Jeg vurderer å skaffe meg et komplett bank mastercard til handel på komplett pga cashback systemet de har der. Har søkt litt rundt på tidligere kundeerfaringer: - En påsto at de nekter folk å innbetale før faktura er produsert? Stemmer dette så virker det som spekulasjon i at kunden glemmer å betale. - En påsto at de ikke hadde kontroll med transaksjoner, driver med dobbeltbelastning og for mye trekk av renter? Videre påstand om at informasjon om saldo, utlegg og innbetalinger ble oppdatert svært tregt og man hadde egentlig ikke full kontroll. I telefonsamtale påsto dem at det ikke var problemer med å betale inn utestående når som helst. Nå lurer jeg på om noen har dette kortet og hva deres erfaring er? Er dette trygt eller skal jeg holde meg unna?
Jeg har bare hatt det et par måneder, ikke vært noe problem her. Har også betalt inn før faktura var produsert. Var heller ikke noe problem.
Fikk tak i kortet rett etter lansering. Har aldri hatt problemer, men har aldri prøvd å betale inn før forfall, kun på selve forfallsdagen.
Både jeg og kona har et kort hver. Har aldri hatt problemer med noe som helst. Kan betale inn når som helst.
Jeg har opplevd noen (ca. 30 på rundt 20-30 kroner hver) svindeltransaksjoner ved ett tilfelle. Hadde da ikke brukt kortet på annet enn komplett.no så det var litt rart.. Fikk alle penger tilbake. De hadde heller ikke eFaktura den gangen. Jeg bruker ikke kortet lengre.
Vel etter selv å ha hatt studentjobb på kundeservice i bank/forsikring så er det ikke måte på hvor lite kunnskap noen har til bankprodukter. Mastercard har fast kid- og kontonummer så tviler på at de har "nektet" noen å betale inn før faktura er produsert. Tipper tilfellet er at de har nektet å oppgi hvor mye som skal betales inn før faktura er produsert, noe som er helt legitimt ettersom bokføringsdato kan endres i siste liten. Et eksempel er at et hotell har gjort et dummy-trekk fra konto, men at det endelige beløpet faktisk ikke er oppdatert før etter at en faktura er produsert.
Fungert fint hos meg, bruker det kun til handel på komplett, så enkelt å se om det er noe «annet» som blir belastet (som det ikke har blitt). Har ikke forsøkt å betale inn før faktura kommer.
Veldig fornøyd, liker veldig godt 2% cashback på alle nettkjøp. Det eneste å utsette på er nettbanken, den er ganske uoversiktlig. Reserverte transaksjoner er ikke spesifisert, noe det gjerne kunne vært (typ BankNorwegian). eFaktura tilbys heller ikke, den sendes i slutten av måneden på e-post.