Konvertere ekstrapoeng til grunnpoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadAhead, 09. aug 2020.

  1. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet at det ikke er mange her som ville si det er smart å konvertere hardt opptjente ekstrapoeng til grunnpoeng, men gitt at det ikke er mye nyttig å bruke førstnevnte på for tiden og husholdningen sitter på 1mill+ pooeng så vurderes det.

    På kjøpssidene går det frem at man kan kjøpe opp til 30k for å oppnå EBD, men for en transaksjon stopper telleren på 10k. Er det noen som har prøvd og vet med sikkerhet at man får sjansen til å kjøpe mere i en transaksjon nummer 2?

    Logisk sett burde det jo være slik, men dette er SAS IT så man vet aldri. Vil nødig brenne av 100k poeng uten at det er noen vits.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er du EBG?
     
  3. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Vedkommende jeg spør for er EBG ja, med rundt 77k opptjente statuspoeng og avslutning på året nå i august.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville kanskje sagt det potensielt kunne vært verdt det dersom det dreide seg om å oppnå EBG, men forskjellen mellom EBG og EBD er i praksis ikke-eksisterende. I disse dager, og antakeligvis i overskuelig fremtid, får man uansett lite igjen hos SAS selv som EBG, med stengte lounger, ingen prioritert ombordstigning og ingen fast track*.


    *Fast track var faktisk operativ på AAL begge dagene jeg fløy derfra denne uken. Ikke at det var så veldig behov, men jeg fikk i alle fall skippet tre-fire plasser frem i køen.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Fordelen med EBD er at poeng ikke går ut på dato. Så nå når det er lite reising man får gjort, så er det jo en viss fare for at poeng kan gå ut. Men, hvis man må bruke mer poeng på å bli EBD enn det er poeng som går ut på dato, da må man kanskje revurdere. ;)
     
    kaiarne, Xflipper and Flyingdutchman like this.

Del denne siden