Jepp 13:30 er status på tavla her, men det har de skjøvet noen ganger alt og servicefolkene utenfor er fortsatt opptatt, får ikke gjort noe annet enn å krysse fingrene, ordner seg forhåpentligvis.
Og det skrus og det ordnes, står fortsatt avgang 13:30 på tavla, men det er bare fire minutter til så lite trolig. Jeg var borte å prøvde å komme meg med neste flight til IAD, som nå drar før den jeg har sete på. Dessverre fullt så ingen nåde. Føler at dette kan bli mer spennende enn jeg hadde håpet på
Ny tid 15:30 ..... ser mørkere ut SAS fra CPH er i rute ... (litt tidlig) og derfor kan det ut som de går på rute 17:15
Da går det til helvete med hjemreisen, ny avgang fra CLT 15:30, hvis det stemmer er jeg på IAD bare 20 min før avgang CPH
Slapp litt av og pust med magen ... flytiden CLT-IAD er ca. 55 min ... og det kan hende dere flyr før 15:30 ...
Hehe, ja kan jo hende, men har ikke helt trua uansett ikke så mye en for gjort med det, prøver å skaffe dokumentasjon fra AA på nåværende forsinkelse så jeg i det minste har det på plass
Ble booket om på en tidligere rute til DCA som ville - kanskje - gi meg mulighet til å komme tilbake, men gaten var på andre siden av flyplassen her og jeg fikk beskjed om å løpe. Løp som et vilt helvete, men både kondis og folk satte begrensninger på fart så rakk det akkurat ikke, tilbake i serviceskranken hadde de gitt bort det forrige setet mitt, så det var ikke en lur løsning. Fikk heldigvis et nytt sete etter litt frem og tilbake. Så får en ta det derfra.
For et stress, prøver å følge rådene til @Eddie47 lenger opp i tråden, pust med magen, men det er ikke lett. Boarding begynner endelig rundt kvart over tre, forventet ankomst satt til 16:57, SAS skal begynne bording 16:40 og har avgang 17:15. Kanskje de også er forsinket? Jeg prøver å få forhandlet trillekoffert ombord, neida den skal i buken, du får den tilbake ved flyet og trenger ikke hente den på båndet hjelper ikke som stressavleder, dette spiser verdifulle minutter. Folk tar seg god tid med å komme ombord, men så kom igjen da folkens har jeg nærmest lyst til å rope. Endelig er alle ombord, og hva skjer? Ingenting! Kom igjen flymannpilotdude få oss i lufta! Endelig pushback, ikke altfor lang kø for å komme i lufta. Hvor lang tid tar egentlig selve flyturen? Pust med magen! Opp og avgårde, sjekker AA appen, det er eneste info jeg har tilgjengelig. Vi skal ankomme gate B73, SAS skal gå fra B40. Bra, da er det i alle fall riktig terminal, om vi da ikke må bytte gate på grunn av at vi er så sent inn. Buss, kan de finne på det? Please - no! Appen oppdaterer seg, ny ankomst 16:43, se det var bedre, men stemmer det? Skal, skal ikke sjekke appen igjen. Ingenting jeg får gjort nå uansett, blir trolig mad-dash ved ankomst uansett. Men, må sjekke, nå 16:40, tre minutter bedre, men hva betyr det er det gate tid eller landing, hvor lang tid tar det å få kofferten? Fem minutter senere, kanskje de har kneppet inn mer i appen? Nei, omvendt, tilbake til 16:43, men så gass på da mann! Blir det natt i Washington? Hva vil Gjensidige i så fall dekke? Har alt snakket med dem for å få info om options, men blitt enige om å ta endelig action når, eller hvis, ja hvis er riktig ord, må holde motet oppe, jeg ikke kommer meg videre. 16:31, men i helvete, der er jo IAD, venstre side pilot! Kom igjen, må vi virkelig fly rundt? 16:33, begynner å svinge tilbake, kan da umulig være ved gate om 10 minutter, eller? 16:38, hjulene tar bakken, please SAS, kan dere for en gang skyld være forsinket når en trenger det? Er det lang taxing? Kjør på dude! 16:40 kjøre opp mot B terminalen, ser SAS maskinen der borte, men selvsagt står den der fortsatt, i alle fall godt at vi kjører mot riktig terminal. Ja, vi svinger inn på B73. 16:45: dokking, ut, krangle med folk i gule vester som lemper bagasje ut av flyet, får dem til å lempe min opp først. Så sprint! Har vist dårlig kondis og sprint er for korte distanser, ti gates nedover, må neste spy, fortsatt tjue gates to go. Hurtig gange, lett trav, gate 54 passeres, må roe ned, gate 50 -bedre å rekke det uten stil enn å strande, presser ut siste rest, gate 46 - ser målet, gate 44 - står det folk der, gate 42 - ja det gjør det!!! Slutter meg til den siste rest av passasjerer ca 17:03, dette var tettere enn ønsket, men jeg er med!
Takk for det, er jo en kjent flyvettregel at en alltid skal lytte til erfarne flyfolk, så bra med backingen her inne! Fikk forøvrig opp denne fra fruen straks jeg kom på nett (hadde bedt henne om å sjekke status på SAS flighten, men ikke presisere at jeg hadde slått av roaming og kun kunne få informasjon som ren tekst) Det lå altså inne en 16 minutter delay på SK926 også, tipper at dette var det som svingte pendelen i min favør i dag. Uansett, it’s all fun and games! Mitt planlagte fire timers loungemaraton ble byttet med sprintmasj i to forskjellige delstater, noe som sikkert er bedre for helse og moral på lang sikt, men dårlig for grunnpromille på kort sikt.
For en tur og da spesielt site delen. Godt du kom deg ombord på SAS flyet! Det var en god beskrivelse av det jeg noen ganger har følt når jeg merker at ting tar tid. Så flott ut i New Orleans og det så ut som du hadde en bra egotrip! Takk for at vi fikk være med på tur
Ser du er vel på bakken i CPH nå, men det var til tider litt nervepirrende å følge deg i går kveld med ulike sprinter "over there"... Siste leg(ene?) går nok mer på skinner! Takk for turen!
Det har sjeldent føltes så godt å synke ned i et flysete og si «ja takk!» til et glass champagne som det gjorde på SK926 når jeg endelig var ombord. Fortsatt blodsmak i kjeften etter all løpingen, så godt å få noe å rense systemet med. Så litt mat: kalv til forrett, godt når en fikk på litt salt og pepper. Hjort til hovedrett, med søtpotetmos og grønnkål. En litt snodig kombo etter min oppfatning. Hadde SAS heller tatt dette kjøttet og tilbehøret fra hjorteretten jeg hadde andre veien kunne der blitt riktig godt. Jeg hadde en veldig fin og begivenhetsfri flight tilbake til CPH, litt turbulens etter noen timer men det enset jeg knapt slått ut av en trippelkombo av to smaker sovepiller og rødvin. Sto over frokost på flyet og sov frem til femten minutter før landing. En kjapp frokost på SAS loungen nå før siste etappe. Hjem til OSL. Jeg håper ikke noe mer spennende skjer på dette tidspunktet og avslutter reisebrevet her. Stor takk for alle kommentarer, likes og støtteerklæringer underveis på reisen. Og om dere noen gang kommer opp i trøbbel hør på @Eddie47 sine kloke ord «pust med magen!»