Komplisert planlagt tur til MCO med kone og barn

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Guden, 14. juli 2015.

  1. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Har planlagt tur til Orlando med familien i august og tenkte å sende kone og barn på
    companion ticket, mens jeg betaler fullpris og samler litt poeng samtidig.

    Problemet er at det ikke er noen billetter i business å oppdrive med awards, hverken via EWR
    med SK/UA eller via FRA med LH....hvertfall ikke som jeg kan finne på nett eller kvs tool.
    (Har bare lagt inn ana i kvs)
    Noen som har konto hos Miles and More som kunne tatt ett søk for meg for å se om
    det er mulig? For om jeg ringer Eurobonus, så er det nok ikke mye hjelp å få?

    Uansett så er planlagt reiserute som følger:

    Avreise 20. 21. eller 22.aug
    OSL-EWR + EWR-MCO (SK eller UA)
    OSL-FRA + FRA-MCO (LH)

    Hjemreise 28. 29. eller 30. med samme alternative layover-flyplasser som på vei ned.

    Reisefølge er ett stykk voksent kvinnemenneske og ett barn på 2 år.

    Anyone som kan bistå?

    Economy er ikke en opsjon over pytten, men ok innenriks i Europa/USA.

    Har sjekket med en kompis i SAS og systemet sier at det er bra med ledige seter på flightene jeg ønsker,
    men null award tickets?

    Takker og bukker for svar :)
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til gards!

    Nå har jeg aldri fått brukt mine companion billetter, men jeg har faktisk ganske gode erfaringer med eurobonustelefonen til SAS. Sist jeg bestilte en longhaul ringte jeg uten å ha sjekket noe på forhånd og vi fant en rute ganske raskt.

    Vet ikke helt hvilke nytte å søke hos LH skulle gjøre?
     
    Last edited: 15. juli 2015
  3. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og takker for svar :)

    Mulig jeg får høre med EB om de kan bistå meg.

    Søket med M&M kan vise ledige plasser som ikke dukker opp på united eller ana (med kvs tool)
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er også min erfaring at det er vanskelig å finne award seter til Florida. Det kan jo være forsøket verdt å sjekke reiser til Miami og Fort Lauderdale også? Begge er jo i grei kjøreavstand fra Orlando og bil er jo uansett en fordel å ha over there.
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Har LH startet Tampa ennå? det er jo ikke langt ..
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke om LH har startet Tampa, men på skiltene in til TPA står fortsatt Lufthansa.
    Tror også LX flyr TPA ett par ganger uken med datterselskapet Edelweiss fra ZRH
     
  7. KVS Tool

    KVS Tool Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    You can also view the Preferred M&M Award Availability via the [Awards/M&M] Method in the KVS Tool.
     
  8. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Mange bra svar her og takker så meget. Vil helst unngå kjøretur på +3 timer etter en lang flytur med vesla, så derfor er MCO eller TPA beste alternativ.

    Ser at Grethe Waitz flyr direkte mellom ZRH og TPA, men ingen tilgjengelighet. Så det beste blir nok å vente til litt nærmere avreisedato og se om LH eller
    UA slipper noen business-billetter.

    (Ser også at det går fly via MUC og MCO, men ikke i august)

    *KVS Tool - I know that I can view M&M via KVS Tool, but I have waited 3 weeks for my M&M number and pin, so I can't use M&M on KVS
     
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det vil nok ikke hjelpe deg, da LH slipper mer awards til M&M medlemmer enn til Star medlemmer...finner du ikke seter hos United eller ANA eller Air Canada, så er det ikke noe ledig.
     
  10. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Æsj...det hjelper jo ikke meg :( Får ha is i magen ei uke til, så får vi evt. booke vanlige billetter hos SAS og satse på
    oppgradering med optiontown (har lykkes med 4 av 4 oppgraderinger fra go til business over dammen til nå)
    Tur blir det uansett, men hadde vært greit å få brukt CT og bonuspoeng samt spart noen kroner
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke akkurat lavsesong til USA selvom skolen er igang igjen her hjemme dessverre, på så kort varsel kan det være utfordrende.

    Ser ut til at det er to ledige FRA-MCO 19. august i business, men retur er ikke noe tilgjengelig før 14/9 - blir litt lenge kanskje.. hvis du hadde funnet en annen retur å kombinere med. TAP via Lisboa har overraskende mye tilgjengelighet, selvom det ikke er smidigste veien hjem.
     
  12. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hæ? Grethe Waitz?
     
  13. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Autokorrektur på berserkergang? Han mener nok Edelweiss ...
     
  14. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og takk for innspill, men måtte ty å kjøpe biz-billetter hos SAS via EWR siden jeg ikke kunne sjanse på at noe kunne åpne seg.
    Men da har jeg poeng tilgode og en ubrukt CT som kan benyttes ved en senere anledning...og poengene ti kjærringa og ungen etter endt tur...
    kjekt å ha :)
    P.S. Martin og LN-MOW. Av en eller annen grunn så dukker Grethe Waitz opp i hodet mitt når jeg tenker på Edelweiss.
    Tror nok det kan skyldes Prima Vera som i sin tid lagde sin versjon av den gamle Sound of Music-låta, Edelweiss....
    Grethe Waitz....Grethe Waaaaitz...hehe...utrolig hva man plutselig husker og får i hodet
     
    Kjakan liker dette
  15. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke du får et ekte business produkt med den utdaterte maskinen SAS bruker mellom OSL og EWR. Hadde heller betalt for Biz med et annet Star Alliance selskap. SAS er helt utelukket for meg i Biz frem til de oppgraderer sin flåte og tar bort gammelt støv.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    OSL - EWR med SAS flyves vel nå normalt med ett av de nylig oppgraderte A330 flyene, så det hadde ikke jeg stusset på i alle fall.
     
    Larata liker dette
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    De oppgraderte A330 SAS bruker mellom OSL og EWR er vel noe av det ypperste du finner av biz mellom Europa og USA i Star Alliance.
    Ingen av de andre er vel dårlige heller, men å kalle det et uekte bizprodukt og en utdatert maskin vitner om en del uvitenhet fra din side synes jeg
     
  18. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket nå, og det står at vår reise tur/retur er med 330-300 med sete config 1-2-1. Virker som den nye biz til SAS er "hakket" vassere enn
    forrige utgave....som jeg er enig i at var skralle greier. Spørsmålet er om jeg kan nyte turen med ei datter på litt over 2 år som sikkert slår seg vrang over Island og ei kjærring som begynner å bli frustrert over en trassig unge like etter. Andre passasjerer bryr jeg meg særdeles svært lite om, siden jeg har brukt så mye penger på billetter. Alternativt får jeg ta med meg en neve med ørepropper som jeg kan dele ut rett før take-off :p
     
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg henviste til de gamle maskiner som jeg fortsatt mener er ikke verdt å bli kalt Business. Det er fortsatt gambling med SAS sine flights til USA om maskinen er oppgradert eller ikke. De nyeste er helt ok, har sittet på den allerede og den leverer som forventet.
     
  20. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter nå i Orlando etter å ha fløyet den nye maskinen til EWR og deretter UA videre ned til MCO. Må virkelig berømme SAS, for den nye kabinen var virkelig flott :)
     
    yukho and Travellingalf like this.

Del denne siden