KLM eller Lufthansa på økonomi til vancuver?

Tråd i 'Reisemål' startet av Haansi, 23. juni 2015.

  1. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Skal fly til Vancouver fra Stavanger i slutten av februar for å reise på heliskiing i Terrace..

    Hvem har best økonomiklasse på denne strekningen?

    Ser KLM har A330-200, Lufthansa har 747-400.. Hvem er best? Prisen er ca lik..

    Og ikke minst, hvem er best for å oppgradere om dette blir mulig? Jeg har bonuspoeng hos sas, og vet det KAN være noen muligheter for å oppgradere hos Lufthansa?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    For å oppgradere med Eurobonus-poeng hos LH må du være i bookingklasse Y eller B, det er du sannsynligvis (forhåpentligvis) ikke.

    Produktene forøvrig må andre svare på.
     
    Haansi liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ikke status hos noen av selskapene? Eller samler poeng for status hos noen av de?

    Om man kun ser på produktet mener jeg de begge leverer et ganske OK økonomiprodukt og ville valgt best pris/det som passet best mtp. tidspunkter om det ikke er andre faktorer som spiller inn.

    Som KristianSK skriver: Oppgradering er kun for svindyre de økonomibillettene og muligheten for å oppgradere hos Star Alliance partnere er nærmest en scam..
     
    Haansi liker dette
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ingenting om LH på langdistanse, men KL kan du jo kjøpe eco-comfort seter for rundt 900 hver vei som gir deg litt mer benplass og bedre mulighet til å legge setet bakover. Anbefaler rad 10 hvis det fortsatt er A332 som går på ruten mellom Amsterdam og Vancouver. Helt greit, synes nå jeg da.

    Du kan jo også forsøke dette "by på oppgradering" til biz hos klm.
     
    Last edited: 25. juni 2015
    Haansi liker dette
  5. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Vil heller gått for KLM, oppgradert til Eco comfort som OttoL skriver. A332 blir brukt for det meste eller 747 :)
     
    Haansi liker dette
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ville som Vegard skriver over, gått for KLM! Har vært veldig fornøyd med dem på long haul og økonomi de senere årene :)
     
    Haansi liker dette
  7. Travelmate

    Travelmate Guest

    Har ikke flydd LH økonomi, og det er en del år siden KL økonomi også. Har bare gode erfaringer med KLM, og de er flinke til å rydde opp når det skjer noe uforutsett. I tillegg synes jeg Amsterdam er en utrolig enkel og grei flyplass. Kan anbefale eco Comfort. De var supre så lenge jeg måtte fly økonomi
     
    Haansi liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Rent bortsett fra at du i noen tilfeller bør ha gode sko for å ta marsjmerket, og at den fjerneste rullebanen innebærer +/- 20 minutter taxing :).
    På den annen side, Luftwaffe sin master hub FRA er heller ingen ønskedrøm...
     
    Haansi liker dette
  9. AHA86

    AHA86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde valgt KLM... Er normalt sett et gammelt 747-400 fra Lufthansa som er i drift til Vancouver. Dog ble jeg oppgradert til Business Class av Lufthansa forrige tur til Vancouver (i mars) med Economy (Q) booking class! En herlig overaskelse ved boarding.
     
    Last edited: 24. juni 2015
    Haansi liker dette
  10. Travelmate

    Travelmate Guest

    Har hatt mine løpeturer i Amsterdam siden jeg har mellomlandet der stort sett månedlig de siste 7-8 årene, men stort sett fungerer det veldig bra. Litt mange Embraer fra Norge denne sesongen som stiller seg ved gate B, men Fokkerne og 737 havner alltid på C eller D og da er det ikke så ille langt, selv om man må labbe over til E eller F. Og Airbus 330 er et hyggelig og lite fly med greie tosetere langs vinduene og god beinplass i eco Comfort.
     
    Haansi liker dette
  11. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Fantastisk! Så utrolig mye gode svar her.. ser ut til at jeg ender opp med KLM med oppgradert økonomi :D
     
    Henrik, OttoL, RoadKing and 2 others like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy med KLM på AMS-SFO og ble oppgradert til Eco Plus. Rimelig kurant det, satt ytterst på raden hvor det ble et ekstra sete i bredden.
     
    Haansi liker dette

Del denne siden