Kontroversielle reisemetoder :)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Snabelfaen, 05. nov 2016.

  1. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, typisk at noen skal ødelegge for alle andre.
     
    Omaniac liker dette
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har generelt lite problemer med å skippe siste legg på en billett; så lenge man gjør det på en litt ryddig måte, altså sier i fra i gate/servicesenter at man ikke blir med på siste legget og forsinker flyvningen, mener jeg det er helt innenfor.

    Resten av triksene i tråden (eksl. gummibjørner/GTTG), inkl. å skippe siste legg og handle tax-free, blir for langt over streken.
     
    furlong and Travellingalf like this.
  3. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, var svar til første posten. Akkurat det å skippe siste legg er jeg enig i at er helt greit (hvis man sier ifra) ;)
     
  4. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hva gjør dere med bagasjen på siste leg (om dere har noen)?
    Blir lett en forsinkelse om denne må lastes av, og den kan vel ikke merkes kun til mellomstasjonen?
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Vi kommer til å reise kun med håndbagasje, ingenting innsjekket. Men så lenge Connecting Norway ikke er i full drift, må man jo hente ut bagasjen selv uansett og gå gjennom sikkerhetskontrollen (med de få unntakene av CN-vennlige ruter), så akkurat det bør vel også gå greit..
     
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fint mulig å sjekke inn baggasjen for annet stoppested enn endelig billett.

    Presisering: Jeg har billett LHR-OSL-KRS, men forteller i LHR at baggasjen bare skal til OSL.

    Når jeg ankommer OSL kan jeg fortelle SAS at jeg ikke vil være med til KRS, gå og hente baggasjen og reise hjem med bussen.

    /koffert.
     
  7. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har tatt med vannflaske noen ganger fra gullounchen i Køben Det er tydeligvis helt på kanten. Ble stoppet av dragen en gang så har lært meg å skjule den litt :)
     
    Ursa liker dette
  8. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Noen ganger kan jeg svime endel, og i dag så skulle jeg fly fra Hamburg til Oslo, også glemte jeg jakka i terminalen, jeg satt å tenkte at noe var galt. Så av gamel vane så satt jeg meg på 2A... Flyvertinna kom inn med jakka, så da tenkte jeg... "puh det var det som var problemet"... Happy så la jeg jakka i hattehylla og satt meg.

    Så kom dama igjen med ei liste og spurte meg på en stam måte hva jeg hette,... Litt slått ut, så svarte jeg nølende på det spørsmålet. Da ble jeg bedt om å flytte. Litt paff labbet jeg og så på SAS appen på elefonen hvor jeg skulle sitte. Satt meg ned i riktig sete.

    Dagens lærepenge er: Hvis du er frekk nok til å sette deg i pluss med en GO billett, så blir du tatt for det. Flyvertinnene har ei liste for å sjekke sånt :p
     
    RoadKing and KRS like this.
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig tråd. Har hørt mange historier som er mye verre enn dette, som en som jammer en skrutrekker inn i Empower uttaket på flyet og klager at strømuttaket ikke funker for å få en voucher (Gamle United ga automatisk 50-200 daler avhengig av status, flyvertinnene hadde det ombord)

    For meg selv:

    Jeg har ikke noe problem med throw away tickets. Bruker det så lite som mulig, men når Lufthansa skal ha 560 Euro en vei Zurich Frankfurt og det å hive på en TXL senker prisen til 140, er jeg ikke sen å be. Samme gjelder t/r. At en del selskaper ikke har modernisert seg og selger p2p til fornuftig pris er deres egen feil.

    Når fruen og undertegnede reiser på kjipklasse, plukker jeg selvsagt A-C eller D-F. Kan ikke se at det er å bryte noen som helst regler?

    Plukke med seg en flaske vann, gummy bears eller slikt fra loungen er heller ikke noe problem.

    Ellers blir nok alle de andre tingene litt for sporty for meg ;)
     
    furlong and milehigh like this.
  10. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Så at du ville få 300.000 EBB for en Lexus. Derfor lurte jeg på hva som ville skje om jeg hypotetisk sett hadde kjøpt en slik, innkassert poengene og booket første klasse Ehidad til New Zealand, for så å heve kjøpet av bilen innen angrefristen.

    Hadde dette fungert?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    På transatlantisk red eye har jeg passert gardinen i mørket og sovet 4-5 timer i C på en Y-billett.
     
    kepiblanc, OttoL, DanH and 2 others like this.
  12. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Er vel ikke angrefrist på kjøp gjort i fysisk butikk med mindre selger tilbyr dette frivillig..Og det tviler jeg på når det gjelder en ny Lexus ;)
     
    vegardg liker dette
  13. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Kan vel bare bestille på nettet? :cool:
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Kom meg inn på innenriksloungen på OSL her om dagen med en kompis (som er EBG) sitt screenshot'a boardingkort. Hans flight var et par timer før dette, så det var ikke et gyldig et heller.

    Fløy selv Plus, så hadde uansett kommet meg inn. Dette var mer for å teste for moro skyld. Testet forøvrig ikke i fast track. Der brukte jeg mitt eget.
     
    Snabelfaen and Ursa like this.
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Snabelfaen and milehigh like this.
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Den nye metoden jeg snublet over handler om å generere mye trafikk på kortet for å få bonus. Dette kalles "Credit Churning" hvor hele målet er å nå ett bestemt beløp innen en bestemt tid :)

     
    Last edited: 14. febr 2017
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske stor subreddit, som omfatter Churning.

    Mye som ikke er så veldig relevant for oss i Norge, men kan være verdt å sjekke ut.
     
  18. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kommer ikke lengre enn AUH med 300.000 poeng på Etihad first.
     
    TigerTravel liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Pass deg i Singapore:

    straitstimes.com/singapore/man-arrested-for-misusing-boarding-pass-at-changi

    "A 28-year-old man was arrested on July 2 for misusing his boarding pass at the transit area of Changi Airport, the police said on Friday (July 14). He was one of 59 people arrested for misusing boarding passes since June this year."
     
  20. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset :)

    Ja, det er visse farer med å booke en Fullflex bare for å spise i lougen utenfor EØS. Hvis du må stemple ut av landet for å komme inn i lounge, så bør du også borde ett fly ut av landet. Ellers vil du bli tatt for det trikset i emigrasjonen. Har fylt advarselen inn i original-innlegget i tråden :)
     
    Last edited: 16. juli 2017

Del denne siden