Som titelen tilsier, så ønsker jeg å høre hva andre her tenker. Jeg har nå i 3 år vært Flying Blue statuskunde (gull og nå sølv) grunnet lett oppgradering på kun 15 og 30 flights for sølv/gull. Men på den andre siden så reiser jeg kun på billigbilletter som gir meg 25% opptjenning. Noe som gjør at jeg sitter igjen med svært få miles. Jeg vurderer nå og gå over til Delta Skymiles da jeg da vil kunne få 100% opptjenning i alle de klassene jeg normalt flyr til 25% hos FB, men da vil jeg miste Skyteam Elite statusen, som jeg har begynt å like, da jeg får benytte meg av SkyPriority som har blitt veldig bra i det siste. Så jeg er nyskjerring av dere erfarne tenker, Priority eller Miles?
Heisann og velkommen skal du være! Klarer ikke helt å se hvordan du mister Sky Priority? Det er jo ett Skyteam perk som også gjelder for Deltas Medallionprogram. 30 flighter gir deg sølv, eller evt 25K miles flydd. Klarer du å karre deg opp til gull hos Delta )50K), får du gratis oppgradering domestic US, lounge, samt masse annet snadder Siden KLM ikke gir noe særlige benefits, ville jeg garantert skiftet til Delta. Du får til og med 100% ekstra bonus poeng som gull, dvs 200% på alle de billige billettene. Flying Blue er for de som reiser på dyre billetter. http://www.delta.com/content/www/en...les/medallion-program/medallion-benefits.html
Teller antall miles fløyet også som statusbyggende i Skypesos programmet? Hos KLM er det jo bare 25% der og. Isåfall er det jo dritlett å få Gold for dem som flyr mye langt på billige billetter, og skiftet burde være en no-brainer?
Hm... burde sjekket selv, men behøver man et knippe flights på Delta fly for Gold? Eller kan du fly KLM og være hæppi bønni?
Du får til og med samme tilgang til Economy Comfort seter som det KLMs egne eliter gjør med Delta status http://www.klm.com/travel/gb_en/prepare_for_travel/on_board/your_seat_on_board/ici_seat_choice.htm
Hvordan stiller det seg om man flyr mye med 100% opptjeningsbilletter hos KLM? Vil da Flying Blue være det beste alternativet eller har Delta såpass mange bra benefits at man bør bytte til dem da også?
Nja... I følge denne artikkelen så kan det bli vanskeligere å opprettholde Delta status fremover. Mulig jeg leser mye mellom linjene, men det er snakk om en del minimum spend, og da regner jeg med at de mener på Delta metall. http://skift.com/2014/02/17/how-u-s-airlines-want-to-reward-their-most-lucrative-travellers/
For United gjelder minimum spend kun for medlemmer bosatt i USA. Kanskje det samme gjelder for Delta?