Kleint første tur med EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 21. febr 2015.

1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle bare til Birmingham, stilte meg opp first/biz/gold innsjekkingen før skranken åpnet, kom en sur dame og spurte høylytt om jeg skulle reise i first eller biz, og jeg sa nei, da løftet hun opp sperrebåndet uten å se på meg, viftet med armen med tegn på jeg skulle krype under til øko kø, men da jeg passerte henne mumlet jeg at jeg er EBG, hun reagerte ikke, så gikk hun en runde, kom tilbake 30 sekunder senere og sa " if you re gold, come to this lane..." og vinket meg over igjen... nesten samme under boarding... Dette var bare kleint, når 100 par øyner så på deg!

Last edited: 21. febr 2015
  2. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må jo rapporteres.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Høres rimelig kjipt ut..
    Neste gang får du være bestemt og si "star gold" og smile :)
    Har en tilsvarende opplevelse i fast track i Wien.
    Serviceansatte på flyplasser skifter ofte holdning om man sier "star gold". (kanskje utenom i Norden..)

4. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Eller vifte fysisk med korte :)

yukho liker dette
  5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... det klarer jeg ikke, janteloven... ;)

6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv å klistre det fast i pannen, funker fett :D

RedLine, Dash, SASDC8 and 3 others like this.
  7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Nå var det ikke min første tur som Star Gold, men senest for et par uker siden var det en United-medarbeider på EWR som følte behov for å gjøre oppmerksom på at "Premium check-in"-området var for kun noen utvalgte kunder, da jeg var på vei inn. Det løste seg selvsagt umiddelbart med et smil når jeg viste kortet, men jeg synes det er rart at ikke de som jobber i slike funksjoner på flyplasser lærer seg at ikke alle premium-kunder er 50+ år gamle og går i dress.

Tazoslo liker dette
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,533
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg som hadde sett for meg at alle på dette forumet er 50+ og går i dress ... Bortsett fra @Fnate, han er jo så glad i å ta bilder av seg selv, så han vet jeg hvordan ser ut.;)

Jaja, det var jo det med fordommer ...

Enhanced, Dash, Fnate and 2 others like this.
  9. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig... Neste gang noen spør om du reiser Biz/F (og du vet du står i riktig kø) bare si ja.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel om de ikke opplever at mange går feil. Jeg gikk på business check-in på CPH med jeans og hettegenser, umiddelbart kom spørsmålet "Business or economy sir" "Eco, then you need to go this way", viste kortet og fikk lov å komme inn. Når jeg kommer spankulerende med dressen får jeg ingen spørsmål :)

Jeg tror også dette kommer an på hvor mye selvtillitt man utstråler. Jo mer åpenbart naturlig det er å gå på biz-tjenester jo mindre sannsynlig at man blir spurt om å vise kort. Står man der og klør seg i hue ser det ut som man ikke aner hvor man er og følgelig må man vises vekk slik at dresskledde menn i 50åra ikke skal bli forstyrret :)

Herlov liker dette
  11. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Men jeg synes det er stor forskjell mellom å si "Business or economy, sir?" og de mer fordomsfulle "Economy is that way, sir/This is only for our business passengers, sir". Førstnevnte er selvsagt helt innafor, da det garantert er mange som går feil. ;)

KristianSk liker dette
  12. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Sålenge de kan reglene så er det jo ikke noe problem at de spør, men når noen spør Biz eller F og du står i *G skranken ville jeg bare svart ja.
    Hvor mange reiser i Biz (eller F) i dress uansett? Shorthaul kanskje 50%, longhaul nesten ingen.

Jeg eier ikke dress og går alltid i t-skjorte/genser, jeans og joggesko, aldri vært noe problem.

13. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Husker godt min første tur med SAS som EBG. Naivt store forventninger på forhånd, men snakk om å komme fort ned på jorden igjen. Det er faktisk ikke mulig å få deg til føle mindre verdsatt som statuskunde enn det SAS gjør. Du er en av gjengen. Kunne like godt reist som statusløs.

Hadde nok vært andre boller om man fløy på id...

wilhelm, Islending, Joachim and 5 others like this.
  14. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, du sier noe der... De beste (selvom ingenting er noe å skryte av) opplevelsene som EBG har jeg faktisk hatt hos alliansepartnere.

Herlov liker dette
  15. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leste en gang om en kar på Flyertalk som alltid fikk trykt opp t-skjorter med bilde av statuskortet sitt på. Kanskje det hadde vært noe?

Baldrick, Dash, Fnate and 4 others like this.
  16. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Dress var uaktuelt! Er i Birmingham nå for...
    ... POWER RANGERS!!! Litt feil å si barnedomshelter siden vi er like gamle omtrent... :p

17. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,533
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke litt av målet til SAS? Jf. artikkelen fra DN som du delte her om dagen.

Da syns vel SAS at det blir for dumt å behandle sine beste kunder på noen annen måte enn de behandler alle andre.

18. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    JA! EBG foran og BA Sølv bak. Hotellstatuser på ermene.

Baldrick and GinTonic like this.
  19. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ahahaha, det hadde faktisk vært veldig festlig! Men jeg hadde gått for en pique. Muha.

Baldrick, Cecilie and GinTonic like this.
  20. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Den er god, jeg går selv for cap. Da er det bare å bytte hatt etter hvilken allianse jeg flyr med. Var egentlig ganske smart dette.

Baldrick liker dette

Del denne siden