«Keep calm, keeping it calm, keep calm. Fuck, here we go again»
To uker har gått siden jeg begynte å brygge på en plan. I utgangspunktet en temmelig vag og sprø idé som jeg måtte sende opp en prøveballong på:
View attachment 69878
Første test, skutt ned før take off.
Men, jeg hadde fått en idé som måtte jobbes litt mer med før den kunne skrotes helt.
TOOL, verdens beste band, spiller i New Orleans, på en dato som passet for en helgeutflukt, jeg kunne ikke gi meg så lett.
Jeg booket derfor award billetter med SAS over dammen til Washington. Disse kunne jeg jo avbestille om det ble for vanskelig å få logistikken i hop. Deretter var det bare å sette i gang prosjekt, bikkje- og ungevakt. Null suksess!
Heldigvis for meg ble kona hjemme i Oslo, og etter tømming av bonuspoengkontoen, og da ikke i EB, ble grønt lys gitt på hjemmefronten til ego-tur for konsert.
Konsertbillettene har vært utsolgt for hele den nordamerikanske turneen til TOOL fra omtrent det øyeblikk de ble sluppet. Jeg klarte allikevel å få en inngang til «Smoothie King Center» i annenhåndsmarkedet. Antar at dette var et røverkjøp, da primært for vedkommende som opprinnelig hadde kjøpt billetten. Men, slike sjangser kommer ikke rekende på en fjøl, 17 år siden siste album, en laaang periode uten turneaktivitet og ingen annonsert Europaturné. Så hva gjør en da ikke som blodfan?
Med billetter i begge ender av løpet klart var det bare transport mellom Washington og New Orleans som manglet. Beste alternativ hadde nok vært direkte med United, men to timer etter planlagt ankomst IAD føltes for scetchy, dette er tross alt to separate bookinger. Jeg endte derfor på American, og en pitstop i Charlotte på veien. Siden ruten nå begynte å bli lang gikk jeg for Domestic First billetter, uten at jeg har de helt store forventningen.
Reiseruten ble derfor til slutt:
OSL - CPH - SK Plus
CPH - IAD - SK business
IAD - CLT - AA Domestic First
CLT - MSY - AA Domestic First
View attachment 69879
Med retur søndag i revers.
Går alt etter planen skulle dette få meg på plass på hotellet sånn ca 23 timer etter avreise, altså rundt sju norsk tid lørdag morgen. Håper de har gode senger!
Vis alt...