Konserthelg i New Orleans - Over dammen solo for å se TOOL

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sonictravel, 31. jan 2020.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    «Keep calm, keeping it calm, keep calm. Fuck, here we go again»

    To uker har gått siden jeg begynte å brygge på en plan. I utgangspunktet en temmelig vag og sprø idé som jeg måtte sende opp en prøveballong på:


    E917E18D-328C-4117-803E-AA794BBD0703.jpeg

    Første test, skutt ned før take off.

    Men, jeg hadde fått en idé som måtte jobbes litt mer med før den kunne skrotes helt.
    TOOL, verdens beste band, spiller i New Orleans, på en dato som passet for en helgeutflukt, jeg kunne ikke gi meg så lett.

    Jeg booket derfor award billetter med SAS over dammen til Washington. Disse kunne jeg jo avbestille om det ble for vanskelig å få logistikken i hop. Deretter var det bare å sette i gang prosjekt, bikkje- og ungevakt. Null suksess!

    Heldigvis for meg ble kona hjemme i Oslo, og etter tømming av bonuspoengkontoen, og da ikke i EB, ble grønt lys gitt på hjemmefronten til ego-tur for konsert.

    Konsertbillettene har vært utsolgt for hele den nordamerikanske turneen til TOOL fra omtrent det øyeblikk de ble sluppet. Jeg klarte allikevel å få en inngang til «Smoothie King Center» i annenhåndsmarkedet. Antar at dette var et røverkjøp, da primært for vedkommende som opprinnelig hadde kjøpt billetten. Men, slike sjangser kommer ikke rekende på en fjøl, 17 år siden siste album, en laaang periode uten turneaktivitet og ingen annonsert Europaturné. Så hva gjør en da ikke som blodfan?

    Med billetter i begge ender av løpet klart var det bare transport mellom Washington og New Orleans som manglet. Beste alternativ hadde nok vært direkte med United, men to timer etter planlagt ankomst IAD føltes for scetchy, dette er tross alt to separate bookinger. Jeg endte derfor på American, og en pitstop i Charlotte på veien. Siden ruten nå begynte å bli lang gikk jeg for Domestic First billetter, uten at jeg har de helt store forventningen.

    Reiseruten ble derfor til slutt:

    OSL - CPH - SK Plus
    CPH - IAD - SK business
    IAD - CLT - AA Domestic First
    CLT - MSY - AA Domestic First

    4E97B8F0-F9AE-4219-A7A8-1D2C1C97A153.jpeg

    Med retur søndag i revers.

    Går alt etter planen skulle dette få meg på plass på hotellet sånn ca 23 timer etter avreise, altså rundt sju norsk tid lørdag morgen. Håper de har gode senger!
     
    SAJblue, ELEM, Klubba and 26 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hehehe, bra start på turen:) God tur videre, dette blir spennende.
     
    Sonictravel liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Fet by, feil band. Likevel, god tur!
     
    Avixlo, Sonictravel and drsyk like this.
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Mange takk! Oppdateringer kommer litt her og der avhengig av nett og tid:)
     
    drsyk liker dette
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Tror vi må være enige om å være uenige der
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Klarer bare ikke å dy meg hver gang jeg hører navnet Tool :oops::rolleyes: Men spøk til side så er det alltid noe eget å dra langt avgårde for å se et favorittband, så det må jo bli fett uanz.
     
    Last edited: 31. jan 2020
    CowboyDan and Sonictravel like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Ankommet loungen på OSL og reisefeber i høygir, gleder meg som en unge på julaften.

    3A3BAA57-DAEE-4B7B-9F24-5D1AB45C0CE0.jpeg Frokost har jeg skjønt hører med

    E7DFCA51-9DDA-429F-A341-5A3ED5AC19A9.jpeg
    Bagasjen moteriktig taget
     
    ELEM, Avixlo, Earl and 11 others like this.
  8. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Det er bare å glede seg, jeg så dem i Lisboa i sommer og det var et vanvittig trøkk. Er jo et av livets små høydepunkt å kunne få med seg Tool Live :)
     
    Sonictravel liker dette
  9. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Niåringen hjemme oppsummerte kanskje på en grei måte gjengs syn på å fly 10736 miles fordelt på åtte legs over tre døgn for å komme seg på konsert:

    - Pappa, det er utrolig teit å dra så langt for en dustete konsert!

    Jeg er selvsagt ikke enig i dette, men jeg har vel et snev av skam knyttet til prosjektet. Da ikke flyskam, men den mer ukjente versjonen «flyidiotskam». Definert som erkjennelsen av eksentrisitet knyttet til reisemønster, og derav fortielse av dette.

    Jeg antar symptomene kan være kjente for dere som frekventerer forumet her. For hvordan sier en at en skal ta en svipptur til Tokyo for å spise sushi, har et behov for å teste argentinsk biff i helgen, eller må dra en tur til uniten for å få med seg et band de fleste ikke engang kjenner, uten å bli møtt med flakkende blikk, og en «øhhh, ja, akkurat, øhhh god tur da?» mens det i virkeligheten lures på hvor mennene i hvite frakker blir av? Noen må jo åpenbart ta seg av denne gærningen.
     
    ThanaCity, ELEM, Modegard and 20 others like this.
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Kult! Lover bra:D så de på Øya for kjempelenge siden og det var også en opplevelse :)
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig!

    Har sett TOOL noen ganger, men husker best konserten på Roskilde, hvor de spilte hele konserten på Orange Scene med ryggen mot publikum. SPesielt opplegg, men veldig gøy!
     
    Sonictravel liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,606
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt greit med en grunn for å reise halve jorden rundt på en helg, med det er da ikke nødvendig.....
     
    Points4Fun, Earl, chipcampden and 7 others like this.
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Første leg OSL-CPH unnagjort, standard SAS Plus opplevelse på 737-800.

    Relativt fullt fly men fikk heldigvis ledig midtsete der jeg satt ved vinduet på 2F, så skal ikke klage.

    Hadde egentlig tenkt å starte dagen rolig med bare litt vann på denne flighten. Men når det ble budt på Mikkeller så kunne jeg jo ikke si nei. Ba om en «Organic Dream», men fikk en til nå ukjent gul boks med «Drink’in The Sky», amerikansk hveteøl.

    17135B89-C0EA-4319-8D9C-4681EE2A1C1B.jpeg

    Tenkte at jaja, kan jo alltids teste noe nytt, smakte forsåvidt godt men noe tamt, nærmere utforsking avslørte da også at det var alkoholfritt, så da har en lært det. Jeg skal nok uansett ikke lide noen nød på denne turen.

    C1EA8F50-1157-41F2-8AEC-FE6392872E66.jpeg
    Grått i København, men på rute og fortsatt kjørbar
     
    Avixlo, Sekon, Earl and 15 others like this.
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, tror det er next level flygalskap, gi meg noen år til så er jeg trolig der... :D
     
    Eddie47 liker dette
  15. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Med litt over en time å slå ihjel ble det en rask tur innom SAS loungen, gadd ikke drasse meg opp i annen etage, skulle bare ha en trøstepils etter Mikkeller’en på flighten inn til CPH.

    Relativt raskt smalt det opp boarding på tavla, så da fikk en tusle videre. Passautomatene funket bra og minimalt med kø, tippet også rett på alle spørsmål for å få lov til å komme ombord, så nå sitter en her på sete 1A og lurer på om det ikke blir noe servering snart.
     
    Avixlo, Upsaker, haifinn and 2 others like this.
  16. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    «Lurch into the fray
    Weapon out and belly in»

    B5466098-7ED1-402D-9F12-E9D4B97ADE8A.jpeg

    Strak klar for push-back og avgang mot IAD
     
    Frink, Avixlo, Points4Fun and 11 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En som gjorde en idiotisk ting en gang, ble spurt hvorfor, hvorpå han svarte:
    "Because I can"

    Greit nok det vel?
     
    ELEM, Earl, Flymunda and 4 others like this.
  18. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Så klar greit nok det, sier idioten på tur ;)
     
    Kristian, RoadKing and Eddie47 like this.
  19. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Litt øst for Færøyene nå, SK925 i fin fart over Atlanteren.

    det viste seg at menyen delvis overlapper det vi fikk østover til Hong Kong for tre uker siden, i alle fall forretten. Jeg tenkte derfor å gå for Løyrom så jeg fikk testet noe nytt. Men, da mannen med trallen kom og jeg bivånet utvalget, hørte jeg plutselig stemmen til Homer Simpson i hodet «Mmmmmm, raindeer!». Så det ble reinsdyr denne gangen også.

    D105F0D0-0547-4EDF-83F4-1D5899CFB7C0.jpeg

    For hovedrett gikk jeg for «Venison Ballotine». Venison klarte jeg å plassere som hjort, ballotine derimot er et for meg ukjent begrep. Det viste seg å være en karbonadeaktig affære. Litt tørr og ikke mest spennende, men med en knallgod fløtesaus og tilbehør (bortsett fra selleriroten - som var ubehandlet og som kniven ga opp kampen mot) var det en ok rett.

    EB3AE482-095C-4521-A955-84C26036641F.jpeg
     
    pgaa, Arvid1410, Avixlo and 16 others like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser nå at min kommentar kunne misforståes. Jeg mener på ingen måte at det er idiotisk. Har en liten drøm om et tilsvarende stunt selv jeg :)
     
    Eddie47, Kristian and Sonictravel like this.

Del denne siden