Klassereisen - ny ukentlig bonus-podcast

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MarcoPolo, 20. mai 2019.

1. MarcoPolo

MarcoPolo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!

Vi er to bonusjegere (tv-folk til daglig) som nå har startet en ukentlig podcast som heter KLASSEREISEN.
    Målet for første sesong er å foreta én jorden rundt-reise ila høsten, mest mulig i F, flest mulig stopp i flest mulig byer - med CT.

Vi starter med en del bonusjeger-kompetanse, men relativt på scratch poengmessig, så lytterne skal få følge oss i jakten på poengene (og CT-en), i bookingen og på selve reisen.

Håper folk her vil høre på, gi tilbakemeldinger og at vi også kan spørre om hjelp her, når vi etter hvert helt sikkert står fast. Dette forumet har lært meg alt jeg kan om denne fantastiske hobbyen, og er også en stor inspirasjon for podcasten.

Vi lager programmet helt uavhengig, og foreløpig uten sponsorer. Så hvis dere trykker abonner og laster ned der dere hører podcast, og rater med 5 stjerner er det en kjempebacking!

Søk opp "Klassereisen" i Spotify eller iTunes eller podcast-appen på mobilen !

2. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Gleder meg :)

MarcoPolo liker dette
  3. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Abonnent her

MarcoPolo liker dette
  4. johanna

johanna Nytt Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Herlig! Laster ned med en gang! :D

MarcoPolo liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det lastet ned, og klare for lytting i bilen. :)

MarcoPolo liker dette
  6. MagnusT

MagnusT Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Fint dette - jeg hørte de to første episodene i dag.
    Syns dere begge er spennende personer som har gode historier å by på, men når det er sagt hadde jeg gjerne ønsket at prat om "bonushverdagen" opptok mer tid av episodene. Lykke til!

johanna, MarcoPolo and Travv like this.
  7. MarcoPolo

MarcoPolo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Tusen takk for støtte og tilbakemeldinger. Ja @MagnusT vi får mer fokus på poenginntjening i episodene fremover, og så på booking av CT!

Marty, Rgjertsen and johanna like this.
  8. Kenneth82

Kenneth82 Medlem

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Likte de to første episodene, må si at jeg likte de små musikkinnslagene med Apocalyptica \m/

Men jeg savner også litt mer fokus på poengopptjening, kanskje ha en vurdering på om det er aktuelt om man skal prøve og få EBG status eller om det er kun knallhard poengsanking som gjelder. Hadde kanskje vært litt morsomt med en episode om MR.

MarcoPolo liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for mye fin skravling.

Jeg sitter akkurat nå og prøver å skjønne hvordan dere kom fra å presentere dere selv og starte med å fortelle litt om planen, til pt prosjekt og så West Wing.

Nå er EB spennende nok til at jeg fortsetter, men jeg tror vel at mer fokus på hva som er tema i dette prosjektet og en strammere mal på hva dere har som tema, eventuelt litt tøffere redigering av skravlingen også er viktig.

Digresjoner utover er bra, men i en første episode er det kanskje greit å presentere de, som ikke kan noe om travelhacks for litt mer om prosjektet.

Episode 2 har surret mens jeg tok en usedvanlig dårlig runde i benken i dag ( uten at det er deres skyld. Takk for sånn grei info om Svalbard, men skal dere være en reisepodcast så var det for dårlig. Da må det mer informasjon til. Som digresjon, eller for å visualisere hva en kan oppnå ved å samle EB poeng falt det også igjennom, i og med at vi verken fikk høre hvordan dere fløy eller hvordan det var.

Ellers var jeg glad for at dere oppsummerte litt om EB poeng samlling til slutt. Men det er kanskje ikke så lurt å blande inn eventyrpoeng i episode to. Det er forvirrende nok for alle de som ikke kjenner temaet. Jeg tror at dere må tenke på hvordan dere omtaler fag terminologi. Jeg skjønner hva dere mener selv om dere er upresise. For en som ikke kjenner temaet er det viktig at dere er presise og overforklarer begreper og produkter. og da er det greit å ikke be folk melde seg inn i viatrumf. Men å forklare at du logger deg inn med din trumfkonto og benytter siden til å generere trumfpoeng.

Regner med at dere har en plan på å dosere ut begreper og kunnskap, men de må kanskje justeres litt.

Edit ; litt mer forhåpentligvis konstruktiv kritikk.

Last edited: 22. mai 2019
  10. shu

shu Medlem

Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Done :) Blir spennende å høre!

MarcoPolo liker dette
  11. MarcoPolo

MarcoPolo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Masse gode innspill her, takker!
    Ny episode ute i dag, for så vidt mer mer prat både om poenger & reising.

johanna and Xflipper like this.
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Abonnerer!

MarcoPolo liker dette
  13. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg hører på en del podcaster og det jeg liker med flere av de er at de har faste spalter eller poster i hver episode :)
    Dette er kanskje en smakssak, men jeg foretrekker at hver episode har en plan og at lytteren vet litt hva som kommer i episoden.
    Kanskje en spalte i starten om hvordan man har samlet poeng siden sist. Her kan det være vanlige ting eller spesielle «poengtilbud» en kommer over.
    Kanskje en spalte om en reise dere har vært på eller ting man kan foreta seg på en flyplass mens man venter. Dere som reiser mye har nok litt å fortelle her :)

Nå har jeg ikke hørt episode tre ennå, men spalter/mal er hvert fall noe jeg setter pris på :)

Gleder meg til å høre videre!

MarcoPolo, Xflipper and jgroneng like this.
  14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Når jeg er ute å flyr så er IFE meg likegyldig. Jeg hører på podkast, og ganske mye. Faste spalter og en struktur er et must!

Rgjertsen liker dette
  15. MarcoPolo

MarcoPolo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, siste episode av podcasten vi lager, "Klassereisen" handler i sin helhet om booking av CT-reise, forskjeller mellom Biz og First og hvor langt man kommer med 285.000 poeng & en CT. Spesial-episode med @bighc som gjest.
    https://shows.pippa.io/klassereisen/episodes/jorden-rundt
    Kan også høres i spotify og alle podcastapper, episode 24.

DanH, Misterix, Calling and 5 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Strukturen som endel etterlyser er på ingen måte på plass. Men dere har funnet en form og en sjarme for det. Sånn forøvrig.

Så er det nok fler her inne en jeg som gleder seg til dere skal ut å fly og livepodcaste fra badekaret på FCT.

Så takk for at dere styrer på. Dere gjør noen treningstimer litt mindre ensformige for meg:)

Gullars and MarcoPolo like this.
  17. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Så dere på God Morgen Norge idag. Blir spennende å følge med. Hørte litt på et par episoder idag. Og har skjønt at dere har landet SQ F fra Singapore - Frankfurt og LH F fra Frankfurt til Beijing. Pent det, men fikk inntrykk på GMN at dere hadde First Class hele veien til Australia, de snakket også om butler, bar og dusj men dette gjelder ingen flyselskap i *A, så sikkert GMN som smurte på litt ekstra der.

Uansett er jeg veldig spent på å høre hele ruten deres.

God tur!

MarcoPolo liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg så ikke innslaget, men det er noe som feilaktig er nevnt i podkasten tidligere.

19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.tv2.no/underholdning/11151941/

Dette var tidenes clickbait-sak, men sånn er jo hele TV2. Synes det blir klesket voldsomt på her, og jeg kjenner meg iallfall ikke helt igjen i sånn saken er fremstilt. Men for all del, jeg legger skylden på TV2.

Frink and drsyk like this.
  20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden