Synd for Torp, synd for alle som bruker Torp. Men når jeg har sett på prisene så er det vel ikke så rart https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/legger-ned-ruten-til-amsterdam-1.16710646
Synd, ett av få lyspunkt med SAS sin overgang til *A var jo at det da var mulighet og komme ut i den vide verden med CT fra Torp.. Blir også mindre tilgjengelighet ut fra østlandsområdet..
KLM er vel en av de få aktørene som har en flagship lounge der du må betale for premium-tilbudene. Var liksom ikke veldig billig heller.
Betale? Har du hørt. Blir som midtørken selskapene som må ha korrekt booking klasse og kode ellers slepper du ikke inn. Hva er poeng med å være status kunde om ikke har noen lounge fordeler? Merkelig konsept fra KLM+ Midøsten selskaper. Mulig de tar Priority Pass?
Slik jeg forstod det på en nylig YT video, så kommer du inn og har gratis basic mat og drikke (alt slår Gullstua til SK på OSL).
KLM sine lounger for "gullkunder" på AMS er ganske OK. Store fine lokaler og godt utvalg av vått og tørt. Som @The_Dude skriver, så slår jo det aller meste SAS sine lounger (med unntak av Untied sine vanlige domestic lounger - de er HELT horrible). Derimot er uavhengig lounge for Amex/PriorityPass på AMS to-tre steg ned i kvalitet, og vanskelig å finne i tillegg. Egentlig utrolig dårlig når man ser på hvor aggressive selgere de har på Amex Plat i korridorene der, tror de må ha rekruttert telefonselgere og foret dem med noen ekstra gode piller.
Jeg var innom AMS for et par mnd siden i KLM lounge. Helt ok og litt samme utvalg som OSL SK-gull, men oppleves litt mindre koselig/mer "kaldt" interiørmessig. I forrige mnd var jeg også innom *A-Lounge på AMS. Nyere, mindre og forsåvidt bedre design med en del utvalg matmessig. Ikke dusj da, det trekker ned ift KLM sin. Personlig synes jeg SAS Lounge CPH er bedre enn disse to.
SAS Gold på CPH er bedre enn KLMs flagship lounge på AMS? Det er ikke et retorisk spørmål, jeg har ikke vært på KLMs.
LH, LX Senator loungene er ganske bra for å være i C, Polaris til United er meget bra. LHR lounge safari har vært bra på både Singapore og United sin. Asiatisk retning er en helt annen klasse, der er de fleste meget bra, mat og drikke, TG og SQ med ANA. (Det vil savnes sårt..., men så har en byttet allianse til 1W der BA aldri vil gå konk eller bytte allianse(krysser fingrene) Så har senket mine forventinger betydelig til KLM/AF utroskapet
Hmm… En vesentlig greie er at KLM Crown faktisk har mat, og ikke bare slikt som mat spiser… (Jeg er ikke så glad i å bare spise gress og fuglefrø slik loungene i Norge serverer)