Fikk mail fra KLM i dag som fortalte at de ville feire 75 års jubileum for Oslo og Kristiansand flyplasser med et godt jubileumstilbud: Kjenner jeg blir provosert over å se at å fly fra Oslo er halve prisen av å fly fra Kristiansand. Jommen sa jeg tilbud. Er det dette som kalles for diskrimminering? Mye kortere mellom Krsand og Amsterdam også i forhold til Oslo. Så for mitt vedkommende kan KLM stappe det tilbudet sitt opp et visst sted!!
Neida. Ok. De flyr vel 737 til Oslo, men også Embraer. Og Embraer opererer de på KRS 3 ganger daglig. De er 5 ganger på OSL. Så kan du jo selv regne tilgjengelige seter i forhold til folketall, så får sikker du også 2 + 2 til å bli ettellerannet...
Jeg har ikke noe problemer at det vanligvis er dyrere å fly fra KRS enn fra OSL. Men akkurat denne kampanjen er jo helt på trynet. Hvorfor skal Oslo-borgere ha billigere fly for å feire at første fly landet på KRS for 75 år siden.
Fordi det også er 75 års jubileum for flyplass i Oslo. Dvs Fornebu. Dvs at KLM landet første gang i både Oslo og Kristiansand for 75 år siden påstod de.