenyheter for meg. Så, etter ankomst LAX stod jeg i trappa ned fra Upper Deck og ventet på at F-paxen skulle slippe ut. Jeg er fortsatt ikke sikker på om det var en "Eagles-rus", kombinert med jetlag som gjorde at jeg innbilte meg ting, men han ene som kom ut fra F-class lignet veldig på Joe Walsh (Han ene gitaristen i Eagles).
     
    Zzzindre and Baldrick like this.
  3. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Kjendis og kjendis.. HAU-OSL for noen år siden, satt da bak Pølse-Hanssen (med entourage), som var helse- og omsorgsminister da.

    Aldri lagt merke til noen som jeg kjenner igjen iallefall, når jeg har flydd C & F.
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har ved flere anledninger hatt Herman Friele (kaffe) like i nærheten på vei fra Bergen til Stavanger. For en del år siden dumpet Helge Lund ned i midtsetet ved siden av meg et godt stykke bak i flyet på SVG-OSL. Han var en racer på å lese e-post...

    Hadde også daværende landbruksminister ved siden av meg (husker ikke hva han het, men han var altfor feit til det midtsetet) BGO-OSL. Han satt der med Ipoden sin. Stor forskjell med Kristin Halvorsen som satt å pratet med fremmede hele veien BGO-OSL en fredags ettermiddag.

    Morgenflyet på mandager til Bergen har også ofte ministre med følge fremme i flyet.

    Jo, hadde Jan Teigen og Lage Fossheim på samme rad fra Bergen. Tror det var litt tidlig, iallfall for Teigen.
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,785
    Bonuspoeng:
    183
    I disse miljøverntider... For et par år siden satt Børge Brende ved siden av meg på Flytoget opp til OSL. Han satt å pratet med en kar tvers over midtgangen, og da snapper en ofte opp ting uten å egentlig gå inn for det. Han var på vei til Røros til et seminar for tidligere miljøvernministere... - og han hadde det så travelt kunne han fortelle, så han hadde ikke tid til å ta tog, så han skulle ta fly.
    Tenkte mitt, for på jobb var vi da blitt oppfordret til å reise mest mulig med tog........
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har hatt en del kongelige som jeg husker. Bl.a Mette Marit i 1D mens jeg var i 1A på BA. Har vel vært en del andre også. Blandt annet en Britisk TV-stjerne som oppførte seg aldeles motbydelig på vei fra HKG til LHR i forrige uke.

    Elgen min Helge husker spesielt godt da Jan Thomas og Christoffer satt rett bak oss på BA First over til LAX. Elgen Helge var uheldig og snublet på vei til do og slapp uforvarende en grufull promp rett ved Jan Thomas. Siden kom det i avisene at Jan Thomas røyk rett på sykehus etter landing.
     
    Nanping, Baldrick, agrims and 4 others like this.
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok en del som har vært på samme flighter som meg og:D
     
  8. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Satt ved siden av Fabio Capello fra FRA til BRU på en LH-flight her tidligere i sommer. Ikke at Fabio var til bry, men heller de som datt nesten over meg hele tiden for å få autografen. :mad:
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg satt to rader foran Jon Gelius, Arendals store sønn, på vei til IAD i mai. Hyggelig fyr som ba meg om å snike i immigrasjonskøen da vi skjønte at dette kom til å ta tid. :p

    Ellers hender det jo rett som det er at en drøss av fotballspillere sitter ombord på vei til/fra kamp rundt om i Norge, men ser vel egentlig ikke på dem som kjendiser.
     
  10. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    18 august i år. Jeg på sete 2E, dame og rekrutt på 2F, mens tidl. samf. minister "Offda-Kleppa" satt i 2D
     
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Sandra Borch observert bakerst i bussen på SK366 i dag. Litt rart, men hun trenger vel ikke akkurat ekstra benplass. Høhøhø...
     
    snik, Roberto and Kimmam like this.
  12. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har vært i loungen mens rikingen pakket de mange Bag-in-Box Mojito-boksene i sin Louis Vuitton bag :)

    Har ellers fløyet et par ganger med de kongelige, alle foruten kongen selv. Satt også ombord da flyet til dronningen ble truffet av et lyn og piloten glemte protokollen ved å ikke si "royal highness, ladies and gentlemen" og sa bare rett ut at flyet var blitt truffet av lyn men alt var ok. Var ellers også innom loungen da Rihanna satt i en krok med hettegenser og en bouncer på størrelse med en walk-in closet.
     
    Avixlo liker dette
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Islands president satt på samme fly vinteren 1997, og vi fikk jagerfly eskorte inn til Norge. Kult med F-16 på begge vinger, som vippet med sine.
     
    Thomas123 liker dette
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd med flere medlemmer nåværende og tidligere medlemmer av den Norske og medlemmer av den Svenske kongefamilen. Ellers er det mye poltikere, idrettutøvere som jeg har delt kabin med. Hadde også gleden av å fly BKK-CPH på SK972 sammen med Jørgen Lindegaard mens han var CEO, og vi hadde en meget interesssant diskusjon rundt SAS og hva som måtte gjøres for å få selskapet på rett kjøl igjen :)
     
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Så Sondre Lerche på BA 764 (LHR-OSL) den 1. oktober. Han forsvant bak gardina.

    Ikke helt usannsynlig at han kom fra New York, og kan ha vært på samme flight som meg derfra også.
     
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy et par rader bak svenske Knugen med fru på en A321 mellom CPH og ARN en gang for mange år siden. De satt på rad 1, rett over for toalettet. Skal si livvaktene som satt på midtgang på raden bak passet på hver gang noen skulle gjøre sitt fornødne. Kunne faktisk sluppet en fjert rett i fleisen på Sivlia om jeg hadde villet. Kunne vel blitt krig av slikt, hehe. Ingen måtte reise seg før de hadde forlatt flyet, og rett nedenfor stod et par MB S500 og ventet på dem med uniformert sjåfør, og vi ble passet på av bevæpnet politi i det vi forlot flyet.

    Ellers har jeg vel delt fly med Krompen og Mette Minus mellom OSL og KRS et par ganger. Satt også ved siden av Dag Otto Lauritsen en gang. Ellers er det vel helst loungene man har sett enkelte B-kjendiser.
     
    agrims liker dette
  17. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Mette Marit, Svenske Kungen og Dronning Silvia, Ole Gunnar Solskjær, Taio Cruz, Kristin Frogner(Hotel Cæsar), Elin Ørjasæter(skribent E24) og Kari Jaquesson er de jeg kommer på i farta.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    De siste par ukene har det vært Hadia Tajik BGO-OSL på 1A, jeg ble bumpet fra 2D til 3D da livvakter hadde 2C og 2D. Helt greit for meg, men en fyr som ble bumpet fra 2C til 3C brukte hele flighten på å murre over å rykke en rad bakover, inklusiv å prøve å diskutere med livvaktene, som var helt uinteressert. Etter flere samtaler med crew, fikk han til slutt beskjed om å akseptere dette pga sikkerhetsopplegget til en statsråd. Utrolig hadde han ikke fått med seg at det var en statsråd som satt å jobbet i 1A som forårsaket det hele.

    Solskjær, på KSU flighten naturligvis, sovende gjennom servicen i wrap klasse.
     
  19. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde Kjell Magne Bondevik som nabo på KLM biz for en tid tilbake. Morsomt at jeg ble talt til som Mr GinTonic, mens Bondeviken ble bare Mister :)
     
    Avixlo, OysteinD and agrims like this.
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kjendiser ja.. Er vel ikke alle her som er superkjendiser, men..

    Satt ved siden av Harald Eia på en tur fra Nord- til Sør-Norge for noen år siden. På seteraden foran var også Thomas Giertsen, Espen Eckbo og Bård Tufte Johansen.

    På fotballtur til Liverpool/Manchester Airport i januar traff jeg Luis Suarez og Lucas Leiva i loungen. Guttungen fikk tatt bilder og gode greier. På flyet til København satt jeg rett ved siden av Daniel Agger med familie. (Alle disse tre er fotballspillere for Liverpool FC for de uinvidde) :) Agger hadde sin "vanlige" røffe attitude og purseren måtte be han 5-6 ganger om å slå av mobiltelefonen før take-off før han gadd å lystre..
     

Del denne siden