Hei, Har planlagt tur til Orlando med familien i august og tenkte å sende kone og barn på companion ticket, mens jeg betaler fullpris og samler litt poeng samtidig. Problemet er at det ikke er noen billetter i business å oppdrive med awards, hverken via EWR med SK/UA eller via FRA med LH....hvertfall ikke som jeg kan finne på nett eller kvs tool. (Har bare lagt inn ana i kvs) Noen som har konto hos Miles and More som kunne tatt ett søk for meg for å se om det er mulig? For om jeg ringer Eurobonus, så er det nok ikke mye hjelp å få? Uansett så er planlagt reiserute som følger: Avreise 20. 21. eller 22.aug OSL-EWR + EWR-MCO (SK eller UA) OSL-FRA + FRA-MCO (LH) Hjemreise 28. 29. eller 30. med samme alternative layover-flyplasser som på vei ned. Reisefølge er ett stykk voksent kvinnemenneske og ett barn på 2 år. Anyone som kan bistå? Economy er ikke en opsjon over pytten, men ok innenriks i Europa/USA. Har sjekket med en kompis i SAS og systemet sier at det er bra med ledige seter på flightene jeg ønsker, men null award tickets? Takker og bukker for svar
Velkommen til gards! Nå har jeg aldri fått brukt mine companion billetter, men jeg har faktisk ganske gode erfaringer med eurobonustelefonen til SAS. Sist jeg bestilte en longhaul ringte jeg uten å ha sjekket noe på forhånd og vi fant en rute ganske raskt. Vet ikke helt hvilke nytte å søke hos LH skulle gjøre?
Hei og takker for svar Mulig jeg får høre med EB om de kan bistå meg. Søket med M&M kan vise ledige plasser som ikke dukker opp på united eller ana (med kvs tool)
Det er også min erfaring at det er vanskelig å finne award seter til Florida. Det kan jo være forsøket verdt å sjekke reiser til Miami og Fort Lauderdale også? Begge er jo i grei kjøreavstand fra Orlando og bil er jo uansett en fordel å ha over there.
Jeg vet ikke om LH har startet Tampa, men på skiltene in til TPA står fortsatt Lufthansa. Tror også LX flyr TPA ett par ganger uken med datterselskapet Edelweiss fra ZRH
Mange bra svar her og takker så meget. Vil helst unngå kjøretur på +3 timer etter en lang flytur med vesla, så derfor er MCO eller TPA beste alternativ. Ser at Grethe Waitz flyr direkte mellom ZRH og TPA, men ingen tilgjengelighet. Så det beste blir nok å vente til litt nærmere avreisedato og se om LH eller UA slipper noen business-billetter. (Ser også at det går fly via MUC og MCO, men ikke i august) *KVS Tool - I know that I can view M&M via KVS Tool, but I have waited 3 weeks for my M&M number and pin, so I can't use M&M on KVS
Det vil nok ikke hjelpe deg, da LH slipper mer awards til M&M medlemmer enn til Star medlemmer...finner du ikke seter hos United eller ANA eller Air Canada, så er det ikke noe ledig.
Æsj...det hjelper jo ikke meg Får ha is i magen ei uke til, så får vi evt. booke vanlige billetter hos SAS og satse på oppgradering med optiontown (har lykkes med 4 av 4 oppgraderinger fra go til business over dammen til nå) Tur blir det uansett, men hadde vært greit å få brukt CT og bonuspoeng samt spart noen kroner
Det er jo ikke akkurat lavsesong til USA selvom skolen er igang igjen her hjemme dessverre, på så kort varsel kan det være utfordrende. Ser ut til at det er to ledige FRA-MCO 19. august i business, men retur er ikke noe tilgjengelig før 14/9 - blir litt lenge kanskje.. hvis du hadde funnet en annen retur å kombinere med. TAP via Lisboa har overraskende mye tilgjengelighet, selvom det ikke er smidigste veien hjem.
Hei og takk for innspill, men måtte ty å kjøpe biz-billetter hos SAS via EWR siden jeg ikke kunne sjanse på at noe kunne åpne seg. Men da har jeg poeng tilgode og en ubrukt CT som kan benyttes ved en senere anledning...og poengene ti kjærringa og ungen etter endt tur... kjekt å ha P.S. Martin og LN-MOW. Av en eller annen grunn så dukker Grethe Waitz opp i hodet mitt når jeg tenker på Edelweiss. Tror nok det kan skyldes Prima Vera som i sin tid lagde sin versjon av den gamle Sound of Music-låta, Edelweiss.... Grethe Waitz....Grethe Waaaaitz...hehe...utrolig hva man plutselig husker og får i hodet
Tror ikke du får et ekte business produkt med den utdaterte maskinen SAS bruker mellom OSL og EWR. Hadde heller betalt for Biz med et annet Star Alliance selskap. SAS er helt utelukket for meg i Biz frem til de oppgraderer sin flåte og tar bort gammelt støv.
OSL - EWR med SAS flyves vel nå normalt med ett av de nylig oppgraderte A330 flyene, så det hadde ikke jeg stusset på i alle fall.
De oppgraderte A330 SAS bruker mellom OSL og EWR er vel noe av det ypperste du finner av biz mellom Europa og USA i Star Alliance. Ingen av de andre er vel dårlige heller, men å kalle det et uekte bizprodukt og en utdatert maskin vitner om en del uvitenhet fra din side synes jeg
Sjekket nå, og det står at vår reise tur/retur er med 330-300 med sete config 1-2-1. Virker som den nye biz til SAS er "hakket" vassere enn forrige utgave....som jeg er enig i at var skralle greier. Spørsmålet er om jeg kan nyte turen med ei datter på litt over 2 år som sikkert slår seg vrang over Island og ei kjærring som begynner å bli frustrert over en trassig unge like etter. Andre passasjerer bryr jeg meg særdeles svært lite om, siden jeg har brukt så mye penger på billetter. Alternativt får jeg ta med meg en neve med ørepropper som jeg kan dele ut rett før take-off
Jeg henviste til de gamle maskiner som jeg fortsatt mener er ikke verdt å bli kalt Business. Det er fortsatt gambling med SAS sine flights til USA om maskinen er oppgradert eller ikke. De nyeste er helt ok, har sittet på den allerede og den leverer som forventet.
Sitter nå i Orlando etter å ha fløyet den nye maskinen til EWR og deretter UA videre ned til MCO. Må virkelig berømme SAS, for den nye kabinen var virkelig flott