Kompensasjon for ikke-fungerende wifi på SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av dandor, 28. febr 2019.

1. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

Jeg kom nettopp tilbake fra en tur til Tokyo hvor jeg fikk oppgradert til business tur/retur med Plusgrade med håp om å få jobbet og sendt litt mail på turen. Wifi var ubrukelig begge veier både for meg og andre uten at CC kunne hjelpe. Er klar over at det er begrenset med tilgang når man farter så langt nord som andre her på forumet også har kommentert, men her var det altså lite som fungerte under så og si hele turen.

Sendte mail danske gullmailen som opprettet en SAS customer care sak for meg for å høre om noe kompensasjon, men fikk til svar "På grund av nya rutiner så ger vi idag inte ut kompensation för att wi-fi inte funkat ombord då uppgradering till Business ger många fler fördelar än endast wi-fi."

Har folk fått noe kompensasjon for ikke-fungerende wifi? Er det noe å hente eller er disse nye rutinene helt låst?

2. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt tre tilfeller der dette har skjedd (1 av dem flygning med LN-RKP aka no-wifi-zone, 2 ganger med problemer med innlogging og hvor det tok 2 timer fra jeg spurte cc om voucher til jeg faktisk fikk den - klagde da mer på servicen enn manglende wifi).

Har alle gangene flydd go, og fått 3k poeng per tilfelle som kompensasjon. Jeg har henvist til at det er dette det koster om man skal kjøpe wifi-tilgang med poeng. Jeg har flydd go alle de gangene. Sist dette skjedde var i oktober 2018.

Jeg ville derfor prøvd en ny klage, ikke sagt noe om at du ble upgradet, men at du velger å fly business pga roligere omstendigheter, bedre sjanse til å jobbe og at dette hindret deg i å få gjort en del arbeid. Jeg er jo mest vant med å fly andre veien, men bør jo være tilgang de første periodene før man beveger seg vekk fra land, tenker jeg (tenker da man bør kunne sende mailer ihvertfall. Alle skjønner jo at man ikke kan streame ol).

dandor liker dette
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man egentlig forvente Wi-Fi? Er det noe de lover på alle fly?
    Om ikke syns jeg ikke en bør få kompensasjon.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    De reklamerer jo for det som en tjeneste. Som noen her har nevnt før, de 3k poengene koster dem ekstremt lite, kontra å få misfornøyde kunder (jeg er ikke smålig, men vet om ekstremt mange amerikanere som føler seg utrolig entitled - det er jo disse du leser om hos TPG og andre, hvor de føler at de kan gjøre hva faen de vil i loungen fordi de har betalt seg inn der osv).

Jeg kjører uansett tankesettet om at det verste som skjer er at du får et nei. Det prinsipielle, filosofiske eller moralistiske bryr jeg meg egentlig fint lite om..Jeg sender en høflig klagemail, poengterer at det ikke virket, og spørr om en kompensasjon på 3k poeng da det er det det koster om man skulle kjøpt det med poeng.

3k virker å være en slags standardkompensasjon. Hadde en tur hvor både wifi og strøm i setet ikke funket (strøm i setet som mangler er litt krise for min del da jeg ikke bruker IFE på flyet, men min egen pc). Søkte da for 3 + 2, fikk 3 og tenkte jaja, så bra. Gratis poeng.

Xflipper liker dette
  5. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Tror nok ikke det er noe håp. Dumt at du ikke fikk jobbet, men wifi på fly holder jeg meg unna. Aldri til å stole på og gidder heller ikke ha kontakt med verden når man først flyr C eller F :)

Xflipper and dandor like this.
  6. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Du burde jo fått igjen pengene fot billetten når wifi ikke fungerer 100%

Ombo liker dette
  7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Dårligste argumentet jeg har hørt noen gang.

«Gir ikke igjen fordi det er mange andre fordeler».

Burde få like mange poeng/kroner som WiFi koster.

ElinPelin liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,778
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått poeng (husker ikke hvor mye) for flight I biz med wifi som ikke fungerte. Det var ikke en oppgradert billett, kanskje det kan ha noe å si.

9. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri opplevd at wifi funker (veldig treigt) mer enn noen minutter, er vel mer eller mindre vanlig?

Ombo liker dette
  10. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Min første tur med fly wifi var i 2003. 2-3-4 dager etter at LH startet Fly Net fra MUC til SFO i Airbus 340. Sommerferien var planlagt etter hvilke strekninger som hadde wifi. Det var guidance før avgang og servicetekniker ombord i flyet. Jeg satt i C som sedvanlig. Det som forundrer meg (irriterer?) er at det skal ta så lang tid å få montert noe greier som virker betydelig bedre. Connexion By Boeing var leverandør.

ArthurDent liker dette
  11. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvde meg på nytt uten hell. "Vi har inte möjlighet att erbjuda kompensation gällande wifi och hoppas på din förståelse."

Jaja, god helg!

12. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd et par titalls runder med SAS til de fleste av deres destinasjoner i Asia/USA og har for lengst sluttet å tro på at Wifi kan benyttes i luften.
    Dert hender seg det glimter til i noen minutter her & der, men stort sett er det helt fraværende. dette gjelder jo da særlig når men fly østover

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en 5 t. 20 min. flight FNC-ARN for to uker siden med A320neo, hvor det visstnok skulle være wifi (unntatt på strekningene over det åpne hav) - men den gang ei. Det vil si: Man fikk saktens kontakt med nettet, og kunne fritt surfe rundt på sas.se, men ingen kom gjennom påloggingsmuren og dermed heller ikke gjort mer enn dét. Typisk softwarekrøll med andre ord. Var en hel rekke andre ting som jeg mildest talt ikke var fornøyd med i forbindelse med den flighten, så jeg nevnte wifien sammen med disse i en liten sutremelding, men fikk straks nokså klar beskjed tilbake om at manglende wifi ikke var å regne som noen mangel. Heller ikke at innsjekkingsagenten hadde prestert å tagge bagasje til feil destinasjon, for den saks skyld.

14. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det nye WIFI systemet hos SAS er veldig bra. Bra nok til å streame videoer, etc. Det gamle har blitt deaktivert i dag (!) (kortrutene) pga at det ikke fungerte særlig bra.
    Systemet har sorte flekker. Nordsjøen, Biscaya, Svalbard og syd av Portugal ned mot Canarias. Litt merkelig siden systemet er satelittbasert.
    Vi fløy HKG ARN for to-tre år siden. Jeg kom ikke inn med min IPad. Guttungen satt på PC og streamet Youtube, så utstyret spiller en rolle.
    Å slette alle cookies og historikk på IPad kan fikse innloggingsproblemer. Det er i hvert fall min erfaring.

15. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Men jeg må spørre, du ble oppgradert, fikk gratis WIFI som ikke fungerte, og vil ha kompensasjon for det?
    Å kjøre sånne saker kan begrense oppgraderingsviljen et par hakk, vil jeg tro.
    WIFI på langruter har vært veldig ustabilt og tregt hos alle de selskapene jeg har flyet med.

Ombo and RoadKing like this.
  16. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,377
    Bonuspoeng:
    93

Du har vel EBG siden du sender mail til gullmailen? Da hadde du vel hatt gratis Wi-Fi uansett, så da får du vel neppe ekstra kompensasjon fordi du oppgraderte til Business pga. det...

17. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kjøpte strengt tatt oppgradering med Plusgrade.

Ble EBG først etter reisen.

Skjønner at det er lite å hente, men det hadde vært fint med en liten notis i FAQ'en på at det kommer uten noen garantier når de reklamerer for det.

Del denne siden