Kontakter i SAS

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Erlend, 07. jan 2016.

  1. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, ny her på forumet!
    Er det nokon som kan gi meg kontaktinformasjom til nokon som kan hjelpe meg når 05400 og diamond.no ikkje klarer?
    Har ikkje fått nytt medlemskort, og blir stadig lova at det er bestilt. Ingenting kjem..
    Er ikkje kjekt å legge frem utløpte kort i en skranke i Asia...
    Mvh, Erlend
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen til InsideFlyer!
    Merkelig at det ikke skjer noe når du kontakter diamond mailen da. Har egentlig ikke noe bedre forslag til deg da.
    Et annet alternativ er å ta utskrift av din side på EuroBonus hvor det fremgår hva slags status du har og hvor lenge den er gyldig. Så kan du jo vise den frem. Men normalt holder det jo med at det fremgår av billetten din hva slags status du har, og i Asia får man jo i mange tilfeller med seg en loungeinvitasjon hvis det var der du var redd for å ikke komme inn.

    Andre som har bedre forslag?
     
  3. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ikkje slik at 05400/diamond.no ikkje vil, men dei beklager at det tar tid og understreker at kortet er bestilt osb. Dette har foregått sidan november. Det virker som om der er systemsvikt.
     
  4. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Men ligger det ikke inne i bestillingen din? SK*G ? Viser svært sjeldent frem det fysiske kortet
     
  5. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Joda, vanligvis går jo dette bra. Men det betyr ikkje at en ikkje treng kortet innimellom. Kortet må frem en gang iblant. Då er det dumt om det ikkje er gyldig.

    Men spørsmålet var om nokon har kontaktinformasjon dei kan gi meg..
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det går kanskje fortere å bestille seg et EuroBonus kredittkort da?
     
  7. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har dette allerede. Har nokon prøvd å bruke et EB kredittkort i en kortleser for kølapp eller før fast-lane? Fungerer det? Ellers spørs det kor mykje en kineser som dirigerer kø bryr seg om at der står Diamond på et kredittkort..

    Men som sagt, det var egentlig kontaktinfo eg ba om. Det eksisterer ikkje slikt på sas sine sider selvfølgelig.
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har intet EB medlemskort (og har ikke haft det i flere år) - kun SAS brandede kreditkort. Har aldrig haft problemer med at bruge dem. EB nummer ligger på bookingen og bruger sjældent andet end boardingkort.

    De får gange jeg har haft brug for et fysisk kort (hos United Club's, hvis man har SAS udstedt boardingkort og en gang imellem hos Lufthansa), så har kreditkortet fungeret fint.

    Dit medlemskort findes også i SAS App'en. Den har jeg også brugt en enkelt gang uden problemer.
     
    Last edited: 07. jan 2016
  9. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brute medlemskortet i app'en før jeg fikk gullkortet i posten - fungerte helt uproblematisk :)
     
  10. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Holder det ikke med app da?
     
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Har du et kreditt kort tilknyttet sas eb får du ikke noe eb kort som kun er eb.... tror jeg.
     
  12. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,895
    Likes mottatt:
    12,810
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er som beskrevet her, hvis du har kombinert får du ikke separat ebkort.
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det finnes ingen annen kontaktinfo til SAS enn det som er på hjemmesiden og gull/diamondmailen. (for kunder)
     
  14. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det kan vere at dette er situasjonen. Men det er i så fall veldig rart at kundebehandlarane ikkje har nevnt det? Dei har komt med andre underlige forklaringer på kvifor dette tar lang tid. Eksempelvis at utløpsdatoen måtte endres manuelt osv...
     
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan godt bestille et separat EB-kort og hvordan det fungerer og hvilke udfordringer de har ved jeg ikke. I Sverige har der været en kampagne med tankning af bensin i sommer, hvor man skulle bruge et separat Eb -kort for at tjene point i starten. Der skrev de i kampagnen at man selv skulle bestille det, hvis man havde co-branded kreditkort.

    At kundeservice ikke altid har helt styr på tingene er ikke nyt. Bare prøv igen og med lidt held havner man hos en som kan hjælpe.

    Men du burde ikke have behov for et kort, hvis du har co-branded kreditkort og/eller app'en.
     
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Når man har EuroBonus brandede kredittkort sender ikke SAS ut egne kort lenger. Jeg har iallefall aldri fått et eneste kort utenom kredittkortene i posten fra SAS siden jeg fikk EB master/diners kort.

    Så det er sikkert derfor du ikke får. Men du kan bruke kredittkortet til akkurat de samme tingene.
     
  17. Erlend

    Erlend Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    OK. Takk for hjelpa.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Unnskyld meg, men hvorfor i all verden skal du ha separat EB kort når du har EB kredittkort? Jeg har aldri hatt problemer med det, ikke i Fasttrack, billettkø eller noe. Har hatt det siden 2004 (tror jeg det var).
     
    SASlovah4evah liker dette
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen problem å reise i Kina, Japan, Sør-Korea, Thailand (og sikker mange andre steder også) uten å noen gang måtte vise ditt kort :) Om du mot formodning skulle bestille flyreiser med andre selskaper, og fly innen en time eller så, så kan det være at du opplever litt knot. Men ha med deg SAS-appen så er det heller ikke noe problem :)
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke fått "rent" EB-kort automatisk etter at jeg fikk mitt første Amex EB-kort, men det er ikke noe problem å bestille det online på sas.no i din EB-profil. Der kan du også bestille ekstra bagasjetags o.l.. Koster ingenting og det du bestiller kommer også relativt raskt (2-3 uker?)

    Linken "Bestill nytt kort m.m." ligger på forsiden med en gang du logger inn.

    Når det er sagt så er det eneste jeg bruker det kortet til er når jeg skal sende bevis på status for statusmatch etc. Ellers klarer jeg meg fint med SAS app´en, boardingkort og SAS Amex.
     

Del denne siden