Kort reisebrev og noen tanker om Air New Zealand - Auckland, Sydney, Christchurch

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ingie, 15. aug 2016.

  1. ingie

    ingie Nyfrelst flyentusiast

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Min første tråd her, men nå må jeg bare dele (håper jeg får det til!) Har sjelden kost meg mer enn på Air New Zealands flyvninger. Bakgrunn: Jobb førte meg til New Zealand og Australia, og jeg fikk fly Air NZ (etter varme anbefalinger). Angrer ikke!

    SAS, om dere leser dette: Air NZ er eksepsjonelt gode på lojalitet og service.

    Air NZ er videns kjent for kule sikkerhetsvideoer, men at de er noen av de beste på service visste jeg ikke. Absolutt alle jeg har truffet har vært eksepsjonelt trivelige.

    Det kuleste først:
    Air NZ har nettopp åpnet en premium innsjekking på AKL som imponerer stort (har flere bilder om noen vil se) - så om du skal på MR hit, er det bare å glede seg! Har noen erfaringer fra OSL-FRA-SIN-AKL i Business, og leste masse i forumet her før jeg dro (stor takk til alle som deler!).
    image.jpeg

    Helt eget område for innsjekk og bagasjelevering, og heis direkte til sikkerhetskontroll. Aldri følt at diamantkortet fra SAS har hatt større verdi - alt gikk ekstremt effektivt. Noen som vet om SAS har planlagt noe liknende på nye OSL?



    Loungene er helt fenomenale (bildene under er fra innenriksloungen i Christchurch (sitter her nå, på vei til AKL - si ifra om dere vil ha flere bilder)):

    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg


    Måtte rett og slettbare dedikere min første Inside Flyer-post til ros. Og apropos ros: takk fot at dere deler så mange erfaringer, tips og råd. En helt ny verden - har fått en ny hobby her!
     
    dkvt, Eddie47, grisefod and 21 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du deler! Og ja, sjølv på økonomi følte eg meg som ein konge på tur då eg reiste med Air New Zealand i vinter. Herleg erfaring :) Og har du fleire bilete, så trur eg ikkje folk her inne er frykteleg utakknemlege :D
     
    ingie liker dette
  3. ingie

    ingie Nyfrelst flyentusiast

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    image.jpeg Flere bilder - lett! Her fra Koru Loungen i AKL. Pannekakemaskin!



    Flyvning Christchurch - Auckland:
    image.jpeg


    På vei inn på innsjekk i AKL

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     

    Attached Files:

    Eddie47, Petter B-C, AndersWE and 5 others like this.
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal man selvsagt være forsiktig med å konkludere på service og lojalitet etter en tur, men jeg har også opplevd Air NZ som veldig serviceminded og et veldig godt produkt, så jeg gir mitt besyv med.
    Den loungen var det ikke jeg besøkte da jeg var der for noen år siden, så de må ha oppgradert, men den forrige var slett ikke ille den heller. Artig å få se :).
     
    ingie liker dette
  6. ingie

    ingie Nyfrelst flyentusiast

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    I Koru-loungen (internasjonal) på AKL.
    image.jpeg
     
  7. ingie

    ingie Nyfrelst flyentusiast

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Det er sant, men har flydd Singapore-Auckland, Auckland-Sydney, Sydney-Christchurch og Christchurch-Auckland med dem i det siste. Riktignok i løpet av veldig kort tid, så skal ikke si det alltid er sånn, men selv om det er begrenset erfaring har vi kun truffet på løsningsorienterte mennesker. Har flydd både Biz, Plus og økonomi. Er mulig Star Alliance gull teller mye, men har generelt godt inntrykk. :)
     
    Eddie47, watchaddicted and RoadKing like this.
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flotte bilder med air NZ. Vurderer sterkt å slå til på en rundreise med dem,
    Lon - La - Fiji - Auck - Syd - HK - Lon.

    Ser at denne rundreisen kan en få for ca 2000 pund i øk litt avhengig av reisetidspunkt. Syntes det ikke er så gæent. Reiste for noen år siden med jorden rundt med Star all, hvor du kan mixe selskaper, 8 stopp ca 25000.

    Artig å forsøke en ny variant med kun air NZ. Er det noen på dette forumet som har erfaring med denne rundreisen med air NZ. I praksis kjøper du en tr Lon til syd hvor du bare legger til stoppover på utreise og hjemreise.

    Fra Norge til USA og hjem fra Asia kan en jo selv fikse billige bil. MIn erfaring er at enkeltreise over Stillehavet med stoppover er dyrt. Det gjør prisen med kun Air NZ gunstig. Hyggelig er det jo at andre på forumet skryter av air NZ.

    TIps mottas med takk.
     
    ingie liker dette
  9. Nofish

    Nofish Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har veldig lyst til å reise til New Zealand med Air NZ.
    Noen som vet hvordan jeg kan få booket meg en business billett med CT-og bonus poeng tur/retur Christchurch for februar 2017?
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan du nok bare glemme nå. Med så kort tid så er det nesten ikke mulig å komme seg der med Air NZ. Generelt sett så er det ikke lett å finne bonusbilletter med de.

    Vil du fremdeles til NZ allerede neste måned, så kan du sikkert finne noe med Air China, Air India eller noe lignende.
     
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Søker jeg kjapt fra OSL til CHC så er det noe ledig 26. og 27. februar. Men halvparten av flightene er i økonomi, så det blir lange, trange strekk. (Kommer til Japan i Business, men må videre i økonomi). Mulig du finner noe mer med å søke per segment, men i utgangspunktet er det ganske litt tilgjengelig.

    En annen mulighet er heller å reise til Sydney eller Auckland på CT, og så heller booke flight til Christchurch utenom.
     
  12. Nofish

    Nofish Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for gode tips. Da er det vel bare å glemme air NZ denne gangen. Jeg skal ringe de berømt hjelpsomme damene i morgen og høre om de kan få meg avgårde til NZ på CT. Flere gode forslag her, og den med CT til Sydney eller Auckland var ikke dum. Jeg har sjekket litt på å kjøpe en business-billett siden reisen er så latterlig lang....men det er ikke mye fristende å bruke mye penger på dette når jeg har en CT liggende.
    Hvis jeg må kjøpe. Hvor får jeg da "mest for minst"??....avreise må bli innen en uke....og tilbake helt i starten på februar...eller avreise 5-7 februar og hjemreise ca 3 uker senere...Jeg har hørt om andre som har klart å finne ok business billetter for ca 20.000...når jeg søker blir prisen noe helt annet....)))
     
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat nå så har jo Qatar salg, og Emirates har vel matchet en del av prisene. Så det er kanskje "best bet" akkurat nå.

    Til Christchurch så ligger prisene på over 40.000 kroner, men stopper du heller i Sydney så kan du få det ned til 25-28.000 den nærmeste tiden.

    Men du skal fint klare å fikse CT til Sydney i business. Så kan du jo booke billett med Air New Zealand til Christchurch utenom.

    Jeg reiser til Sydney 3. februar i First (på CT), med retur 6. mars. Jeg valgte Sydney mest fordi at jeg ville litt rundtomkring, og med CT så gikk det heller ikke med open-jaw. Så har jeg bare booket billetter utenom for å hoppe litt rundt.

    Er i New Zealand fra 19. februar til 5. mars.
     
  14. Nofish

    Nofish Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Har i dag snakket med "Tallinn", og de kan få meg på en CT til Sydney i business, også får jeg heller booke billett utenom med air NZ siste leggen til Christchurch. Takk for hjelp og innspill.
     
    kosvines, Petter B-C and RoadKing like this.

Del denne siden