Hei, Er det noen som vet hvor mange timer før avreise kan man gå gjennom sikkerheten og til den andre siden? Jeg har et fly på mandag TRD-OSL bonusreise i Plus, men ville reise i morgen. Jeg var i dag på værnes og spurte om de kunne endre reisen, men de sier at de har ingen service desk for SAS, at man må ringe flyselskapet. Det er ingen ledig bonusreise så klart, så ville prøve meg på gaten i morgen.
Jeg har ved 2 anledninger kommet på et tidligere fly betalt med poeng, begge i plus flydd av Widerøe. Begge gangene på strekning SVG-TRF, en avgang med relativt lavt belegg.
Siden det er samme kalenderdag, så tror jeg du kommer deg gjennom - ja. Har selv vært over 10 timer for tidlig. På OSL, og det gå ikke mening å reise til sentrum og tilbake igjen da jeg skulle skifte fly - så jeg jobbet fra lounge hele dagen. Ingen problemer med å slippe airside så lenge jeg hadde billett samme dag.
Da skal du være glad i å stå opp tidlig og å sitte på en flyplass. Det er ikke noe ledig før på SK355.
Vær obs på at muligheten til å bli med tidligere fly nylig skal ha blitt forbedret til å kun gjelde Full Flex / C-klasse.
Det er alltid endel no-shows, så hvis tidligere fly er super-viktig for TS er det ikke dumt å forsøke selv om ikke SAS selger flere seter til flightene. Men helt enig med deg; alt hadde sett lysere ut om ikke det var stengt for billettsalg på alle de tidligere avgangene selvsagt.
Det kan jeg bekrefte! Fikk ikke kommet med en tidligere avgang fra SVG i går selv med Plus Pro- billett.
Av nysgjerrighet: Med hvilken SK status? Kanskje EBD og evt EBG har en (upublisert) fordel her? Men kan selvsagt være at de generelt har forbedret bort hele servicen - som jo gir liten mening dersom det er ledige seter og du står der rett før avgang. For da vet de jo allerede pax load på avgangen du står klar til å ta, mens det kan tenkes å komme noen andre og kjøpe det ledige setet de ville frigjort på senere flight ved å ta deg med.
Hvor får du opp den infoen? Skulle selv sjekket en kommende flight som står som ikke tilgjengelig på sas.no. I frykt om at flighten blir innstilt, eller er utsolgt. Det som er rart er at den står som ikke tilgjengelig med penger, men kommer opp som tilgjengelig i poeng men kun i biz.
Mitt eneste håp er å komme til gate når det er boarding og prøve å bli med hvis det er no shows og da ledige plasser. Men mener dere at også den muligheten er borte nå?! Det er bonus reise i C