Kombinere WF med *A bonusreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sunnfjordingen, 21. aug 2019.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    Kjære menighet. Eg prøver å få kopla på reise FRO-OSL med WF på ei bonusreise med TK til MNL. Den ellers so venleg innstilte kundeservicen til SAS i Danmark hevdar at eg må tinge dei to separat. Har nokon her erfaring med at det går å booke ein billett heile vegen? FRO-OSL er ikkje ei anbodsrute, so den er kurrant å kjøpe for poeng.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter selv om dagen med og få koblet FRO til en annen reise.
    Kundeservice sier mye rart, men kan virke som om det er en del av kortbane nettet og flyet har jo "free" seating. Tror det spiller inn og gjør det umulig og kombinere andre klasser en GO/X.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,901
    Likes mottatt:
    5,671
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk samme beskjed av Tallinn da jeg forsøkte å hekte KRS-BGO-MUC (WF) på en *A-booking i sommer, så det virker som om gjeldende policy er at WF-flyvninger ikke kan inngå i *A-bookinger.
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
     
    Avixlo, Misterix, drsyk and 1 other person like this.
  5. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette(Muligheten for WF på bonusreise) forsvant for 1-2 år siden - Før det var det ikke noe problem.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Mener da det går helt fint, men det går ikke med anbuds ruter eller noen av kortbane rutene, sa iallefall en på support.

    Uansett, bookingen jeg prøver og koble et WF legg på fra FRO er en ren SAS bonusreise.
     
    Last edited: 21. aug 2019
  7. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk beskjed om at WF ikke er med i Star allianse, derfor så for du ikke booket disse på A.
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    22,261
    Bonuspoeng:
    183
    Det dukkar opp WF flights i SAS sin vanlige søkemotor (ikke for *A) med poengpros. Booka FRO-BGO-ARN med WF/SAS i fjor haust på poeng og det gjekk greit. Men det går visst ikkje å kombinerE WF med andre *A selskap.
     
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde samme i fjor og fekk også då samme tilbakemelding. Sidan Widerøe ikkje er med i *A så må ei slik booking gjerast separat. Endte med å køyre til BGO :)
     
  10. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen problem for dem i skranken under innsjekk hos widerøe å slå sammen reisene på samme boardingkort og merke bagasjen med hele ruten din. Gjorde nettopp dette selv og det ble faktisk gjort automatisk av personen i skranken uten at jeg trengte spørre. Dette gjaldt widerøe og sas, hvorav sas var kjøpt med poeng.
     

Del denne siden