Kjære menighet. Eg prøver å få kopla på reise FRO-OSL med WF på ei bonusreise med TK til MNL. Den ellers so venleg innstilte kundeservicen til SAS i Danmark hevdar at eg må tinge dei to separat. Har nokon her erfaring med at det går å booke ein billett heile vegen? FRO-OSL er ikkje ei anbodsrute, so den er kurrant å kjøpe for poeng.
Sliter selv om dagen med og få koblet FRO til en annen reise. Kundeservice sier mye rart, men kan virke som om det er en del av kortbane nettet og flyet har jo "free" seating. Tror det spiller inn og gjør det umulig og kombinere andre klasser en GO/X.
Jeg fikk samme beskjed av Tallinn da jeg forsøkte å hekte KRS-BGO-MUC (WF) på en *A-booking i sommer, så det virker som om gjeldende policy er at WF-flyvninger ikke kan inngå i *A-bookinger.
Ja dette(Muligheten for WF på bonusreise) forsvant for 1-2 år siden - Før det var det ikke noe problem.
Mener da det går helt fint, men det går ikke med anbuds ruter eller noen av kortbane rutene, sa iallefall en på support. Uansett, bookingen jeg prøver og koble et WF legg på fra FRO er en ren SAS bonusreise.
Det dukkar opp WF flights i SAS sin vanlige søkemotor (ikke for *A) med poengpros. Booka FRO-BGO-ARN med WF/SAS i fjor haust på poeng og det gjekk greit. Men det går visst ikkje å kombinerE WF med andre *A selskap.
Prøvde samme i fjor og fekk også då samme tilbakemelding. Sidan Widerøe ikkje er med i *A så må ei slik booking gjerast separat. Endte med å køyre til BGO
Ingen problem for dem i skranken under innsjekk hos widerøe å slå sammen reisene på samme boardingkort og merke bagasjen med hele ruten din. Gjorde nettopp dette selv og det ble faktisk gjort automatisk av personen i skranken uten at jeg trengte spørre. Dette gjaldt widerøe og sas, hvorav sas var kjøpt med poeng.